Vissen liggen op de bodem


L

Lady_roxy

Guest
Mijn vrien heeft vissen en nu doen ze heel vreemd. Ze liggen op de bodem en verkleuren. Ze hebben nu bijna 3 weken een nieuw Aquarium en er zit een filter en
Plantjes in en steentjes. We hebben een 190 l gekocht en ze kwamen uit een echt kleine. We hebben hun oude water gewoon in het nieuwe aquarium gedaan en bijgevult. Nu is er 1 al dood en die lag dus ook veel op de grond maar zwom ook wel tegen de deksel aan wat kunnen we doen ik heb zelf echt geen verstand van vissen maar lijkt me dat ze horen tezwemmen en niet liggen

Hoor het graag
 
Een bak hoort zo n 4 weken in te draaien en in het oude water zitten weinig bacterien. Wat zijn de waterwaarden van de bak en heb je een foto?
Vissen horen inderdaad te zwemmen;)
 
Bedankt voor je reactie Ja dat las is dus nu ook pas ze zitten er nu bijna 3 weken in en doe het pas na het weekend zo. ik heb geen waarde hoe kan ik die teste heb een profiel foto gezet van de bak zit nu nog wel een plant bij
 
Kun je de foto hier ook posten via upload bestand? Dan is het wat duidelijker want ik zie weinig planten en weinig bodem als ik het zo bekijk. Als ik het goed begrijp heb je de bak 3 weken en zitten de vissen er ook 3 weken in? Of bij je vriend dan;). In de eerste weken krijg je de bekende nitrietpiek vaak in je bak en dat kan slecht zijn voor de vissen.
Misschien kan de aquariumwinkel anders je waarden even testen en dan moet je vragen of ze die willen opschrijven voor je.
 
Bedankt voor je reactie Ja dat las is dus nu ook pas ze zitten er nu bijna 3 weken in en doe het pas na het weekend zo. ik heb geen waarde hoe kan ik die teste heb een profiel foto gezet van de bak zit nu nog wel een plant bij
Bijv. hiermee:
https://www.wesdijk.nl/dieren/watertesten/155-wespro-testkoffer-1000000001075.html
Of:
https://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=18482&

Geen stripjes kopen, zijn onnauwkeurig.

Je kunt een foto uploaden via upload bestand, naast plaats reactie.