Crash Cowboy
Well-known member
Hoest met die bak van jou ?Betah zo!
Fraaie bak Crash
Hoest met die bak van jou ?Betah zo!
Fraaie bak Crash
Dat was de oorspronkelijke opzet. Maar door de dichte begroeiing verdween het strandje compleet !Goed gelukt! Beide bakken (voor het snoeien/na het snoeien) zien er goed uit. Erg leuk "cadeautje" wat er links van het midden tevoorschijn komt. Een aanlokkelijk strandje/inhammetje!
Dat is Crinum callamistratum.vraagje; hoe heet die soort krullerige valisneria achtige plant?
hebben hebben hebben dus 😀Dat is Crinum callamistratum.
Hoest met die bak van jou ?
Blijft jammer, maar ok.Grote bak is compleet overgenomen door een liefhebber uit Den Haag. Hij is er blij mee en ik ook.
Ben ik totaal niet in thuis, en het is ook geen hoofdverlichting hoor. Daar heb ik 4 x T5 voor. Gewoon sfeerverlichting voor de avonduurtjes is genoeg.Hangt er een beetje vanaf, dat plaatjs wat je laat zien lijkt een of ander RGB systeem te zijn, momenteel zijn er veel WS2812B gebaseerde systemen in omloop welke op 5 volt draaien en een bepaald aansturingsprotocol hebben. Daarvoor was het maar net wat ze in azie hadden gevonden (shift registers, losse RGB leds, etc etc). Dus als je de voeding en aansturing wil recyclen zul je even goed moeten kijken dat je exact hetzelfde systeem hebt.
Ikzelf heb een meter WS2812B leds met siliconen sleeve (redelijk waterdicht, vooral als ik er een goeie klodder lijm bij spuit 😀 ) in bestelling welke ik ga aansturen met een arduino en oude ATX voeding uit een computer. ik weet niet in hoeverre je thuisbbent met zoiets?
Thanks !Lekker...vooral mooi! 😉
De Bolbitis heb ik zwaar teruggesnoeid, want die groeide echt de hele bak door. Het is een plant die langzaam maar gestaag doorgroeit en makkelijk te houden is.Ziet er echt mooi uit, valt me op dat jou bolbitis heudelotti het zo goed doet.
Ik heb hem ook maar zit altijd wel wat alg op. Hij zit wel in het stroomgebied van de pomp, mss dat het daar aan ligt,
maar ik had eens gelezen dat deze plant wel van stroming houdt.
Veel licht heeft die toch niet nodig? Of wel.
Maar mooi aquarium heb je.

'Uitlopers' heet dat ! Het zijn niet echt stekjes. Stekjes zijn stukjes plant die je afknipt en opnieuw wortel laat schieten. Dat kan bij Vallisneria niet, maar aan de uitlopers komen nieuwe plantjes, met wortels en al, die je van de uitloper af kan knippen en opnieuw kan planten. Vallisneria groeit echt heel hard.Hehe, dat vallisneria probleem heb ik ook. Ze maken ondergrondse stekjes en dan komen die ineens op en en binnen een week zijn ze aardig groot😀
Iedere drie weken ongeveer. Meestal een hele emmer vol ...Het ziet er mooi uit, planten groeien weer goed.
Duurt niet lang meer mag je weer snoeien
Uitlopers' heet dat !
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.