Trofis collisa 1000 van Nickey


Ik zal eens een update doen van mijn bakkie,

Draaid nog steeds geweldig, planten groeien nog steeds verschrikkelijk hard, vorige week nog het hoornblad gesnoeid, groeid nu weer over het oppervlak. Verder heb ik de bak 2 weken verwaarloosd, ik heb dus behalve het hoornblad 2 weken niet gesnoeid. Ook is water verversen nu een week of 3 geleden...

Zo ziet de bak er nu dus uit:
IMG_20180507_225230.jpg


Planten groeien letterlijk de bak uit :D
IMG_20180507_225248.jpg

IMG_20180507_225253.jpg
IMG_20180507_225258.jpg


Mooi oerwoud weer :D

Binnenkort toch maar weer eens snoeien, en alle planten maar een beetje terug naar achter verplaatsen, het komt inmiddels erg veel naar voren :D
 
Bak staat er supermooi bij Nickey en oogt heel fris dikke pluim voor jou.:thumbs:
 
Ik ga eens een klein experiment doen, kort gezegd, Bak open en groeien maar!

Enne, zo zag dat er gisteravond uit
IMG_20180509_225237.jpg


In vergelijking met eergisteren
IMG_20180509_001133.jpg


Ik ben dus enorm beniewd hoe lang het door blijft groeien voor het doodgaat van te weinig licht of te weinig vocht, ook het Braziliaans klimop groeid de bak uit (foto van gister)
IMG_20180509_225251.jpg


Ook had ik eerder redelijk snel last van draadalg als ik niet op tijd snoei, dus is het ook gelijk een test hoe lang dat weg blijft, ik vermoed eigenlijk dat draadalg niet zal komen.

Wat denken jullie, hoe lang en ver gaat dit groeien? Zouden ook de bladeren boven water verranderen naar een emerse vorm?
 
Ben benieuwd en ga dit volgen.
 
Het groeid lekker!
Foto's van gisteravond
IMG_20180511_230743.jpg
IMG_20180511_230800.jpg


Misschien dat ik het hoornblad toch moet groeien, ik heb momenteel rechts 0.0 stroming meer, links nog wel door de interne filter.
IMG_20180511_230850.jpg


Ik heb wel happy plantjes
IMG_20180509_001244.jpg
 
Wat is dat kleine blauwe ding op de eerste foto in de linkse bovenhoek ?
 
Wat is dat kleine blauwe ding op de eerste foto in de linkse bovenhoek ?

Is het stromings regelaar schuifje (lekker duidelijke beschrijving :D :D ) van m'n interne filter (hydra 40)
 
Mooie bak hoor Nickey :thumbs:
 
Lekker groen Nickey.

Dat is het zeker. Ik zal later op de avond weer even wat foto's maken. Het is inmiddels wel echt een oerwoud geworden, voeren kan nog op 1 open plek zegmaar ;)
 
Vandaag, een dikke week later groeid nu steeds alles prima, geen alg, nog steeds goede plantengroei, alleen worden de onderkant van de planten wat kaal door te weinig licht. Maar ja, dat is niet zo gek:
IMG_20180521_003702.jpg


Je kan niet meer door de planten heen kijken :D
IMG_20180521_003047.jpg


Nouja, en het groeid dus echt de bak uit
IMG_20180521_003705.jpg



De poezen vinden het geweldig, die open bak. Of voor hun, een MEGA drinkbak met geweldig lekker water!
Screenshot_20180521-004730.png

Screenshot_20180521-004755.png

Is het niet schattig :D

Ik moet wel veel bijvullen, vandaag 4l en eergisteren ook 3l. Zal wel combinatie zijn van open bak dus veel verdamping en de poezen (kater en poes om precies te zijn) die eruit drinken :D :D :D
 
Mooi!

Ziet er zo mooi uit met die planten erboven. Moet je ze niet besproeien eigelijk?;)
 
Mooi!

Ziet er zo mooi uit met die planten erboven. Moet je ze niet besproeien eigelijk?;)

Thx :)
Nee hoor, sterker nog, ik heb eigenlijk het idee dat de bladeren die erboven uit komen emers zijn... Hoewel de rest van de plant submers is. De bladeren zijn veel harder/stroever namelijk.
Dus als ik ze nou ga sproeien verdrinken ze nog....

Leuk dat ze zo goed groeien! Apart om te zien

Grappig hé ;)
 
Het groeit lekker door!
 
Prachtig Nickey!

IMG_20180507_225253.jpg


Dit spul kan je ook heel mooi boven je bak laten groeien trouwens.
 
Prachtig Nickey!

Bekijk bijlage 251097

Dit spul kan je ook heel mooi boven je bak laten groeien trouwens.

Dankje!

Het Braziliaans klimop groeide ook in een hoek het water uit maar is uitgedroogd... Was wel gaaf want het gebruikte z'n wortels echt om te klimmen zegmaar.
Zodra de klimop lang genoeg is zal ik het eens over de dwarsbalk leggen, kijken wat er gebeurt.

Even een close up van de planten die er nu uitgroeien:
IMG_20180521_125854.jpg
IMG_20180521_125903.jpg


Stek nummer 3 is nu ook het water uit, over een paar dagen zal die ook wel boven de balk uitkomen.

Tot op heden ook nog steeds niet ververst, 11 april was de laatste waterwissel.
 
Wat een leuk experiment en wat ontzettend mooi fris groen allemaal zeg! Top!
 
Wat een leuk experiment en wat ontzettend mooi fris groen allemaal zeg! Top!

Dankjewel!! Moet ook wel zeggen dat ik heel erg blij ben met hoe het er nu bij staat :)
 
Hij is prachtig Nickey, ik kom ook in de verleiding om zo'n filter aan te schaffen maar hoe zal de plantengroei vooruitgaan zonder toegevoegde CO2? Enig idee?
 
Hij is prachtig Nickey, ik kom ook in de verleiding om zo'n filter aan te schaffen maar hoe zal de plantengroei vooruitgaan zonder toegevoegde CO2? Enig idee?

Dankjewel :)

Ik heb hier ook een hydra draaien op een bak zonder CO2, plantengroei is wel degelijk vooruit gegaan maar niet zo erg als in de 1m (da's niet zo gek, de vooruitgang in de 1m is wel heeel extreem)

Maar vooruitgang in die bak is er wel, inmiddels voeg ik nouwlijks plantenvoeding meer toe (eens per maand ofzo) met nog steeds dezelfde -misschien wel betere - plantengroei.

Inmiddels zit ik ook te denken over een 4e hydra in m'n laatste bak, moet ik alleen eerst m'n interne juwel eruit zien te krijgen. Ook daarin zit geen CO2 maar zie ik nog steeds het nut van de hydra :)
 
Dankjewel voor je reactie Nickey

Ik vind het best een behoorlijke uitgeave voor een filter dat bij mij behoorlijk in het zicht zal hangen. Maar ik vind het toch het overwegen waard. Ik blijf je topic op de voet volgen.
Voeg jij ook amper sporen toe op dit moment? Vind het wel straf voor een bak met CO2!
 
Dankjewel voor je reactie Nickey

Ik vind het best een behoorlijke uitgeave voor een filter dat bij mij behoorlijk in het zicht zal hangen. Maar ik vind het toch het overwegen waard. Ik blijf je topic op de voet volgen.
Voeg jij ook amper sporen toe op dit moment? Vind het wel straf voor een bak met CO2!

Is ook wel een behoorlijke uitgave, vind ik ook.

Ik zit aan iets minder dan de halve dosering qua plantenvoeding in de 1m, dan de basis plantenvoeding van aquariumbemesting.nl . En ook voedingscapsules. Ik merk wel iets ijzertekort, het hoornblad is namelijk echt groen en heeft niet een rozige gloed als in een andere bak. Dus iets meer plantenvoeding kan geen kwaad in deze bak. Qua CO2 heb ik iets van 90 bellen per minuut.

In de bak zonder CO2 met hydra heb ik wel voedingscapsules trouwens. Was ik even vergeten. :)
 
Is ook wel een behoorlijke uitgave, vind ik ook.

Ik zit aan iets minder dan de halve dosering qua plantenvoeding in de 1m, dan de basis plantenvoeding van aquariumbemesting.nl . En ook voedingscapsules. Ik merk wel iets ijzertekort, het hoornblad is namelijk echt groen en heeft niet een rozige gloed als in een andere bak. Dus iets meer plantenvoeding kan geen kwaad in deze bak. Qua CO2 heb ik iets van 90 bellen per minuut.

In de bak zonder CO2 met hydra heb ik wel voedingscapsules trouwens. Was ik even vergeten. :)
dankjewel :)
 
Is een hydra filter dan zoveel beter dan een andere externe filter Nickey :S
 
Is een hydra filter dan zoveel beter dan een andere externe filter Nickey :S

Ik vind van wel! Ik heb de interne hydra in de 1m dan samen draaien met een externe jbl, dit werkt dus echt geweldig. In de 120cm heb ik dan 2 externe potfilters en een externe hydra stream 1 samen draaien, ook dat gaat super! En in een 80cm heb ik dan alleen een Hydra 30 draaien, en ook die bak draaid stabiel.
 
Ik vind van wel! Ik heb de interne hydra in de 1m dan samen draaien met een externe jbl, dit werkt dus echt geweldig. In de 120cm heb ik dan 2 externe potfilters en een externe hydra stream 1 samen draaien, ook dat gaat super! En in een 80cm heb ik dan alleen een Hydra 30 draaien, en ook die bak draaid stabiel.
Bedankt voor je reactie,daar ga ik eens wat dieper op inlezen wat een hydra filter betreft.
 
Bedankt voor je reactie,daar ga ik eens wat dieper op inlezen wat een hydra filter betreft.

Succes ;)
Mocht je ervaringen zoeken kan je ook ff kijken in de Facebook groep "Nieuwe Aquarium Generatie (NAG)" Daar zijn veel hydra gebruikers.
 
Succes ;)
Mocht je ervaringen zoeken kan je ook ff kijken in de Facebook groep "Nieuwe Aquarium Generatie (NAG)" Daar zijn veel hydra gebruikers.
Daar ben ik ook lid van.Thanks.:thumbs:
 
Vandaag t bakkie toch maar even gesnoeid

Voor
IMG_20180523_214929.jpg
IMG_20180523_215556.jpg


Na
IMG_20180523_222409.jpg
IMG_20180523_220153.jpg


Zielig leeg hè? Maarja, zit nu wel weer wat licht in de bak :D :D en geef het een week, staat het weer aan het oppervlak.

Ik heb trouwens alleen het hoorblad gesnoeid, de rest laat ik nog wel even gaan.

Misschien ook wel grappig om te weten, dit is er dus uit gekomen: (staat ff in een ander aquarium)
IMG_20180523_223531.jpg

Ik zal over een uurtje nog even een foto nemen, is de bak weer helder.
 
Top bak Nickey! Lekker groen, niet overbevolkt en netjes in balans. Goed bezig :)

Als je iets met dat licht wilt doen.. dan zou je middels een soort van frame de planten weg kunnen houden onder maximaal 1 van de lampen.
Het is lastig uitleggen, maar stel voor dat je een doorzichtig plastic bakje in het water hangt onder de lamp. Daar kunnen de slierten planten daar niet komen en kan er dus licht door het bakje naar de bodem schijnen.

Je kunt zo ergens een gaatje creëren, Het licht weerkaatst vervolgens wel een beetje rond in de bak, dus meer dan een gat heb je niet nodig.

Dit is puur een technische tip ... Ik heb dit eens op zee gedaan om een bepaald koraal licht te geven onder vingerleders. Dit werkte prima, al was het een uitdaging !

Anderzijds is het flink snoeien af en toe ook niet slecht. We hebben immers geen winterperiode in onze bakken.
 

Terug
Bovenaan