Misschien een onnodige tip omdat je het al weet. Ik haal draadalg weg door de alg om een stokje te draaien. Makkelijke manier om veel in korte tijd weg te halen.
Ja, en daar ook de Salifert PO4/NO3 druppeltesten die erg goed en nauwkeurig zijn (een groot verschil met bijvoorbeeld de Colombo testen)aquariumbemesting.nl
Ja op zich doe ik dat wel elke keer, de algen weghalen.. ze groeien alleen sneller dan dat ik ze weg kan halen.. wel voeding, geen voeding, als de adviezen tegenstrijdig zijn word het lastig wat ik nou moet doen..Zou toch proberen om zoveel mogelijk alg weg te halen. En ook zonder voeding toe te voegen kunnen planten groeien en hoef je geen bak vol met algen te krijgen. Ze groeien dan wel langzamer en niet alle planten zullen het goed doen.
Ja zo doe ik het ook.. trek alleen bijna de planten mee omdat de algen eraan vast zitten helemaal...Misschien een onnodige tip omdat je het al weet. Ik haal draadalg weg door de alg om een stokje te draaien. Makkelijke manier om veel in korte tijd weg te halen.
Ik zeg niet dat je geen voeding moet gebruiken, gewoon doen wat bij jou ( en je bak) past. Was meer bedoelt dat je niet in de stres schiet omdat je niet de "juiste" voeding gebruikt, zelfs zonder voeding kan het naar mijn idee prima draaien. Hier 1 bakje waar ik nog nooit voeding aan heb toegevoegd, andere bakje af en toe maar zo onregelmatig (lees; laatste keer 3 week geleden volgens mij, wordt weer tijd door omstandigheden ook bijna 2 jaar niks) dat de gemiddelde aquariaan er een kronkel van krijgt .Ja op zich doe ik dat wel elke keer, de algen weghalen.. ze groeien alleen sneller dan dat ik ze weg kan halen.. wel voeding, geen voeding, als de adviezen tegenstrijdig zijn word het lastig wat ik nou moet doen..
Je voerregime gewoon in stand houden, algen weg halen en voedingsstoffen toevoegen zodra je die hebt.Zou het nog helpen als ik iets meer voer? Ik geef nu om de dag eten aan ze, meestal wat levend voer en een kwart van een algentabletje want zowel de garnalen als de vissen zijn ook heel gek op groenvoer.
Ik denk omdat het een klein bakje is, met een lage bezetting aan visjes, en ook nog eens hele kleine visjes, dat plantenvoeding in dit bakje wel handiger is. Normaal stoten je vissen ook voedingsstoffen uit die omgezet worden in nitraat voor je planten maar ik heb veel planten en maar weinig en kleine visjes. Dus ik denk dat die balans niet klopt..Ik zeg niet dat je geen voeding moet gebruiken, gewoon doen wat bij jou ( en je bak) past. Was meer bedoelt dat je niet in de stres schiet omdat je niet de "juiste" voeding gebruikt, zelfs zonder voeding kan het naar mijn idee prima draaien. Hier 1 bakje waar ik nog nooit voeding aan heb toegevoegd, andere bakje af en toe maar zo onregelmatig (lees; laatste keer 3 week geleden volgens mij, wordt weer tijd door omstandigheden ook bijna 2 jaar niks) dat de gemiddelde aquariaan er een kronkel van krijgt .
Snap wel dat je van de huidige hoeveelheid alg niet blij wordt.
Ja dat is zo, want als de snelgroeiers eruit gaan, dan komen er toch weer andere planten voor terug.. en de algen slurpen nu natuurlijk ook een groot deel van de voedingsstoffen weg.. dus ik ga dan toch ook maar kijken voor andere plantenvoeding.Ik denk dat je sowieso extra moet blijven toevoegen. Je hebt en houdt na een eventuele aanpassing genoeg plantenmassa over, wat waarschijnlijk niet in verhouding staat met je hoeveelheid vis. Dat hoeft ook niet in balans te zijn, want je kan dus zonder problemen extra voeding toevoegen.
Ik heb die ooit gebruikt. Voor mij werkt een all in one product niet goed. Ik meng liever zelf de meststof poeders in de dosering die mijn planten nodig heɓben. Misschien werkt het voor jouw aquarium wel. Probeer het gewoon uit!Ik zie deze voeding online. Heeft iemand hier ervaring mee?
https://planted-box.com/product/all...NQlghTqWf6bbCnT2iTEqJ1Uo-HmG4bYkaAg26EALw_wcB
Snap je verhaal maar ik ga dan toch voor gemak en koop liever een fles waar alles in zit.Ik heb die ooit gebruikt. Voor mij werkt een all in one product niet goed. Ik meng liever zelf de meststof poeders in de dosering die mijn planten nodig heɓben. Misschien werkt het voor jouw aquarium wel. Probeer het gewoon uit!
Zelf mengen is leuk, leerzaam, afgestemd op je aquarium en veel goedkoper.
Snap je verhaal maar ik ga dan toch voor gemak en koop liever een fles waar alles in zit.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.