Vissenkom (200*60*60) van Tirroj


Update tijd:

De medicatie kuur is al even ten einde. Ik heb de groep maanvissen weer aangevuld. Ze zijn nu weer compleet. Zwemt nu een week prima rond.

Ze eten super goed:

DE0A1B8B-EF0E-41C7-BE59-65D5A8F3CB03.jpeg

Vandaag begonnen met het filtermateriaal vervangen. Ik heb siproglass aangeschaft, langzaam aan ga ik ( mandje voor mandje) van elke filter bijna alle mandjes vullen met dit spul. Zo krijg ik veel biologisch oppervlak. De laatste mand ( onderop) is gevuld met een mat en watten.

Ik mis Rex ( L200) … of hij verstopt zich super goed óf hij is er niet meer. Zou m toch moeten zien soms lijkt me…

Nog ff een overzichtje:

16C8DB32-1C87-40A3-B8FF-25FCA65E6CCE.jpeg
 
Super gaaf Jorrit, heel mooi dat alles weer goed gaat 👍. Ff een vraagje; wat voor plant heb jij links achterin staan? Een soort Crypto? Vind deze er erg mooi uitspringen namelijk.

Gr. Ed
 
Super gaaf Jorrit, heel mooi dat alles weer goed gaat 👍. Ff een vraagje; wat voor plant heb jij links achterin staan? Een soort Crypto? Vind deze er erg mooi uitspringen namelijk.

Gr. Ed
Thnks Ed.
Dat is inderdaad een crypto. Welke weet ik niet. Heb hem gekregen van mede aquariaan hier in Breda. Ik gok dat het de usteriana is.
 
Prachtig!! Ik vind dat je aquarium als totaal plaatje (inrichting) echt een bepaalde rust uitstraalt, alsof alles mooi in balans is.
Ervaar je de roodkopzalmen als drukke vissen, of valt dat wel mee?
 
Prachtig!! Ik vind dat je aquarium als totaal plaatje (inrichting) echt een bepaalde rust uitstraalt, alsof alles mooi in balans is.
Ervaar je de roodkopzalmen als drukke vissen, of valt dat wel mee?
Thnks! Mooi compliment.
De roodkoppen zijn lekker bezig. Ik ervaar het niet als druk. Ze dagen soms de maanvissen uit als die eitjes hebben… als de manen dan uithalen schieten ze ineens in een school. Tof om te zien.
Ik heb er nu 50 zwemmen, ervaar meer rust nu. Toen er 20 zwommen was t allemaal losser ofzo…
 
Tijd voor weer eens wat plaatjes. Inmiddels nieuwe vrienden zwemmen. De Heros severum red spotted. Prachtige vissen die goed samen gaan met de manen.

366689ED-2FF9-4166-9DD5-25F068254182.jpeg

EA1D7B44-90BD-4CE9-8377-0A3FF660E7D8.jpeg

8733C96C-6F98-4535-B4A5-DB1A036E2042.jpeg


De filters draaien goed. Er is zekere mate van stabiliteit. Ietwat baardalg, niet zorgelijk. Ben nu aan t spelen met de lichtinstellingen. Hopelijk helpt dat.
 
prachtige bak!

hoe groot zijn de Heros nu? nog klein lijkt me
 
Weer eens een update met foto.

Nu 14 redbacks. 5 severum red spot. Pakweg 45 roodkop zalmpjes .. 14 corydoras sterbai. L200, L081, ancistrus red.

De Severums vreten best aan de planten. Merk dat ik dat lastiger vind dan ik dacht. Ook omdat de planten zorgen voor mooi territorium voor de manen.

Nu denk ik erover de severums te vervangen voor andere iets grotere soort. Of ga ik de planten langzaam vervangen door meer hout en steen? Twijfel dus. De manen hebben territorium nodig waar de planten aan bijdragen… Dus ff aan het zoeken naar welke stap ik zal nemen.


8C6ECF28-7C26-4AD3-8D69-A62F3CF8A0AC.jpeg
 
Weer eens een update met foto.

Nu 14 redbacks. 5 severum red spot. Pakweg 45 roodkop zalmpjes .. 14 corydoras sterbai. L200, L081, ancistrus red.

De Severums vreten best aan de planten. Merk dat ik dat lastiger vind dan ik dacht. Ook omdat de planten zorgen voor mooi territorium voor de manen.

Nu denk ik erover de severums te vervangen voor andere iets grotere soort. Of ga ik de planten langzaam vervangen door meer hout en steen? Twijfel dus. De manen hebben territorium nodig waar de planten aan bijdragen… Dus ff aan het zoeken naar welke stap ik zal nemen.


Bekijk bijlage 346855
Met mooi hout en hoge stukken en wellicht hangende wortel hout hebben Manen het ook top.

Just saying 😉
 
Weer eens een update met foto.

Nu 14 redbacks. 5 severum red spot. Pakweg 45 roodkop zalmpjes .. 14 corydoras sterbai. L200, L081, ancistrus red.

De Severums vreten best aan de planten. Merk dat ik dat lastiger vind dan ik dacht. Ook omdat de planten zorgen voor mooi territorium voor de manen.

Nu denk ik erover de severums te vervangen voor andere iets grotere soort. Of ga ik de planten langzaam vervangen door meer hout en steen? Twijfel dus. De manen hebben territorium nodig waar de planten aan bijdragen… Dus ff aan het zoeken naar welke stap ik zal nemen.


Bekijk bijlage 346855
Bijzondere soort trouwens, de brilvis?! :pp
 
Weer eens een update. Na de re-scape in de zomer wat tegenslag gehad met nematode. Geen uitval gehad, maar medicatie behandeling doet simpelweg niet alleen maar goeds en geeft een onbalans. Die onrust is voorbij en de bak staat er prima bij.

De Heros gaan een nieuw huisje krijgen als ik een goede plek heb. Ze verstoren de maanvissen teveel naar mijn zin. En er is nog geen koppel uit de groep van 5, dus gaat de hele groep tegelijk weg. Tot het zover is kijk ik er met plezier naar.

C741AB2F-6EB6-483F-AC49-4997481275B3.jpeg


Hieronder nog een leuk kiekje van twee leukerds…
786BF174-804E-4514-B85A-2FB61F7AEC23.jpeg
 

Terug
Bovenaan