Trofis collisa 1000 van Nickey


ziet er top uit :thumbs:
Steen vind ik zeker mooi, alleen in combinatie met die andere wat minder.
 
Wie ziet een smiley op de grijze steen?
 
Haha, op de hoge staande steen bedoel je :D.
 
Nu zie ik hem ook ja :D

Ik heb gister nog wat foto's kunnen maken, het word al weer eerder donker he :d
9RwOPMs.jpg

cO5eTDz.jpg

0fCTULR.jpg

1699rM5.jpg
 
jessicapilon zei:
Haha, op de hoge staande steen bedoel je :D.

haha ja!

Mooie bak Nickey goedzo!
 
Bedankt ;)
Ludger, ik denk dat de plantjes mee eten van jou voer, krijgen ze mooie kleuren van :D

Via pb is Ruben bij ENORM aan het helpen met de inrichting, zo happy mee.
Ik ben lekka aan het uitproberen, hier foto's van wat ik vandaag gedaan heb;
nzOHCbi.jpg

J93Low3.jpg

upjRTjr.jpg



De rots is weer terug, de staan is eruit, ik weet niet zo goedwat ik ervan vind, heeft iemand tips/aanmerkingen ?
 
De eerste foto lijkt wat gebibberd, of wazig.. :p

De andere twee foto's zijn wel heel goed gelukt. ;)
 
Wat leuk dat het nu lukt om foto's te maken zonder de spiegeling!

Fijn dat Ruben je helpt, alleen via Pb is het dan voor ons niet duidelijk wat hij adviseert en wat jij daar wel of niet mooi aan vind.

Ik vond die steen juist prachtig staan en zou adviseren om

-de twee grijze steentjes weg te laten
-achterin de hoge planten die nu in een rijtje staan, daar waar de visjes mooi boven swemmen ;) om die iets meer in een groepje te zetten. Door de meest linkse voor de andere te zetten.

Ik denk dat je linker stuk er dan ineens veel meer uitspringt!
 
Lastig lastig lastig.
Ik vond dat die steen het wat rommelig maakte ofzo, niet dat de steen niet mooi was maar ik vond het niet zo staan met die lotus.. Ik vind dit, wat ik nu heb, eigelijk wel heel erg mooI ;)
Dat met die planten ga ik zoiezo onthouden. Was wel net na het snoeien dus dan staat het allemaal ook nog een beetje anders. (is trouwens Belgisch groen)

Haha, chill he, foto's zonder weerspiegeling, dat is het fijne van vakantie. Veel later na bed als het al donker is, lampies aan en klikkerdeklik :D

Wat is nu wil proberen met die steen is om hem een mooi plekje te geven in mijn 80cm, maar dat moet ff wachten, ik kan niet alles tegelijk :D
 
Rubz zei:
hmmm als ik eerlijk ben oogt het wel rommelig. Haal de grijze stenen er eens uit. Je hebt van alles een beetje. Probeer ook de beste kant van de steen te zoeken:)

Dit had ik een beetje in gedachte (rode lijn guldensnede, dat is dan een soort van grot. Gemaakt met mijn paintskills haha

931635_0_82_nickey_2.jpg

Dit heeft Ruben mij geadviseerd, meer pogostemon helferi en dus die grot :) ik vind dat idee echt heel erg mooi, heel veel groen en veel diepte.
 
Goeie tip, dan krijg je idd meer diepte door die pogestemon er meer van bij te zetten. En het grotje is ook heel erg leuk.

Ach en je hebt nog genoeg andere bakken waar je die mooie steen in kwijt kunt toch ;)

Ik wist niet dat dat belgisch groen was trouwens, ik zie het wel regelmatig voorbij komen hier op het AF, maar wist eigenlijk niet hoe het eruit zag :D
 
Haha :D
Dan tip je in op Google: "Belgisch groen" tadaaaaah zo ziet het eruit :D

Klopt, ik vond het ook al veel meer diepte geven, dat grotje is ook gwn schattig ofzo, de cory's zitten er ook in en achter. ;)

Ik ga het ook aan jullie vragen (vroeg het ook al aan ruben)
Wat zouden jullie doen op die lege plek naast de grot?
-Cryptocoryne wentii
-Cryptocoryne tropica
-andere crypto
-zo laten
-pogostemon helferi
Dat vraag ik me wat af...
 
Leuke inrichting! :)

Je bedoelt het lege stukje op de foto er rechtsachter toch?

Het is allemaal persoonlijk natuurlijk, maar ik zou dat stukje zo laten, juist dat het zand zo schuin naar achter/naast de grot doorloopt geeft volgens mij veel diepte.

Als ik iets zou toevoegen zou ik dat doen aan de linkerkant, voor de Cabomba zegmaar.

Misschien een mooie Cryptocoryne inderdaad, maar misschien is een groen 'veldje' dat lager blijft dan de Pogostemon helferi ook wel mooi.
 
Je hebt inderdaad gelijk Stephan, dat het daar leeg is geeft heel wat diepte ;)
Voor die "cabomba" (is eigelijk Limnophila sessiliflora) komt nog meer pogostemon helferi.
 
Nickey zei:
Wat zouden jullie doen op die lege plek naast de grot?
Wil je de grot nog zien?
Zo ja: Cryptocoryne parva? Marsilea hirsuta?
 
Ik vind de Cryptocoryne Parva wel leuk ivO, ik denk alleen dat ik daar te weinig licht voor heb want andere planten hangen er wel overheen...
 
Ik ben weer even aan het uitproberen geweest en ben best tevreden ;)
Echinodorus latifolius geplaatst.
6fUufFf.jpg

KgvGTDN.jpg


De lotus doe het echt super goed en heeft al een uitloper!
irIGqPk.jpg

Sorry voor de wazigheid, deed het met de losse hand.


Het draaid dus allemaal helemaal super. Enorm blij mee ;)
 
Je kunt er wat van, Nickey !
 
Ziet er mooi uit met wat meer groen daar op de voorgrond :)

Heb even wat foto's gezocht, aangezien ik het plantje niet kende, maar Echinodorus latifolius is wel heel mooi als het zo'n grote dichte bos wordt zeg!

Ben benieuwd hoe het er bij jou uit komt te zien als het wat gegroeid is!
 
Echt heel erg mooi geworden! :D
 
Bedankt!!! Word ik blij van ;) ik ben er zelf ook trots op.

Dat die lotus os ontploft bedoel ik ook echt, m'n vorige post van van gister avond en nu staat hij er zobij:
KgPHrLW.jpg


Echt gegroeid dus :D
 
Bedankt C�dric ;)
Gister heb ik de kleine cory uit de 80cm overgezet naar de 1m, daar maakt ie het zeer goed en grondeld, eet al mee met de groep :)
UvNdUg6.jpg
 
Goed gedaan Nickey, je bent een echte tuinvrouw
 
Haha, bedankt Ruben ;)
Helaas lijkt de Echinodorus latifolius het niet zo goed te doen, het verslijmt. Al komen er wel nieuwe gezonde blaadjes aan dus ik kijk het even aan, ik heb er wel vertrouwen in :)

Ik was wat onderhoud aan het doen in de bak en ineens zag ik dit:
62YChS7.jpg

Cory eitje!!! Yeeeey, ik kan hem niet daar weg halen want ik ga binnenkort op vakantie dus dat gaat hem helaas niet worden :( de andere heeft het ook gered zonder hulp dus ik maak me niet zo'n zorgen, de andere kleintjes vangen hem wel op :)
Ik ben er enorm blij mee ;)

Wel heb ik last van slaghoorn alg, op het Belgisch groen, Rotala rotundifolia en ook een paar plukjes op de p. Helferi :( weet iemand hoe dat komt?
 
Knip de sterkst verslijmde stukjes eruit. Het nieuwe blad moet wel groen blijven. Staghorn komt waarschijnlijk doordat je zoveel in je pak hebt lopen graaien;) Kun je door het omwoelen van de bodem krijgen. Water verversen helpt tegen staghorn op internet lees ik ook dat je een flinke dosis easy carbo kan doen. Maar dan moet je, je vissen wel in de gaten houden.
 
Bedankt Ruben.
Ik heb inderdaad aardig lopen rommelen in de bak, heb je gelijk in :D laat ik het nu een aantal weken met rust (behalve verversen, en dus extra verversen) ik ben eigelijk ook wel benieuwd hoe de bak staat met helemaal verwilderde planten ;)
Kan slaghoorn ook komen doordat er best veel zweefvuil blijft zitten tussen de Rotala rotundifolia?

Ik heb wel easy carbo maar gebruik het liever alleen als uiterste, garnalen kunnen er ook niet zo goed tegen.
Maar moet ik dan nu met water ververSen dan juist wel of juist niet de bodem afhevelen?
 
Denk niet dat zweefvuil de oorzaak is. Kan misschien een klein beetje bijdragen. Je ververst wekelijks 50% toch? Als je dat blijft doen zal de staghorn vanzelf verdwijnen denk ik. Ammoniumpiek heb je door omwoelen van het substraat.
 
Bedankt Ruben ;)
Ik ververs wekelijks dik 25% ik doe de EI met 25% verversing. Maar ik kan het wel even een paar weken verhogen naar 50% hoor ;) ik merk al wel dat het wat minder word op t Belgisch groen en de p. Helferi maar op de Rotala rotundifolia alleen maar meer.
 
Weer even een update

Ik snoei het een aantal weken niet, ik ben wel benieuwd naar een oerwoudje ;)
CbA6cr7.jpg


Wel wat last van alg maar word al minder
Lov3yX4.jpg


De lotus groeid echt super goed!
FzPYJdU.jpg

De E.latifolius is wel wat zielig, ik kijk het nog even aan maar ben bang dat het te weinig licht is...


Ik ben in ieder geval enorm blij met hoe het draaid, ik ben ook tevreden over de inrichting; )
 

Terug
Bovenaan