Dus als ik het goed heb begrepen..
Bekijk bijlage 267706
Ben benieuwd wat er allemaal uit komt.
Dus als ik het goed heb begrepen..
Bekijk bijlage 267706
Nee eerst 1 gram gedaan en toen 10 gram zoals je zei.Heb je dan steeds 1 gram naar 100 gram gedaan? Want dan verdun je steeds 100x.
Dus dan klopt het.
3,200 gram is 3200 mg. Dat is dus 1000x3,2 mg. Dus ook 1000x 20 ppm.
Nee eerst 1 gram gedaan en toen 10 gram zoals je zei.
Van 0,00326 naar 3,26 gram is een factor 1000, dus eerst 1 op 100 verdunt en toen 10 op 100 (1/10 dus).
Dan heb ik toch ook een factor 1000 verdund?
Schrok al.Ja sorry. Klopt.
Nee klopt maar als NO3 en K beide maar de helft aangeven van wat het zou moeten zijn klopt er iets niet in de oplossing.Het inschatten en lezen van de kleuren zal ook vast meespelen Wouter en dat is vaak niet makkelijk.
Niet alle stoffen reageren even goed op zout, dus niet alle testen zouden universeel gebruikt kunnen wordenEven een vraag over die JBL test want die werkt voor zoet en zout maar de hoeveelheid die je meet is wel de helft voor zoet zie ik op de kleurenkaart. Ik gebruik hier van Salifert de no3 test en zover ik weet kan je die ook voor zoet gebruiken en klopt die waarde dan met de kleurkaart. Gelet op de hoeveelheden klopt dat wel ongeveer. Dus is de vraag zijn niet alle testen geschikt voor zowel zoet als zout? Beetje of topic misschien maar toch😉
Kraanwater heb ik nog niet getest, m’n buisjes waren op.Is jou kraanwater ook 0 op fosfaat en nitraat?
Want zoals John terecht ziet, lijkt het zoutgehalte wel invloed te hebben op de waarde.
En demiwater is wel erg zoutloos.
Anders de laatste verdunning in kraanwater doen??
Gebruik de Bookmark knopOk hoe zet ik dit in m’n favorieten op het forum?
Top thnxGebruik de Bookmark knop
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.