akumiyuki
Well-known member
Ja, Makoto en Meiyo zijn mijn huidige kindjes en altijd wel in de buurt. Zij helpt nu met behang afhalen aan de onderkant XD altijd een hands on ik wil helpen konijntje, met alles wat je doet. Hij zit onder het krukje aanwezig te zijn, en is meer de Zen-rustige energie van de twee. Ze zijn free range, en gaan 's avonds achter een plexiglas wand dat de kamer in 2 deelt, want het logeerbed staat ook in de woonkamer... En als je die twee ooit met een logee in de weer hebt gezien krijg je spontaan medelijden. Ze wachten tot je slaapt... En dan springt Makoto bovenop je, en gaat op z'n gemak met z'n twee kilo over je heen hupsen, en zij heeft een tenenfetish, waarbij ze uitgebreid je voeten af gaat zitten snuffelen. Of je gezicht. Of alles waar je huid ontbloot is en haar snorharen je kunnen raken en kietelen 😅 Dus ik heb ze eraan gewend dat ze 's avonds "naar bed" gaan, zodat mensen iig rustig kunnen blijven slapen zonder een gebroken nacht.
Ik ben 1,81, de rand van het glas komt op 1,51/1,53 ongeveer, maar ik heb ook een mooi krukje van de Ikea waarmee ik prima in een hoge bak zou kunnen komen. Ook gelukkig eigenaar van een schitterend set aquascaping tools, dus we komen er vast wel! En anders ben ik een echte waterrat (ik had op mijn 6e al 3 diploma's en ging op mijn 10e voor reddingszwemmen en snorkeldiploma, gelest voor zuurstoftanks zodat ik op vakantie mee kan op de ondiepe trips en ik heb een afspraak mermaid/monofin-swimming staan zodra het weer mag) dus dan kan ik er altijd nog in gaan liggen als het moet 😂 .
Qua licht heb ik twee houten balken aan het plafond hangen waar ik een structuur vanaf wilde laten hangen met LED. Maar er is ook al en plan geweest LED in te bouwen in een epoxy deksel. En een combi, LED Epoxy voor de planten ín het glas en LED-strip verlichting erboven voor de planten óp het aquarium, maar ik heb op zich al een heel licht huis (13 hoog met over de hele breedte ramen op het noorden én zuiden) en een aantal van de hydroponie planten geeft nu al aan dat ze eigenlijk niet veel meer licht moeten hebben... Gevalletje aankijken? Op dit moment hebben de visjes nu een led-spot van ome Ali waar de waterpest als onkruid door groeit, maar die gaat niet afdoende zijn voor de grote bak vrees ik... Wel heb ik dan een aduino en vlam-ledjes voor op de tempel, want prioriteiten, of zoiets, haha.
Qua hout zit ik momenteel op een kilo of 15 tot 20, glas is 2,5kilo per mm/m2, dus op 10 mm (want 60cm hoog) en een oppervlak van 3,88m2 bijna 100 kilo, en dan 600 liter water en volgens de woningstichting kunnen er 30 man op mijn uithangende balkon zonder ondersteuning (vroeg ik ivm de plantenbakken), plus er zit een steunmuur recht onder waar het aquarium komt (de huizen hieronder hebben een slaapkamer en woonkamer waar ik 1 grote woonkamer heb en mijn geluk is dat het glas deels op die muur komt te staan) dus ik maak me niet heel druk over het gewicht. Wel dat de pootjes het gaan houden, maar ik heb genoeg zware troep in huis om samen met mam op het onderstel te gaan zitten en tegen de 800 kilo te komen. Ikzelf ben al bijna goed voor 100 😆 Ik heb overigens wel 24(!!) pootjes om onder het onderstel te prakken van RVS met siliconen glijzool die met een slagmoer in de onderste balken gemept worden.Mooi projectje hoor! Wordt een flinke bak! 😎
Kan je al een beetje inschatten wat het bij elkaar gaat wegen?
Zelf was ik er weken mee bezig om een balans in liters(kilos), totale hoogte en wateroppervlak te vinden. Een dingetje was wel dat ik met mijn hand bij de hele bodem wil aanraken ivm onderhoud. Toen ging ook de tafelhoogte en lengte+breedte+aantal glaslijsten meetellen (die gaan dus tegen je oksel als je arm in de bak zit).
Is enorm handig met onderhoud als je dit in je ontwerp meedenkt.
Heb je al verlichting in gedachten?
Ik ben 1,81, de rand van het glas komt op 1,51/1,53 ongeveer, maar ik heb ook een mooi krukje van de Ikea waarmee ik prima in een hoge bak zou kunnen komen. Ook gelukkig eigenaar van een schitterend set aquascaping tools, dus we komen er vast wel! En anders ben ik een echte waterrat (ik had op mijn 6e al 3 diploma's en ging op mijn 10e voor reddingszwemmen en snorkeldiploma, gelest voor zuurstoftanks zodat ik op vakantie mee kan op de ondiepe trips en ik heb een afspraak mermaid/monofin-swimming staan zodra het weer mag) dus dan kan ik er altijd nog in gaan liggen als het moet 😂 .
Qua licht heb ik twee houten balken aan het plafond hangen waar ik een structuur vanaf wilde laten hangen met LED. Maar er is ook al en plan geweest LED in te bouwen in een epoxy deksel. En een combi, LED Epoxy voor de planten ín het glas en LED-strip verlichting erboven voor de planten óp het aquarium, maar ik heb op zich al een heel licht huis (13 hoog met over de hele breedte ramen op het noorden én zuiden) en een aantal van de hydroponie planten geeft nu al aan dat ze eigenlijk niet veel meer licht moeten hebben... Gevalletje aankijken? Op dit moment hebben de visjes nu een led-spot van ome Ali waar de waterpest als onkruid door groeit, maar die gaat niet afdoende zijn voor de grote bak vrees ik... Wel heb ik dan een aduino en vlam-ledjes voor op de tempel, want prioriteiten, of zoiets, haha.