Helaas, ook green exit helpt niet. Het is weer net zo erg als wat het was.... misschien nog een keer een kuurtje doen en dan wat langer volhouden? Geen idee.. maar als dit zo doorgaat, dan kap ik met de hobby.
Ik had nu complete plantenvoeding gekocht van planted-box. Deze link;
https://planted-box.com/product/all-in-one/
Ik heb geen Juwel aquarium meer. Die heb ik destijds weg gedaan omdat het gewoon teveel werk was, en ik elke keer last van blauwalg had. Sjouwde me rot elke week met al die liters water om die blauwalg te lijf te gaan en het hielp geen moer. Dus toen alles weg gedaan.
Nu heb ik een simpel goedkoop aquarium van de dierenwinkel. En daar zit led verlichting in. Ik ben al terug gegaan van 11 uur licht naar 8 uur licht. Ik heb een kennis die beweerd dat de planten 12 uur licht moeten hebben, maar dat is gewoon niet waar. Dat kun je denk ik alleen doen als je ook co2 toevoegd. Pas als je alles kan bieden aan voedingsstoffen die een plant nodig heeft, kun je je verlichting zo lang aan zetten. Ik heb geen co2 dus ik moet ze echt geen 12 uur licht geven. Heb hem dus nu op 8 uur staan. Ik heb geen dag of nacht verlichting, gewoon led lamp die erbij zat.