Wat is er nieuw

Veel algen

Trouwens nog iets anders dat me opvalt nu ik het hele gesprek doorleest. Niemand heeft het nog gehad over mest in de bodem. Iets van klei billen en of planten pillen wil ook nog weleens helpen. Je biedt dan mest aan in de bodem. Je planten kunnen er dan beter bij dan de algen.

booty GIF

Teveel blauw is juist niet aan te raden als ik het goed heb. Ik denk dat @Cornelius je dat kan zeggen en het waarom.
Het is bekend door onderzoeken dat algen het beste groeien onder wit een witlicht spectrum. Maar ze groeien verhoudingsgewijs ook meer bij blauw licht dan bij rood licht. Algen behoren namelijk, en dat vergeten we nog wel eens, tot het plantenrijk. Blauw licht openen de stoma's bij planten waardoor hun stofwisseling hoger wordt en de plant sneller groeit en dus een alg, als gezegd in zekere zin een plantje, ook. Bij koeler wit licht waar dus veel blauw inzit zie je meer gedrongen planten met dikkere bladeren. Planten kunnen dan ook niet zonder blauw licht, met name in de herfst en winter zit er om redenen veel blauw in het licht, Maar het gaat dan altijd wel om de verhoudingen van de kleuren in het licht. Maar het gaat denk ik wat te ver om hier meer op in te gaan.

Indien je plantenvoeding met wat NPK en sporenelementen doseert moet je richting co2 denken.
Is bio-co2 niets voor jou?
Als je wenst zonder co2 te blijven zou ik een lichtpauze gebruiken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan