Trofis collisa 1000 van Nickey


Mooi dat je geen last meer hebt van de alg. Welke voedingcapsules gebruik je?
Ik gebruik de voedingscapsules van een forum lid , ik weet even alleen zn echte naam, stephen volgend mij :D
Het staat ergens eerder in m'n fotoalbum.
Ben ik in ieder geval zeer tevreden over :)
 
Hallo,
Ik heb even kort 2 vraagje over mn 80cm op kamertemperatuur (nu rond de 20 graden)

Ik ben de naam kwijt van deze vissen, kan iemand me even helpen: (hier zaten ze Net in het aquarium)
20161029_185453.jpg


En nog iets anders, kunnen corydoras habrosus nou wel of niet op kamertemperatuur? Ik hoor verschillende verhalen...

Oja, als ik dan toch bezig ben :D
Hie groot worden blauwe waaierhand garnalen, de winkel had het over 25cm (!) of zal die het over een andere soort hebben (is er zo'n grote soort garnaal?!)
 
Ik herken hem zo niet echt maar wellicht kun je een topic openen in identificatie van.......;).
Moet zeggen dat ik ook geen garnaal van 25 ken hoor.
 
Idd, onduidelijk maar 25 is gwn niet waar. Stomme ik heb niet naar de naam gekeken, hij zij zoek op blauwe garnaal, dan kom je er wel. Tja, dan kom ik op de blauwe waaierhand garnalen .

Die vis lijkt me iid een chinese algeneter soort (jongens, ik word echt heel slecht in Namen! Maar meer oefenen :D )
 
Die vis lijkt me iid een chinese algeneter soort (jongens, ik word echt heel slecht in Namen! Maar meer oefenen :D )


Dacht meer iets van een grondel maar van de voorkant niet echt goed te zien.

Edit: wellicht zit je toch in de goede richting.
 
Wahahaha

Ik heb nieuwe visjes gekocht, 3 chinese danio's voor m'n 80cm (ik had er al 7)
Ik had er dus eerder ook al gekocht en toen ben ik niet goed geadviseerd en heb ik lamgvinige en kortvinnige vissen door elkaar gekregen. Omdat ik dus toch al niet meer kan kweken maakt het me geen drol uit dus deze keer heb ik me weer laten verrassen! Nu heb ik 1 lamgvinige met rode uiteinden en 2 met gele uiteinden!! Word lekka kleurrijk zo :D :D

Ik heb ook een prachtige diamant goerami man gekocht (stond al lang op m'n verlanglijstje maar k had te weinig drijfplanten)
20161101_120754.jpg


Ik ben er echt heel erg blij mee :)
 
De vissen lijken mij Gastromyzon viriosus.
De Corydoras habrosus kun je het best toch lichtelijk verwarmd(+/- 23 graden) houden.
Corydoras paleatus kan wel onverwarmd, misschien is dit iets voor je?
En de blauwe waaierhandgarnaal, ik had er 1, die was +/- 15cm. Maar ze kunnen de 20cm wel halen, zag vorig jaar op vivarium exemplaren te koop van in de 20cm, daar was de prijs ook wel naar
 
De vissen lijken mij Gastromyzon viriosus.
De Corydoras habrosus kun je het best toch lichtelijk verwarmd(+/- 23 graden) houden.
Corydoras paleatus kan wel onverwarmd, misschien is dit iets voor je?
En de blauwe waaierhandgarnaal, ik had er 1, die was +/- 15cm. Maar ze kunnen de 20cm wel halen, zag vorig jaar op vivarium exemplaren te koop van in de 20cm, daar was de prijs ook wel naar

Bedankt Remco!
Die vis lijkt er wel op maar lijkt me niet want hij koste maar 2.60 maar ze zijn blijkbaar best zeldzaam :)
20161031_180909.jpg

Daar is hij al wat beter op kleur (k heb er 5) ik zal later nog een betere foto maken.

Ik merk dat de chinese danio's de wat koudere temperaturen zeer op prijs stellen. De guppen kweken ook moet meer zo snel dus ik ga denk ik niet verwarmen...
De paleatus word best fors dacht ik, ik houd echt van de wat kleinere cory's maar ik zal er overna denken! Bedankt :)

De waaierhand garnalen komen weg bij aquafizz, We hebben 3 besteld (is dat een goed aantal?)
Ze kunnen dus wel heel groot worden... cool!
In de winkel hadden ze 3 zitten en er werd me verteld dat ze dus 25 cm zouden worden, de prijs was 25 euro dus wie weetzijn dat echt de grote :D (wel veel geld nig steeds ) der hing alleen geen naam bij, hij zij dat ik maar op Google moest zoeken blauwe garnaal. Dan krijg je dus mooie Blue ferry dingen of hoe je dat ook maar schrijft :D
 
Als ze 25 euro kosten hoop ik dat ze al behoorlijk op maat zijn.. Heb ze hier gezien voor de helft van de prijs :D Mooie diamantgoerami ook. Zit die in een andere bak?
 
De diamantgoerami zit In de 1m.
Ik heb 1 man, dat is verder heen probleem toch?

Volgens mij zijn dit koppel vormers en word er vaak minimaal 1.20 voor ze geadviseerd qua bakmaat. Maar heb geen ervaring met deze vis dus laat de kenners het maar zeggen ;)
 
Als ze 25 euro kosten hoop ik dat ze al behoorlijk op maat zijn.. Heb ze hier gezien voor de helft van de prijs :D Mooie diamantgoerami ook. Zit die in een andere bak?

Erg he, 25 euro, dat had m'n vader en nu niet helemaal voor over :D dan zijn ze maar wat kleiner hoor :D nu heeft hij 3 voor 25 inclusief verzenden (en ik krijg een appelslak!!! K wou der al zo lang 1 :D :D )
De diamantgoerami zit in een trofis colisa 1000, net iets groter dan een standaard 1m

@Moonfish
Hij zit in een 220 (?) L bak dus wel iets groter dan een standaard 1m
Ik vergeleek het een klein beetje met een betta, je kan ook 1 man alleen hebben, maar als je er vrouwen bij doet moeten ze wel genoeg ruimte hebben.
Ik dacht dus dat 1 man wel kon in mijn bak... eigelijk staat op veel websites ook vanaf 1m.


Ik heb trouwens nog wel een betere foto van de nieuwe visjes
20161101_172314.jpg

Vind ik echt een goed gelukte foto ;)
 
3 voor 25 euro is een veel betere deal :D. Zelf denk ik dat 1 man wel moet kunnen. Zijn wel vissen die graag ietsje warmer gehouden willen worden.
 
Persoonlijk zou ik nog wat warmer doen. Seriouslyfish geeft als ondergrens 24 graden aan, dus ik zou rond de 25 gaan zitten. Maar heb zelf geen ervaring met deze goerami's

Ooh, ik had gelezen dat ze liever koeler wouden :D ik dacht al :D
Ik kan met de rest van de vissen op minimaal 23 gaan zitten. Hij staat nu dacht ik op 24/25
 
Hier maar weer een fotootje :)
20161106_180731.jpg

De draadalg is goed de grond ingeslagen . de Limnophila sessiliflora is volledig alg vrij en gaat dus ook mee naar het vivarium
Alleen het Belgisch groen en de Rotala rotundifolia bevat nog wat alg. Misschien vind ik nog wel een leuke stengel plant in plaats van t Belgisch groen en het nieuw gegroeide rotala is wel alg vrij dus dat word gewoon snoeien en terugplaatsen .
 
kijk, Helferi staat erin zie ik. Kan even duren voor het aanslaat hoor.

Dat is een helferi die ik al had ;) due alleen een beetje sneu is geworden door een eerder probleem met alg (filter sloeg dicht in de vakantie...)
Jou helferi staat nog even in de 80cm boven, daar heeft het wat meer licht en kan het beter aansterken, ik wacht zoiezo nog even totdat het algen probleem helemaal weg is in de 1m voor er iets bijkomt, de algen worden steeds minder gelukkig, heeft jou helferi even wat meer tijd beter te worden boven ;)
 
Hee wat een leuke foto van je van die knuffelkreeften op het vivarium. Mijn vrouw had deze bak ingericht.
Toen ik haar je foto liet zien moesten we beide hartelijk lachen. (maar weet zeker dat ze zich ook wel een beetje trots voelde
toen ze je foto zag):)
 
Hee wat een leuke foto van je van die knuffelkreeften op het vivarium. Mijn vrouw had deze bak ingericht.
Toen ik haar je foto liet zien moesten we beide hartelijk lachen. (maar weet zeker dat ze zich ook wel een beetje trots voelde
toen ze je foto zag):)

Haha, ik moest er zelf ook zo om lachen :D
Wat heeft je vrouw een uitmuntend perspectief en inzicht, de aquascape was zeer uitdagend en ingewikkeld, zeer goed gedaan ;)
 
Zo, maar weer eens een update ;)
Buiten dat het Belgisch groen niet wil groeien is de bak weer de oude, groeid goed, nergens alg, kan weer drijfplanten snoeien zonder een alg explosie dus dat is enorm fijn ;)
IMG_20170109_220452.jpg

Ik heb een stuk spiderwood gekocht met javavaren en in de hoek IPV de grot gezet ;) eigelijk zou ik van deze bak enorm graag een spiderwood scape maken maar moet eerst maar eens de stukken hout verzamelen waar ik dus mee bezig ben ;)

De diamant goeramis zijn echt een koppel geworden en man heeft al meerdere keren schuimnesten gebouwd. Ik vind het echt prachtige beesten, zou der nog wel 3 bij willen kopen ;)

Na veel uitval te hebben gehad in de panda's door de draaiziekte lijkt dat weer stabiel, maar ik kan het nooit voor de 100 procent zeggen, het kan over 5 jaar nog weer uitbarsten :( heb nu nog 7 panda's.


Vragen, opmerkingen, tips, tops, alles is welkom ;)
 

Terug
Bovenaan