Vissen liggen op de bodem


Umh ik val niemand aan of zo en luister graag naar jullie en snap dat een andere filter een betere optie was geweest helaas is mij dus verteld 2 filters doe het zelfde dus daarom is het zo ik zit met dat onderwater zetten want als ik naar de beschrijving kijk geeft hij aan boven water. En ik snap echt dat ik lastig ben en dat het net lijkt dat ik niet wil luistere of zo het zijn de verschillende berichten van alle vissenspeciaalzaken etc die mijn gek hebben gekregen nu. Ik snap gewoon niet meer met die filters. Ik ga het laten die vissen worden gek van het verandere van me sorry als het nu over komt dat ik niet wil luistere maar mij moet is op b3dankt alle maal voor alle moeite
 
Vervelend zou het zijn als je niets doet met de adviezen, dat doe je gelukkig wel. Het is niet de beste keus qua filter, maar iets is beter dan niets.
Luisteren naar wat speciaalzaken je zeggen moet je alleen doen als je zeker weet dat de medewerker betrouwbaar is, helaas is dit in veel gevallen niet zo. In veel winkels zou ik de informatie het ene oor in laten gaan en het andere weer uit.
We zijn hier om je te helpen, niet om je op kosten te jagen, maar de vissen die je hebt stellen nogal wat eisen aan de verzorging en dat is nog wel eens lastig. Goudvissen worden vaak genoemd als beginnersvis, lekker simpel in een kom gooien, plantje erbij, steentjes op de grond, klaar is kees. Helaas is dat niet zo. Gewoon rustig aan doorgaan waar je mee bezig bent, je bak verbeteren en proberen je vissen een mooi leven te geven.
De moed opgeven betekent dat de vissen het niet zullen redden, dat is ook niet wat je wilt anders was je hier niet om advies gekomen. Het komt gerust goed, maar je zult nog even door moeten zetten en wat dingen aan moeten passen.
 
Tja daar ken ik weinig mee. Op het forum staat een heel gedeelte over filters, lees daar eens wat info.

Om je vissen deze maand te laten door komen zal je een week lang elke dag 50% van je water moeten verversen. Dit moet op een zo min mogelijk stressvolle manier anders gaan ze het niet overleven.

Thermometer in je aquarium en kijken hoeveel graden hij is. Stekkers uit van filters! Anders lopen ze droog. Tuinslang erin, hang de tuinslang in dat tonnetje zodat de zuigkracht geen vissen kan opzuigen of er ogen verdwijnen, of stukje panty om het einde. Andere kant van tuinslang naar wasbak, wc, tuin of waar je ook wil lozen. Loosplek moet lager zijn dan je aquarium. Paar keer aan de slang zuigen en het water komt eruit. Minimaal 50 % eruit.

Makkelijk vullen, tuinslang aan kraan. Thermometer erbij en kraan laten lopen en eerst bij wasbak juiste tempratuur bepalen middels thermometer. Tuinslang erin en in het tonnetje zodat de straal breekt. Thermometer in aquarium en vullen en thermometer in de gaten houden dat de tempratuur stabiel blijft. Mag wel ietsje verschillen maar niet veel. Graden kouder geeft veel narigheid met parasieten dus liever half graadje teveel dan te weinig.

Vol, dan filters weer aan. Deze maand niet meer filters schoon gaan maken. Ze moeten vies worden! Blaadjes ed is niet erg.

Lees deze week de sectie waterkwaliteit eens door en schaf in ieder geval een druppeltest NH 3 en NO 2 aan. Deze heb je het meeste nodig. Je heb ook koffertjes met meer testen maar die zijn net weer iets duurder.

Op internet zoeken naar goedkope testen of wellicht even topic openen zodat je advies van andere krijg. Zit veel verschil in qua prijs.

Als je de tests heb post dan maar weer kijken we verder. Zijn jullie voor nu voor een week wel even bezig.

Hoop dat je niet nog meer ellende krijg en dat je visjes er weer bovenop komen!

Heel veel succes en gewoon op het forum alles vragen. Iedereen is ooit begonnen en willen beginners best helpen. Geen vraag te dom
 
Nee. groter filter halen. wat ik op de foto zag , wat er nu in zit, zijn voor kleine bakjes.
Zijn sponsfiltertjes. Filters met spons en ceramisch is betr.

Die kunnen het water nooit goed maken. en goed houden.
Weet je iemand met een aquarium. vraag dan een vuile spons .
Doe die in de bak uitknijpen, voor bacterie.
 
Inderdaad niet de moed opgeven je bent al zo ver. :thumbs:

Ook ik ben waardeloos begonnen. Kijk maar eens in mijn fotoboek, de sluiers van michelle. Ik had 4 visjes in 65 liter splik splinternieuw gekocht. Na een maand al me vissen ziek. Die zagen er nog erger uit dan jouwe!

Honderden euro's verder kwam het toch nog goed na zelf van alles uit te zoeken en heb ook veel moeten uitgeven aan fout advies van de lfs:sorry:

Laat alles even rustig bezinken en lees wat topics door en blijf verversen dan komt het vanzelf wel goed!
 
Nee. groter filter halen. wat ik op de foto zag , wat er nu in zit, zijn voor kleine bakjes.
Zijn sponsfiltertjes. Filters met spons en ceramisch is betr.

Die kunnen het water nooit goed maken. en goed houden.
Weet je iemand met een aquarium. vraag dan een vuile spons .
Doe die in de bak uitknijpen, voor bacterie.

Bertus de filterman. Meer ervaringsdeskundige kun je niet krijgen.

Bertus stel ze even gerust dat de filterkoppen onder water kunnen. Zijn angstig voor elektrische gedeelte.
 
Ik heb deze erbij. Bij de grote Eheim. Zit ceramieken rollen in. in , en 2 sponzen. Heb je mechanisch en biologisch.


En Filters Moeten onderwater. ander werken ze niet goed.

Aquael Unifilter 1000 met UV led 1000 .jpg
 
Zelf heb ik deze staan. Eheim.

2228.jpg


EHEIM-ECCO-2034-NIEUW-EHEIM-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg
 
Zijn wel buitenfilters. Staan ook vaak op Marktplaats.
 
Oke ja met die filter moet ik helaas even wachten want ja heb nu al aardig wat uitgegeven vanmorgen helaas weer 1 verloren heb wel netjes weer ververst hoelang moet ik dit blijven doen en moet ik elke keer die bacteriën toevoegen of hoeft dat niet
 
Balen dat je er weer 1 hebt verloren, hopelijk komt de rest er doorheen. Voor nu, zoals aangegeven, de komende tijd even dagelijks flinke verversen. Verder niks an de bak doen, want deze moet zich even stabiliseren.
Ik zou dan ook niks toevoegen aan middeltjes of vissen, hooguit wat biologisch filtermateriaal van iemand met een ingedraaide bak.
Succes ermee!
 
Wat kl#te zeg!

Heb in me laatste post aangeven wat betreft verversingen. Helaas zal je dit iedere dag moeten doen. De minst stressvolle manier. Je kunt de bacterieen bijvoegen dat is geen probleem. Doseren op het aantal liters wat je ververs. Ga je de helft verversen dan halve dosis erin doen. Het idee van de ingedraaide spons is ook een goede tip.

Leeft de vis nog met de balansproblemen?

Haal een zak diepvries doperwten. Handje in bakje, laagje water erbij en ff de kook erover in magnetron. Ong 45 sec. Doperwtjes pellen, het velletje eraf en dit 3 dagen voeren. Niets anders geven. De doperwten laxeren de darmen, blazen schoon. Het wil wel eens zijn dat ze verstopt zitten en dat geeft raar zwemgedrag. Vinden ze superlekker, hier maak je ze tevens hand tam mee. Na de drie dagen zie je alleen maar groene poepslierten en ga je het voer langzaam opvoeren. Bijv 2 x doperwten, 1 x voer pad. Etc
 
Die gele is nu dood zeker? ik gaf het al eerder aan maar vrees echt dat vissen niet meer te redden zijn en zo zijn beschadigd door iets van ammoniak vergiftiging dat de kieuwen gewoon verbrand zijn en de vissen niks anders meer kunnen doen dan op de bodem liggen en naar adem snakken wachten tot ze doodgaan.

Als het water verversen zou helpen moet je ze al zien zwemmen lijkt mij of zie je nu verbetering bij de nog levende?
 
Die gele is nu dood zeker? ik gaf het al eerder aan maar vrees echt dat vissen niet meer te redden zijn en zo zijn beschadigd door iets van ammoniak vergiftiging dat de kieuwen gewoon verbrand zijn en de vissen niks anders meer kunnen doen dan op de bodem liggen en naar adem snakken wachten tot ze doodgaan.

Als het water verversen zou helpen moet je ze al zien zwemmen lijkt mij of zie je nu verbetering bij de nog levende?

De lfs raadde al een verversing aan van 75 % dus zal inderdaad echt hoog zijn geweest. Zal nog een paar dagen duren dmv verversingen voordat het water enigzins acceptabel word voor de vissen. DE NH3 zal zo snel gaan oplopen per dag dat kunnen de nieuwe schoongemaakte filters nooit aan. Het aantal vissen is ook te veel.

Erg sneu voor ze als er vissen dood gaan maar daar is nu niets meer aan te doen. Klinkt hard maar de natuur zorgt nu voor opruiming van de te zwakke vissen en geeft de rest meer overlevingskans.

Positief blijven want goudvissen zijn ook wel weer erge sterke vissen en TS is al helemaal van slag. Het is ook een heel akelig gezicht dat de vissen die je al 2,5 jaar heb ziek op de bodem liggen en dood gaan.

Nu belangrijk dat ze de moed erin houden en niet opgeven anders gaan ze allemaal dood en dat ze druppeltestjes halen zodat ze zelf kunnen zien wat er gebeurd en niet afhankelijk zijn van lfs. Krijgen ze volgende week nog een flesje ESHA of exit mee en dan word het nog beroerder.
 
Het zal inderdaad wel schelen dat het sterke vissen zijn en meer dan het beste nu hopen kunnen we niet natuurlijk;)
 
Ja helaas is yellovin er niet meer de rest begind wel wat meer tezwemmen ja okal liggen de gene die er pas 2 weken in zit ook soms op de bodem ik zie er nog 1 met van die niet glaze ogen. Ik heb vanmorgem ververst me vriend word gek van me want wil het goed hebben dus vanmorgen vroeg er uit en hup aan het werk. Ze eten allemaal dus hoop echt dat yellovin de laatste is. Ja is wel eem harde manier voor plaats maken. Ik ben verder nu niet daar dus vissies krijgen even rust en niet mij die ze lastig vallen. Ik ga morgen even zo een test halen zodat we de waarde bij kunnen houden kwa de test op het stripje was hij iets rosig en de amonia was licht groen was nog niet het ergste zag dat er nog 2 stappen slechter was
 
Jammer van de vis maar je moet hoop blijven houden;).
 
Ja helaas is yellovin er niet meer de rest begind wel wat meer tezwemmen ja okal liggen de gene die er pas 2 weken in zit ook soms op de bodem ik zie er nog 1 met van die niet glaze ogen. Ik heb vanmorgem ververst me vriend word gek van me want wil het goed hebben dus vanmorgen vroeg er uit en hup aan het werk. Ze eten allemaal dus hoop echt dat yellovin de laatste is. Ja is wel eem harde manier voor plaats maken. Ik ben verder nu niet daar dus vissies krijgen even rust en niet mij die ze lastig vallen. Ik ga morgen even zo een test halen zodat we de waarde bij kunnen houden kwa de test op het stripje was hij iets rosig en de amonia was licht groen was nog niet het ergste zag dat er nog 2 stappen slechter was
NH3 is erg giftig en moet zo snel mogelijk naar 0. Je kunt dit bespoedigen door tijdelijk niet te voeren of zeer minimaal. Ik heb het pas aan den lijve ervaren, 9 van de 18 vissen verloren. Ik koos om niet te voeren. Ik had hier https://www.aquaforum.nl/threads/ammoniakpiek-gehad-in-speciekuip-hoe-verder.101741/ een draadje geopend. Het gaat niet over goudvissen maar misschien heb je er wat aan.

Sterkte!
 
Wat voor bodem heb je? Het ziet er uit als zeer fijn zand. Dit slibt snel dicht en is totaal ongeschikt voor aquaria.
 
Geen structuele oplossing, maar als je snel ammoniak/nitriet naar beneden wilt hebben, zou ik een netje met zeoliet in de bak hangen.
 
Ik heb deze vndaag gehaald en die gene zei dat er minstens 10 planten in moest zitten en niet ververzen omdat je daar juist nitriet in het water doet omdat het in kraan water zit ik blijf gewoon ververzen omdat jullie dat aan geven en kijken met deze test maar klopt het dat meer planten hoe sneller het er uit gaat ?

1500223556803976909345.jpg
 
Ik heb deze vndaag gehaald en die gene zei dat er minstens 10 planten in moest zitten en niet ververzen omdat je daar juist nitriet in het water doet omdat het in kraan water zit ik blijf gewoon ververzen omdat jullie dat aan geven en kijken met deze test maar klopt het dat meer planten hoe sneller het er uit gaat ?
Nitriet zit niet in kraanwater. Planten halen nitraat (no3) eruit, niet nitriet (no2) mischien was hij daarmee in de war?;)
Nitraat zit namelijk wel in kraanwater
 
Heb 3 plantjes gehaald er nog bij zie foto

15002236296661032969016.jpg


15002237542791433218714.jpg
 
Wat voor bodem heb je? Het ziet er uit als zeer fijn zand. Dit slibt snel dicht en is totaal ongeschikt voor aquaria.
Het is gewoon zand gehaald bij verloop omdat hier werd gezegt zand onder in doen hebben we dat meteen gehaald. Stond volgens mij grindzand
 
Nitriet zit dus niet in je kraanwater hoor. De zaak heeft er weinig verstand van jammer genoeg:(
 
Snelgroeiende planten zijn heel goed,hopelijk eten de vissen ze niet op en als ze bruin beginnen te worden gelijk uit de bak halen want dat is ook enkel maar belasting voor de waterwaarden.
 
Snelgroeiende planten zijn heel goed,hopelijk eten de vissen ze niet op en als ze bruin beginnen te worden gelijk uit de bak halen want dat is ook enkel maar belasting voor de waterwaarden.
Oke ja weet niet of ze snel goeien eigelijk maar was meer dat die man zei ja nitriet of nitraat haal je alleen weg met planten in jou bak moeten er zeker 10 zitten heb 1 pland verder heb ik die waterpest maar is los en nog 2 van die losse plantjes
 
Lady_roxy, je woont niet toevallig in Emmen? Anders heb ik nog wel wat drijvers voor je.
 
Nee, das niet echt in de buurt :)
 
Nee, das niet echt in de buurt :)
Nee ik had het niet erg gevonden om een stuk terijden maar zou het nu met de trein moet doen dus is het helemaal ver maar zeker bedankt voor het aanbieden
 
Het is gewoon zand gehaald bij verloop omdat hier werd gezegt zand onder in doen hebben we dat meteen gehaald. Stond volgens mij grindzand
Het ene zand is het andere niet. Als je zand hebt met onvoldoende korrelgrote slipt de boel dicht en zijn de gevolgen niet te overzien als je bodem gaat rotten. Filterzand is bv heel geschikt.

Grind zand heeft een korrelgrote van 0mm tot 16mm dus een mengsel van heel klein en heel groot. Bij filterzand is dat: 0,40 - 0,80 mm en dat is ideaal!
 

Terug
Bovenaan