Trofis Colisa 1200 Zuid-Amerika van Khoppie


K

Khoppie

Guest
Hallo mede forumleden.

Ik wou al een hele tijd een foto album beginnen maar er niet aan toe gekomen maar zoals jullie zien nu wel :p

Ik hoop dat jullie het mooi vinden en eventueel tips hebben om het te verbeteren :)
Drijfplanten heb ik niet want heb dit al een aantal keren geprobeerd maar om de een of andere reden redden deze het bij mij nooit.
Maar eerlijk gezegd vind ik zelf dat dit niet nodig is aangezien mijn verlichting al niet heel fel is :)

Hier de foto's:

Toen hij net een dag stond
825118khoppie_0_82_1393362_438861629558144_876591038_n.jpg


Daarna is het een tijdje goed gegaan totdat ik houtrot kreeg en ik de hele boel aangepast heb.

Hier een aantal foto's toen ik het aquarium had aangepast met mijn maanvissen

343925khoppie_0_82_p2080227.jpg

981981khoppie_0_82_p2080226.jpg

313699khoppie_0_82_p2080225.jpg


Hier zoals hij er nu bijstaat met wat extra planten:

378339khoppie_0_82_p4240063.jpg

418985khoppie_0_82_p4240061.jpg

637157khoppie_0_82_p4240058.jpg



Nog wat foto's van de visjes:

[ATTACH=full]207698._xfImport[/ATTACH]
[ATTACH=full]207699._xfImport[/ATTACH]
[ATTACH=full]207700._xfImport[/ATTACH]
[ATTACH=full]207701._xfImport[/ATTACH]
[IMG]

Mijn bestand:

5x Pterophyllum sp. Rio Nanay.
5x Cleithracara Maronii
8x Corydoras Aeneus albino
1x L081

Ik hoop dat jullie het mooi vinden :D
Hoor het wel :)

Gr. Kevin
 
Kan iemand mij trouwens vertellen of de maanvissen goed ontwikkeld zijn of iets van een groei achterstand vertonen? Ik denk zelf van niet maar laat dit liever aan de experts over :)
 
Je manen zien er goed uit. Ook vind ik je L-nummer heel fraai. Hopelijk binnenkort het hele plaatje van hem!
 
Bedankt! Ben blij dat ze er goed uitzien :) ik probeer al heel lang om hem er helemaal op te krijgen maar elke keer als het bijna lukt schiet hij/zij weer op het laatste moment weg. Vind deze soort echt heel schuw wat ik wel jammer vind maar doet niks af aan de schoonheid van het diertje :p
 
Heeft er iemand nog tips of dingen die ik eventueel kan veranderen aan het aquarium of de samenstelling van het visbestand?

Hoor het wel :)

Gr. Kevin
 
Mooie bak hoor!
Ziet er netjes uit.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar een foto van een 'hele' Lnummer. ;-)

Welke vissen heb je er verder in zitten?
Of heb ik daar overheen gelezen??
 
Ik ga MN best doen maar het is een lastig beestje hahaha :p

Mijn visbestand:
5x Pterophyllum SP. Rio nanay.
5x Cleithracara maronii.
8x Corydoras Aeneus albino.
1x L081.

Bedankt voor het compliment :D

GT. Kevin
 
Na contact gehad te hebben met Rene heb ik mijn aquarium aangepast.
Dit omdat mijn maantjes elkaar regelmatig het leven zuur maakten en ik dit niet leuk vond om te zien.
Ook heb ik mijn corydorassen weg gedaan en deze heb ik vervangen voor kardinaal tetra's.

Nieuwe bestand:

5x Pterophyllum sp. Rio Nanay.
5x Cleithracara Maronii.
17x Kardinaal tetra.
1x L081.

Nu de foto's want daar gaat het om natuurlijk :p

Totaaltje:
458822khoppie_0_82_p4280076.jpg


Links:
768569khoppie_0_82_p4280077.jpg


Rechts:
118396khoppie_0_82_p4280079.jpg


Midden is ook gelijk te zien :p

Nog wat foto's van de visjes:

Sleuteltjes
178777khoppie_0_82_p4280092.jpg


Maantjes
313395khoppie_0_82_p4280088.jpg


746696khoppie_0_82_p4280091.jpg


658566khoppie_0_82_p4280093.jpg


Zoals jullie kunnen zien is de grote Echinodorus van links naar rechts verplaatst. De kleine Echinodorus die rechts stond staat nu in het midden en hopelijk gaat deze straks wat hoger groeien en vormd deze ook een soort van tussen schot. En als laatste heb ik de linkerkant goed vol gezet met valisneria. Ook heb ik rechts nog een kokosnootje weggezet omdat ik misschien nog van plan ben een koppeltje apistogramma te nemen maar ben hier nog niet helemaal aan uit. Het liefste wil ik dan de Borelli maar ben bang dat dit niet goed samen gaat met de sleutelgatjes.

Hoop dat jullie het wat vinden en hoor het wel als jullie op of aanmerkingen hebben :D
 
Hopelijk blijven ze van de kardinaal tetra's af..Ik zou er verder geen territoriale vissen meer bijplaatsen.Behalve dat, de borelli lijkt mij geen geschikte kandidaat gezien de (waarschijnlijk) hogere temperatuur die je hebt voor je maanvissen.
 
Veranderingen zien er goed uit :)

Mocht het nog niet genoeg zijn, ik zie nog wel wat opties. Wat betreft de borellii ga ik mee met Visstick: vanwege temperatuur geen geschikte combinatie om bij manen te houden.

~ Ivo
 
Dat doen ze zeker ze tonen er totaal geen interesse in heb ze nog niet 1 Keer zien jagen. De temperatuur van mijn aquarium is 25,5 graden dus zou net kunnen maar zoals ik nu zie is dat niet echt ideaal.

Ik merk nu al dat de maantjes rustiger zijn. Het koppeltje blijft links in het aquarium bij de valisneria en de andere 3 hangen rond de grote echinodorus dus zie er nu al de voordelen van :D
 
Khoppie zei:
De temperatuur van mijn aquarium is 25,5 graden dus zou net kunnen maar zoals ik nu zie is dat niet echt ideaal.
25.5 graden jaarrond voor borellii valt niet in de categorie 'zou net kunnen'.
Die hebben echt een koelere periode nodig.
 
Ziet er goed uit, ik zou de Vallisneria nog wat meer naar het midden van de bak door laten lopen.
Je hebt wel meer schuilplaatsen zo, maar nog niet echt zichtbrekers.

Verder eens met Visstick. Een rustige dwergcichlide erbij kan overigens wel goed gaan, maar ook dat kan weer voor onrust zorgen.
Lekker zo laten nu en afwachten wat de manen gaan doen.
 
Dr valisneria maakt op sommige plekken al uitlopers dus als die groter gegroeid zijn knip ik die af en kan ik die weer meer naar het midden plaatsen :) ik zou ook niet weten hoe ik die zichtbrekers er nog in moet krijgen kan moeilijk een hele muur van planten midden in het aquarium zetten denk ik. En ook de echinodorus in het midden moet nog groeien dus wacht het wel even af :)
 
Rene B zei:
Ziet er goed uit, ik zou de Vallisneria nog wat meer naar het midden van de bak door laten lopen.
Je hebt wel meer schuilplaatsen zo, maar nog niet echt zichtbrekers.

Verder eens met Visstick. Een rustige dwergcichlide erbij kan overigens wel goed gaan, maar ook dat kan weer voor onrust zorgen.
Lekker zo laten nu en afwachten wat de manen gaan doen.

En de maronii, wie weet ontstaan er wel koppels die gaan leggen..
 
Die kans zit er wel in maar zijn die zo agressief dan want had ergens gelezen datvze zelfs tijdens een nestje maar mild agressief zijn.

Ik laat het voorlopig maar zoals het is.
Straks weer wat vallisneria terug zetten want er hangen er weer een aantal aan het water oppervlak pfff.... Hopen dat ze snel langere wortels krijgen.
 
Ik meende wel eens gelezen te hebben dat sleutelgaten met een nestje behoorlijk fel kunnen worden.
Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, ik heb enkel een koppeltje er tussen zitten nu dat continu aan het poetsen en trillen is. Tot nu toe nog geen enkele agressie.
 
Ik ga het vanzelf meemaken voor hetzelfde geld Zijn het allemaal mannen.
Ga het nu lekker zijn gang gaan en kijk wel hoe ik het verder met dr planten doe nu eerst alles maar is laten groeien :)

Bedankt voor dr leuke reacties en tips :D
 
Mascha&Ivo zei:
Veranderingen zien er goed uit :)

Mocht het nog niet genoeg zijn, ik zie nog wel wat opties. Wat betreft de borellii ga ik mee met Visstick: vanwege temperatuur geen geschikte combinatie om bij manen te houden.

~ Ivo

Sorry maar had hier helemaal overheen gelezen.....

Maar welke opties zie jij nog Ivo dan weet ik die altvast mocht het alsnog nodig zijn. Tot nu toe gaat het over het algemeen goed. Soms hebben ze nog wel eens een beetje mot maar dit is volgens mij vrij normaal en verdedigen van het territorium :)

Hoor het wel :)
 
Ik zat er zelf misschien nog over na te denken om tegen de middelste stukken hout een Hydrocotyle soort te laten groeien misschien dat dit nog iets meer beschutting geeft maar hebben deze veel verlichting nodig of valt dit wel mee?
 
Niemand? Want wil de plant dan gelijk halen als ik terug kom uit het werk en is om half 3 dus vandaar :)
 
Hij doet het met iets minder de hydrocotyle leucocephala maar meer is altijd handiger, Mijne krijgt niet echt enorm veel licht maar hij groeit enorm goed zowel in de hoogte als breedte
 
Dan ga ik die vanmiddag denk ik nog extra er bij halen.
Ik weet wel dat de Echinodorus is het midden ook nog gaat groeien maar deze doet het best langzaam dus eer deze zo groot is als degene die rechts in het aquarium staat ben ik wel weer een halfjaar verder en die tijd heb ik niet :)

Bedankt voor de info :)
 
met de juiste verlichting en voedingsstoffen groeit de hydrocotyle leucocephala echt ontzettend hard, misschien wel bijna te hard.. misschien helemaal niet zo gek als hij wat minder licht krijgt.
 
Ik denk zelf ook dat de plant daar wel mooi staat.
zat er eerst aan te denken deze dan rechts te zetten en de echinodorus die rechts staat in het midden maar denk dat het dan niet meer mooi is als er zo'n grote plant in het midden staat :)
Ik denk dan dat die plant daar beter tot zijn recht komt en zorg ook weer voor een soort van muurtje zodat mochten de vissen verder achterin het aquarium zitten ze niet zo makkelijk van links naar rachts door het aquarium kunnen kijk of andersom :)

Als jullie nog leuke tips hebben m.b.t. de plaats van de nieuwe plant dan hoor ik het wel :p
 

Terug
Bovenaan