Trofis collisa 1000 van Nickey


Mooi aquarium! Jammer van je panda's, ik heb zelf nog nooit van de draaiziekte gehoord , komt dat vaak voor?
 
Mooi aquarium! Jammer van je panda's, ik heb zelf nog nooit van de draaiziekte gehoord , komt dat vaak voor?

Dankje!
Ik lees er weinig over, vaak word het ook opgehangen als "gewoon uitval"
De 7 die ik nog heb doen het enorm goed, ik hoop jonkies van ze te krijgen en dat ze zelf hun groep uitbreiden ;)
 
Was ik weer met een frisse update!
Om even terug te komen op de panda's, deze 7leven nog steeds.

Met de 1m gaat het goed.
IMG_20170410_105434_280.jpg

Planten doen het goed en ik ben tevreden :)

Leuk nieuws, ik heb CO2 aangeschaft!
Voor de nieuwschierigen, een dubble stage met inline difusser en alle mikmak erbij. 3l fles.
Over een week of 2komt het binnen.

Voor de genen die het nog niet wisten, ik handel enorm veel met aquaria, de planten dan. Het gaat zo ongelooflijk goed ermee dat ik m'n hele hobby er mee kan vergoeden, ook de CO2.

Dus, dat was de update weer, vragen of opmerkingen hoor ik wel ;)

Mvg
Nickey
 
Ziet er goed uit Nickey en let wel op de waarden met co2 want vaak heb je dan wat meer voeding nodig.
 
Looking good! Zie ik nu hengeli's of espei's zwemmen? Hier een gecombineerde groep nml sinds kort :D
 
Ziet er goed uit Nickey en let wel op de waarden met co2 want vaak heb je dan wat meer voeding nodig.

Dankje voor de tip, nu voeg ik idd weiniv voeding toe, dan dus meer, maar zou de verlichting dan ook omhoog moeten? Denk het wel zeker.

Looking good! Zie ik nu hengeli's of espei's zwemmen? Hier een gecombineerde groep nml sinds kort :D

Dit zijn de hengeli's, 29 stuks :D

En met die nieuwe co2 zullen je planten vast nóg harder groeien!

Daar zit m'n punt zeker! Intotaal alleen deze week al 4 bestellingen, ik ben nu dus eigelijk bijna uitverkocht :D
 
Dankje voor de tip, nu voeg ik idd weiniv voeding toe, dan dus meer, maar zou de verlichting dan ook omhoog moeten? Denk het wel zeker.

De verlichting hoeft echt niet omhoog hoor. Enkel moet je dan meer voeding toedienen én meer co2 geven...... (dan gaan ze wel nóg harder groeien, maarja.....)
 
maar zou de verlichting dan ook omhoog moeten


Nee dat niet direct hoor. Ze zullen met meer licht misschien nog beter kunnen groeien maar ja dan moet je steeds meer toevoegen. Ik heb in de bakken met de EI ook maar 0,4W aan licht en dan ook nogeens vrij veel drijvers erin.
 
Dat gaat dan lekker zeg! Al wat gehoord van Johan (samzee)?

Niks gehoord nee....
Ik zit zo te denken, zou z'n bak geknapt zijn ofzo? Dat ie er klaar mee is? Maarja, speculeren kan ik alleen maar. M'n planten krijg ik toch niet meer van hem....


De verlichting hoeft echt niet omhoog hoor. Enkel moet je dan meer voeding toedienen én meer co2 geven...... (dan gaan ze wel nóg harder groeien, maarja.....)

Ik kan lekker een beetje gaan spelen dus. Vissen enorm goed in de gaten houden natuurlijk. Hoe harder de planten groeien hoe beter :D

Nee dat niet direct hoor. Ze zullen met meer licht misschien nog beter kunnen groeien maar ja dan moet je steeds meer toevoegen. Ik heb in de bakken met de EI ook maar 0,4W aan licht en dan ook nogeens vrij veel drijvers erin.

Oja, licht zorgt voor de dichtheid en dat de planten laag blijven. Ik bekeek het even verkeerd ;) bedankt!
 
Niks gehoord nee....
Ik zit zo te denken, zou z'n bak geknapt zijn ofzo? Dat ie er klaar mee is? Maarja, speculeren kan ik alleen maar. M'n planten krijg ik toch niet meer van hem....




Ik kan lekker een beetje gaan spelen dus. Vissen enorm goed in de gaten houden natuurlijk. Hoe harder de planten groeien hoe beter :D

Gek dat je niks meer hoort...... Maar afwachten dan.....
 
Gek dat je niks meer hoort...... Maar afwachten dan.....

Meer dan een maand niet meer.... Als ie op vakantie was zou hij nu wel terug zijn
 
:S........ Zeer gek dan.....
 
Ik wil me er niet mee bemoeien maar ik heb Johan ook niet meer gesproken en weet de reden ook niet. Ik zou dat anders eerst maar laten varen.
 
Mmmh.... Vandaag vonden alle dieren hier de bakken errug interessant.... Een van de ratten is er vandaag in gesprongen :D :D (in de quarantaine bak met 90 guppen) later besloot ook m'n knuffel hond een bad te nemen..... Die kon alleen niet zwemmen.
...
 
Mmmh.... Vandaag vonden alle dieren hier de bakken errug interessant.... Een van de ratten is er vandaag in gesprongen :D :D (in de quarantaine bak met 90 guppen) later besloot ook m'n knuffel hond een bad te nemen..... Die kon alleen niet zwemmen.
...

Lekker dan, kun je meteen de bak weer schoonmaken:D
 
Maar weer eens een update ;)
Als het goed is komt deze week de CO2, de 10k fles staat al klaar ;)


Nog maar eens wat foto's voor de volgende "verkoop streak" weer begint. Houd in dat ik enorm veel ga verkopen en dan weer "op" ben, de bak staat nu dus op z'n mooist ;)

IMG_20170523_220557.jpg
IMG_20170523_220610.jpg
IMG_20170523_220617.jpg
IMG_20170523_220857.jpg
IMG_20170523_220904.jpg


Trots op t bakkie ;)
 
Mooi hoor Nickey!
 
Ziet er goed uit, Nickey!
 
Ziet er heel mooi uit weer hoor:thumbs:
 
Hi Nickey, mag ik vragen wat de naam is van die plant die wat van een waterlelie weg heeft. Is het een bananenplant of groene lotus? Dank, ralf
 
Hi Nickey, mag ik vragen wat de naam is van die plant die wat van een waterlelie weg heeft. Is het een bananenplant of groene lotus? Dank, ralf

Dat is geloof ik de Hydrocleys Nymphoides
 
Dankjullie allemaal!

@tropicalis dat is idd de Hydrocleys nymphoides ;) gekocht mij @Homerno1 heel blij mee :)
 
ok, dank jullie beide. Ik zag deze een keer in Vivarium maar heb deze toen niet gekocht, nog naar de naam gevraagd.
 
Zaterdag avond de planten op MP gezet... Inmiddels is de ambulia alweer uitverkocht... Binnen 24uur was alles gereserveerd :D :D

De CO2 heeft vertraging ofzo... Gaat nog wel dik een week duren voordat we die hebben... Balen.
 
Dat gaat snel met je planten nickey! Maar jammer dat je co2 nog zo lang duurt......
 
De 1m heeft nieuwe bewoners, 2 waaierhand garnalen, 1 begon te vechten met een ander in de 1.20 dus die eruit gehaald met een maatje, hebben ze alle ruimte hier met z'n tweeën (en 300+ vuurtjes :D )
IMG_20170601_125432.jpg

Het monster dat een andere (veel grotere) garnaal aanviel.... Monster :D
 
Dat is een flinke jongen Nickey.
 
Die groot? We hebben er 2 die drie keer zo groot zijn...
1496336376875-1656592665.jpg
Beetje slechte foto, hij wou niet poseren
 
Kwestie van goed opvoeden Nickey;)
 
Haha, ja dat wordt dan lastig. Ach, soms moet je wat geduld hebben dus:)
 

Terug
Bovenaan