Verschillende vragen omtrent mijn bakje (20L)


Ja voor beide is wat te zeggen en ivm de hele kleintjes verkruimel ik het vaak want als de grote volwassen garnalen zich erop storten dan komen die amper erbij.
 
Ik weet niet hoe groot die tabletten zijn maar gemiddeld is een halve al enorm veel voor een klein bakje.
 
Ik zou op bijvoorbeeld 20 garnalen ook geen hele tablet geven want dat is echt teveel. Ik denk dan meer aan max een halve en dat in 2 of 3 stukjes breken.
 
Ik heb hier als hoofdvoer Dennerle granulaat,staat op het potje als advies om 1 korrel per dag per volwassen garnaal te geven maar doe zelf de helft en die plet ik een beetje dat er een hoop kruimels zijn voor de kleintjes.
 
De garnalen eten gaten in de drijfplantjes, zal dat een teken zijn dat ze honger hebben?
 
Dat zie ik af en toe hier ook en dat ondanks dat ik 3x voer en dat met verschillende potjes doorelkaar heen. Dat zie ik al jaren en ik zou me daar niet druk om maken dus. Ik zie het ook niet als een tekort aan groenvoer want dat zit ook in het eten dat ik geef voldoende.
 
Was even een weekendje weg ;)

Een halve van die algentablet is ruim voldoende voor twee a drie dagen.

Die andere hardere sticks, bevatten ook veel voeding alleen brokkelen niet zo snel uit elkaar als die algentabletten.
Due sticks zetten als het ware een beetje uit waardoor ze zacht en eetbaar worden voor de garnaaltjes.
Ze peuzelen er dan zelf stukjes vanaf die ze soms ook meenemen naar een rustig plekje om er in hun eentje van te genieten :D

Die hele kleine korreltjes geef ik gemiddeld 1 korreltje per garnaal.

Dit soort voer geef ik ze om de dag of eens in de drie dagen.
In de tussenliggende dag(en) kunnen ze de restjes tussen de planten uit eten en van het filter af eten.

Hier eten ze ook wel eens van de plantjes, het ligt er een beetje aan welk plantje en als er een blad beschadigd is, dan eten ze hem zo wie zo op.
 
Mijn garnalen worden erg blij van een blaadje verse spinazie. En vers uit de tuin wordt meer gewaardeerd dan uit de winkel. (zijn echte fijnproevers hier :D)
 
Bedankt voor de reacties.

Het water is iets te geel voor mijn smaak, dit moet haast wel door de Catappa (amandel) bladeren komen. Ik doe daarom bijna elke dag 1L water verversen.

Dat is ongeveer hetzelfde als één keer per week 50% waterwissel... hmmm. Iets te veel van het goede?

Wacht... even opnieuw rekenen. 1L van 20L bak, maar is niet 20L, eerder 18L gok ik dus 6% waterwissel per dag. (0,95)^7 is ongeveer 30% waterwissel per week... ohh dikke prima
 
Ik zou eerder 10% per week verversen. Hoeveel blad heb je in dat bakje dan?

Probeer anders eens Mullberrieblad. Daar zijn ze ook gek op.
 
De helft ongeveer van een 14x8cm blad.

Mulberrieblad is wel een idee.

Verschillende bladeren toevoegen voor meer variatie lijkt mij ook erg leuk.

Welke andere bladeren (van bomen in Nederland) kan ik toevoegen? Kan ik die zelf plukken (nu) uit het bos?
 
Bedankt voor de reacties.

Het water is iets te geel voor mijn smaak, dit moet haast wel door de Catappa (amandel) bladeren komen. Ik doe daarom bijna elke dag 1L water verversen.

Dat is ongeveer hetzelfde als één keer per week 50% waterwissel... hmmm. Iets te veel van het goede?

Wacht... even opnieuw rekenen. 1L van 20L bak, maar is niet 20L, eerder 18L gok ik dus 6% waterwissel per dag. (0,95)^7 is ongeveer 30% waterwissel per week... ohh dikke prima

Als je 1 liter per dag van 20 liter ververst, dan ververs je 7 liter per week (7/20)*100 = 35% wissel per week.
Als het maar 18 liter is: (7/18)*100 = 39% wissel per week.
Of reken ik nu raar? Is maar een detail hoor, maar zoveel verschil maakt het niet uit. Overigens kan zo'n wissel prima een keer, maar ik zou zoals John voorsteld wat minder doen.
 
Ik kan me amper ook voorstellen dat een deel van een blad zoveel verkleuring oplevert:eek:.
 
Heb je er ook hout inzitten, dit kan ook zorgen voor veel waterverkleuring.

Ik heb ook een stuk spiderwood, en nu nog steeds is het water idd gelig. (niet dat ik me eraan stoor)
Maar ik meende dat de TS niet zo veel hout in het bakje heeft?
 
Ik heb alleen een stukje cholla hout er in zitten.

Misschien vind ik het al gauw te veel en valt de verkleuring meer op omdat ik geen achtergrond heb en de muur er achter wit is.

Temperatuur van de bak was vandaag al 25 graden... Moet denk ik toch even gaan kijken voor een ventilator-opstelling oid voor als het nog warmer wordt.

Zo straks een stukje komkommer gegeven, vinden ze lekker denk ik, zijn erg druk:
IMG_20170511_komkommer01.jpg


Edit: en nu 15min later geen interesse meer in de komkommer, haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grappig, ze hebben hier eigenlijk nooit verse dingen gehad, dus ben benieuwd wat ze allemaal willen gaan eten.
Ik ga morgen maar eens wat courgette uit proberen...

Ps: ze zijn nu al veel beter op kleur gekomen zie ik! :thumbs:
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Jullie moeten op houden met dit soort foto's!! Nu wil ik ook geeltjes (ben even de echte naam vergeten :) )

Zeker geen goed idee ze samen met Blue Dreams te houden? ;)
 
Dat zijn Sinaasappels, ehh ik bedoel Citroenen:D:D. Beide Neo s dus die kunnen inderdaad kruisen.
 
Jullie moeten op houden met dit soort foto's!! Nu wil ik ook geeltjes (ben even de echte naam vergeten :) )

Zeker geen goed idee ze samen met Blue Dreams te houden? ;)

Wilde net een update gaan doen in mijn foto-album, oeps :D :D :D

Maar de geeltjes en blauwtjes kunnen idd niet samen omdat ze gaan kruisen en dan krijg je groentjes :juggle::sorry:
 

Terug
Bovenaan