Trofis Colisa 1200 Zuid-Amerika van Khoppie


Ga ik vanzelf merken en mocht het onderling toch niet zo lekker lopen haal ik er alsnog een vrouwtje bij die hebben ze altijd in de LFS. tevens heeft het vrouwtje wel veel verstop plekken en straks hopelijk nog meer als ik nog meer bladeren ga toevoegen :)
 
Khoppie zei:
Ow oke elzenproppen heb ik volgens mij ook nog wel ergens onder een dikke laag stof liggen :p
Heb ik ooit wel eens gekocht maar daarna de doos ergens in mn meubel gelegd en niet meer gebruikt haha.
Kunnen deze groene bladeren geen kwaad dan of worden die vanzelf bruin? hier op het werk staan namelijk behoorlijk wat beuken hagen dus kan bladeren meenmen zoveel ik wil :D

Ik las het ergens anders, iemand die er ook geen problemen door ondervond. Er valt in de natuur van alles in het water, dat is niet helemaal te vergelijken natuurlijk maar ik vond het de moeite van het proberen waard, ze liggen er net pas in maar ik zal er over een tijdje verslag van uitbrengen ;) Elzenproppen geven wel heel veel kleur af, dus als je dat niet wil zou ik ze goed spoelen :)
 
Dan wacht ik nog even met ze er in te doen en wacht ik jouw verslag af :p
Heb al wel gezien dat ik op het werk groene en rode beukenbladeren kan krijgen :p
Kleuren van het water maakt me opzich helemaal niks uit maar ik ben altijd bang dat het water er zuurder van word en als ik dan ververs schommelen de waterwaardes denk ik teveel en is ook niet goed voor de vissen :(
Heb in mijn vorige aquarium wel altijd elzenproppen en turf gehad maar daar hoefde ik ook belange na niet zoveel te verversen als dat ik nu moet doen. Teon deed ik ook aan water voorbereiding met osmose en eikenblad extract maar als ik dat nu moet gaan doen kost het wel heel veel tijd en geld :)
 
Eikenextract kost je de kop niet, toch?

~ Ivo
 
Nee dat opzich niet alleen een nieuwe berekening maken wel hahaha :p
Zal straks eens meten hoe en wat en dan eens kijken of ik de elzenproppen nog heb liggen. Kan toch pas na verloop van tijd zeggen wat dit gaat doen met mn waterwaardes. Als ik dan eenmaal na een paar weken weet wat de elzenproppen voor invloed hebben op mn water kan ik gericht gaan verversen met eikenbladextract.
ga gewoon uitrekenen met een liter kraanwater en dan kijken hoevel extract ik nodig heb om de juiste waarde te berieken en dan x 100 of 120 ofzo want ververs meestal 100 a 120 liter water :)
Denk dat dit het makkelijkste is.
 
Bij mij deden de elzenproppen niks met de kleur van het water en waterwaarden(of ik had er niet genoeg in). Turf daar in tegen..
Zakje rooibos thee is wel sneller en goedkoper (als het je puur om de kleur gaat).
 
Ow bij mijn andere aquarium deden allebei best wel goed eigenlijk maar ik gooide er ook altijd best wel veel elzen proppen in :p het water kleurt opzich ook al wel van het hout en als straks de Valisneria straks eenmaal gegroeid is word het vanzelf al donkerder :)
 
Waar blijf je nou :foto: !!!!!! :D
 
Vanmiddag staan ze er echt op hoor!!!! :p
Heb ze gisteravond nog snel even gemaakt dus de kwaliteit is niet je van het maar moet er echt eens een keer de tijd voor nemen :D
Ben nu op het werk en op de een of andere manier blokkeerd deze computer het foto upload programma dus dan straks thuis maar op de laptop :p

Dus nog even geduld :D
 
Tevens nog wel wat minder nieuws te melden :(
Mijn mooie L081 is helaas gaan hemelen :( Ik heb hem laten onderzoeken bij de LFS want aan het uiterlijk was niks te zien. Ook niks kunnen vinden wat betreft uitwendige wormen of eventuele andere ziektes. Dit was wel een hele opluchting maar toch een hard gelach hij begon net wat minder schuw te worden :(
Omdat ze het bij de LFS toch behoorlijk sneu vonden en het wel redelijk snel vonden heb ik wel een andere mooie nieuwe Hypancistrus gekregen namelijk de L168. Hier ben ik ook heel erg blij mee maar zal de golden nugget wel missen :(
Misschien dat ik nog een L168 haal want ze hadden er nog 1 zitten maar vond de prijs nogal veel eerlijk gezegd.
Weet niet of 32 euro per stuk een goede prijs is voor een vis van zo'n 5 a 6 cm.
Ook heb ik dan 3 L-nummers in het aquarium weet niet of dit teveel word?

Mijn bestand nu:

5x Pterophyllum sp. Rio Nanay.
5x Cleithracara Maronii. (ga ik weg doen omdat ik ze te groot vind worden)
15x Paracheirodon Axelrodi.
2x Apistogramma Cacatuoides.
1x L204
1x L168

Nog even een uitleg wat betreft de Maronii's. ik heb de laatste tijd het gevoel dat de maanvissen zich toch irriteren aan hun aanwezigheid. Het zijn nu nog maar halfwas sleuteltjes maar toch zijn ze behoorlijk aanwezig in het aquarium. De maantjes halen regelmatig uit naar de sleuteltjes waardoor deze weer schuwer zijn geworden en veel achterin het aquarium verstopt zitten. ook slopen ze alles wat los en vast staat. Kan elek 2 dagen wel een aantal stekjes vallisneria terug plaatsen. Ze vinden het schijnbaar toch leuk om dit eruit te trekken. De maanvissen zijn het hier ook niet mee eens want de jagen op hun beurt weer achter de sleutels aan als ze weer eens iets aan het slopen zijn.
Dus ik sla gelijk 2 vliegen in 1 klap. De sleutels gaan naar een nieuw onderkomen waar ze wel rust hebben en tegelijkertijd krijgen de maantjes ook weer wat meer ruimte en minder irritaties. En ook ik hoef niet meer zo vaak de planten terug te steken :p
Maar het is niet dat ik ze zomaar even snel weg doe, wil namelijk wel zeker weten dat ze goed terecht komen :)
En wat mij betreft heeft het niet echt haast dus neem er ook gewoon de tijd voor :)
 
Hierbij dan de lang beloofde foto's haha :p heb ze even snel gemaakt dus het is niet veel soeps maar beter iets dan niets :p

Totaaltje:
791786khoppie_0_82_khoppie01.jpg

474143khoppie_0_82_khoppie02.jpg

Nieuw grotje voor de caca's"
514789khoppie_0_82_khoppie03.jpg

Die nieuwe visjes (volgens mij Apistogramma Cacatuoides flash)
Man
949127khoppie_0_82_khoppie04.jpg

751962khoppie_0_82_khoppie11.jpg

Vrouw
954875khoppie_0_82_khoppie10.jpg

Maantjes:
952346khoppie_0_82_khoppie05.jpg

164716khoppie_0_82_khoppie09.jpg

koppeltje:
511947khoppie_0_82_khoppie08.jpg

Sleuteltjes:
342798khoppie_0_82_khoppie06.jpg

879842khoppie_0_82_khoppie07.jpg


Op de 2de foto zie je rechts onderin de nieuwe L-nummer. Dichterbij is nog niet gelukt maar komt nog wel :) Ook is het water nu heel helder maar had net van tevoren 120 liter ververst :p

Enjoy :D
 
Mooie manen,hou d,r zo van
 
Dankjewel vind ze zelf ook heel mooi :D
 
Thanks :thumbs:
 
Ziet er goed uit Kevin, hopelijk laten de Apisto's je andere vissen met rust. Bij mij mochten ze vooral de maanvissen niet.

De Vallisneria slaat volgens mij nog niet echt aan, of wel? Je zou anders eens kunnen kijken of je wat via een andere hobbyist kunt krijgen. Bij mij slaat Vallisneria uit de winkel niet aan, maar van anderen juist wel.
 
Yes toch gelukt :D :D

232615khoppie_0_82_p6010149.jpg


561563khoppie_0_82_p6010150.jpg


Nee niet echt hij heeft 2 langere slierten gemakt en voor de rest helemaal niks :(
Zal van de week wel eens bij aangeboden kijken wat er te krijgen is want dit schiet inderdaad niet op....

Tot nu toe wel alleen af en toe de sleutels wegjagen bij de kokosnoot maar voor de rest niks. Maar de sleutels lijken zich er ook weinig van aan te trekken dus voor als nog gaat het goed :) De maantjes zijn ze bang voor dus dat is gunstig :p

Nog bedankt voor je compliment :D
 
Heel mooie bak.
Manen zien er prima uit..prachtig zo!
 
Khoppie zei:
Zei je niet dat je deze als L134 had gekocht? Want dat is het niet, daar is hij naar mijn idee te plat voor. Ik heb wel een vermoeden welke het is, maar ik kom maar niet op de naam... In elk geval een Peckoltia soort.

Wel een mooi beestje.
 
Nee is een L168 en inderdaad een peckoltia soort :p
 
Dat was 'm inderdaad. ;)
 
Hele leuke bak, mooie bewoners, lekker van genieten.
Erg leuke update hoor!
 
Bedankt ben er zelf ook wel blij mee alleen jammer dat de maanvissen de sleutels soms aanvallen maar weet niet of dit zo hoort en of dit normaal is?
 
Weer even een update.
Zoals eerder te lezen was in mijn album was ik op zoek naar een nieuw huisje voor mijn sleutels.
Binnen een week heb ik al een nieuw tehuis voor ze gevonden :D

Ze gaan morgen naar een kennis die ik gisteren toevallig tegenkwam op een evenement in Roosendaal.
Die heeft een aquarium van 150cm en wou ze graag hebben :) Ook heeft hij nog voldoende ruimte want het aquarium draaid nu net 2 maanden en hij is dus nog bezig zijn bewoners langzaam te introduceren :)
Ook krijgen ze er dan nog 3 a 4 vriendjes bij dus is alleen maar leuk voor ze :D
In ruil voor de sleutels krijg ik morgen nog een L168 die nog bij de LFS zat. Ben hier echt blij mee want hij vroeg zelf of ik geld wou of een vis. Ik zij dus tegen hem ik zou nog wel een vis wilen ja maar durf het niet aan je te vragen hij is nogal duur. Waarop hij zij dat het hem niet uitmaakte als hij de sleutels moest kopen was hij nog meer kwijt dus kom ik weer goed weg :D

Mijn nieuwe bestand wanaf morgen:

5x Pterophyllum sp. Rio Nanay.
15x Paracheirodon Axelrodi.
1x L204.
2x L168.
2x Apistogramma Cacatuoides.

Ben dan alleen nog van plan nog een extra vrouwtjes Cacatuoides te halen :)

Ik denk dat ik dan kwa bzetting een stukje beter zit en dat ik minder last heb van overbevolking. Ook hoop ik dat de maantjes nu wat meer ontspannen :)

Nog even terugkomend op een eerdere vraag. Weet iemand wanneer maanvissen ongeveer geslachtrijp zijn? Het koppeltje is nu namelijk al zeker 1 a 1,5 maand aan het poetsen maar een legsel blijft maar uit. Is dit omdat ze nog niet geslachtsrijp zijn of kan dit andere redenen hebben?
Hoe oud de maanvissen nu zijn weet ik niet maar heb ze vrij jong gekocht en heb ze nu zelf ongeveer 6 maanden maar hoe oud ze waren toen ik ze kocht weet ik niet.

Hoor het wel en ook op of aanmerkingen wat betreft mn wisbestand zijn welkom :)
 
Ja inderdaad haha had het echt nooit verwacht maar bof inderdaad dat ik nu 2 van de mooie L-nummers in mij bezit heb :D heb net gebeld want ze hadden er nog 1 dus heb die gelijk laten reserveren :p
 
L168 zijn hele fraaie diertjes, passen er goed bij :)

~ Ivo
 
Lijkt mij ook wel :D

Ik denk dat mijn visbestand zo wel een beetje compleet is en dat zo overbevolking minimaal is :)
Alleen zal de onderste/middelste waterlaag wel een stukje leger lijken als de sleutels morgen weg zijn.
Maar denk dat het verstandig is niks meer erbij te plaatsen i.v.m. de cacatuoides. nu zijn ze nog erg rustig en jagen zo af en toe eens een vis weg maar als ze straks eenmaal een nestje hebben vrees ik toch dat vooral de bodem bewoners het moeten ontgelden.

Hoor het wel :D
 
Zorg in elk geval voor meer dan genoeg holen want ook die L-nummers willen wel eens een holletje claimen dacht ik.

~ Ivo
 
Ja klopt dat doen ze inderdaad maar komt helemaal goed. Neem morgen nog een extra kokosnoot grotje en 1 stenen grotje :) Zo heb ik 2 kokosnoot grotjes en 3 stenen grotjes. Ook heb ik onder sommige stukken hout een soort van grotjes waar de L-nummer sgebruik van maken dus zal hopelijk allemaal goed komen :)
 
Zo het is gelukt :D
De sleuteltjes lieten zich niet makkelijk vangen maar heb er gewoon de tijd voor genomen en kwam er achter dat als je ze langzaam met het netje benaderd ze niet eens wegschieten en je ze zo kan scheppen :p
Tevens zwemt de 2de L168 ondertussen ook al in het aquarium en ook heb ik gelijk een 2de apistogramma Cacatuoides vrouwtje bijgehaald. De grotjes die ze bij de LFS hadden waren niet veel soeps en behoorlijk rpijzig dus ga nu zelf iets fabiceren :p
Ga morgen 2 kleine planten potjes halen en kijken of ik deze op de 1 of andere manier door midden kan slijpen/zagen. Dan wil ik deze aan de bovenkant gaan bedekken met aquarium kit en dan filterzand wat ik nog over heb hier weer overheen strooien. Is veel goedkoper en oogt ook een heel stukje natuurlijker en heb gelijk weer een bezigheid voor mijn aankomende vrije dagen :p

Foto's hoop ik vanavond weer te kunnen maken en dan post ik ze gelijk even :)
 
Bedankt voor de link Ivo heb er gelijk 3 besteld haha dat is echt geen geld :p Nu heb ik er 3 en in de winkel had ik er 1 gehad voor hetzelfde geld :D Ook wel makkelijk kan ik gewoon een paar kleine stenen verwisselen voor deze zonder dat het echt opvalt :D

Ga vanavond mn best doen maar durf niks te beloven :p
 
Weer een zeer goede service van aquaplantsonline want krijg net een mailtje dat de beselde APO schuilholletjes al meegegeven zijn met de pakketpost en morgen geleverd worden :D Tevens een nieuwe zak met aquarium handschoenen omdat ook bij deze een paar lekke erbij zaten. 1 mailtje en alls was geregeld dus prima service zou ik zo maar zeggen :D
 
Luxe holen hoor!

Gebruik zelf altijd kokosnoten. Koop ik bij de supermarkt, haal zelf de kokosmelk er uit en rasp de inhoud. Dan door het midden slaan/zagen, gat in de bovenkant maken en klaar. Kost gelukkig ook niet zo veel.
 

Terug
Bovenaan