Verschillende vragen omtrent mijn bakje (20L)

Kijk dat gaat de goede kant op en ik ben benieuwd waneer je me in gaat halen qua aantal:D:D;)
 
Nou let maar op, als ik dat door ga krijgen dan..........................:D;)
 
Ja die wil er dan nog een paar zeewaterbakken bij denk ik:D:D:help::help:
 
Nou wij hebben er 15 en een bak voor quarantaine:sorry:
 
Oei! Daar zit ik voorlopig nog niet aan! :br:

Ik hou je dan maar wel in de gaten:D:D;). Wij zijn in 2009/2010 gestart en het kan erg snel gaan met de nieuwe bakjes hoor. We hebben ook niet nog het voornemen om het aantal uit te gaan breiden.
 
Ik heb een computerventilator op de bak gezet (met beide kleppen open), dat leek vandaag 2 graden Celsius te schelen (van 25C naar 23C). Ben denk ik ook wel een litertje water kwijt door het verdampen...

Toevoegen van koud water is een beetje zichtbaar:

IMG_20170515_koud_water_01.jpg
 
Mooie foto.
Ik heb niet alles gelezen dus misschien staat het wel ergens maar hoe komt het dan zo warm in de ruimte waar de bak staat?
 
Mooie foto.
Ik heb niet alles gelezen dus misschien staat het wel ergens maar hoe komt het dan zo warm in de ruimte waar de bak staat?

Mijn kamer is de bovenste verdieping van een huis in de stad met een platdak wat waarschijnlijk ook nog slecht is geïsoleerd.
Ramen staan ook niet altijd open (= veel lawaai of ben niet thuis) en alleen als het redelijk waait is het koel(er) te houden.

Vandaag een vrouwtje met eitjes gespot! :) Ze heeft zich denk ik steeds verstopt.
Leuk! Ik hoop op veel mooie citroentjes. Wanneer is de kleur en/of 'tekening' volgroeid?
Ik ga denk ik wel selecteren op mooie varianten. Wat is een 'vriendelijke' oplossing voor de minder gele?

IMG_20170517_eitjes_01.jpg


IMG_20170517_eitjes_02.jpg
 
Hey wat leuk dat je al een vrouwtje met eitjes hebt!

Bij deze soort garnaaltjes (de neocaridina soort) worden de garnaaltjes mooier van kleur naarmate ze ouder worden!

De vrouwtjes zijn over het algemeen mooier van kleur dan de mannetjes en de vrouwtjes zijn meestal ook wat groter dan de mannetjes.

Uitselecteren is heel slim met deze soort, welke kleur je ook hebt.


Wat je kunt doen is de garnaaltjes die wat minder mooi van kleur zijn aanbieden op marktplaats voor een zachte prijs.
Ik heb er toen een keer honderd tegelijk naar de dierenwinkel kunnen brengen, dat is misschien ook een idee.
 
Gaf de dierenwinkel hier nog geld voor?

Ik heb de eigenaar beloofd daar geen uitspraken over te doen, maar meestal krijg ik er hout en/of voer voor terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Bedankt voor de reacties.

De mannetjes (ik denk dat het deze zijn) leken vandaag extra druk rond te zwemmen (niet echt kunnen blijven zitten op één plek).
Ik dacht, ik doe dan maar een extra waterwisseling (1L).
Maar ik lees nu net dat dit normaal paargedrag is en dus op zich goed nieuws. :)

Ik las ook dat eitjes geel zijn als ze niet bevrucht zijn en door het vrouwtje dan worden gedumpt. Uhhh... die van op de foto zijn erg geel...
 
Bij deze is de gele kleur normaal hoor. De kleur van de eitjes varieert per soort en per stadium soms.
 
Inderdaad. Neocaridina's oftewel fire red, Blue velvet enzv. hebben juist gele eitjes. De caridina soort bijvoorbeeld Crystal red en Crystal black hebben donkere rode eitjes.
 
Inderdaad. Neocaridina's oftewel fire red, Blue velvet enzv. hebben juist gele eitjes. De caridina soort bijvoorbeeld Crystal red en Crystal black hebben donkere rode eitjes.

Dit is echt niet waar!!!

Mijn rode neocaridina garnalen dragen ook wel eens donkergroene eitjes.
Mijn white pearl hebben wittige eitjes
De Citroentjes altijd gelig
En bij de Caridina garnalen kunnen ze rood, bruin en zelfs blauw zijn.
 
Misschien zijn de garnalenvrouwen net zo wispelturig als bij de mensen en dan is het maar de vraag welke kleur ze gaan dragen:D:D
 
Je hoeft je hoofd nu ook weer niet tegen de muur aan te bonken hoor :D
Zo erg is het niet!

Ik dacht dat ze bij de cr en cb hier zwart zijn maar dat kan aan mij liggen:D:D

Zwart zou ook kunnen, heb ik nog nooit gezien. Weet je zeker dat je geen roze bril op hebt John? :sorry::D:D:D
 
Vrijdagochtend had ik een halve voedsel tablet gegeven en voor de rest van het weekend was ik niet thuis. Zo net kon ik pas weer even kijken.

Ik schrok want de zwangere dame was veel doorzichtiger dan de vorige keer...!! hoe kan dat dacht ik...is ze ziek?.... ik nog een paar kijken... was het een andere zwangere dame. :)
Er zitten nu wel 5, als niet 6, zwangere dames in de bak.... wow...
 
Dat zijn de betere verrassingen :D
 
Terug
Bovenaan