Vivarium 2022


Beterschap voor haar Nekko.
 
Ze moeten de mensen tegen zichzelf beschermen 😜😄😄

20221001_140115.jpg
20221001_140204.jpg
 
valt toch mee, zelfs geen vis gekocht:unsure::oops::oops:

Mijn aqua is nog aan het indraaien ;).

Maar eigenlijk heb ik vandaag wel vissen gekocht. Zojuist toegezegd om 12 discussen over te nemen :DD. Nog enkele weken geduld.
 
Was er bij de AF-stand niks georganiseerd? Of heb ik het gemist? Zag alleen één persoon staan en verder helemaal niemand...

Snap werkelijk niet waarom de rookplek pal voor de ingang was, waar continu mensen voorbij lopen. Ik kan best genieten van een sigaar of sigaret, maar had toch de rookplek aan de achterkant gekozen.
Die parkeerplaats bij Autotron is ook de 6 EUR niet waard. Als je een beetje grote auto hebt kun je de bochten soms moeilijk nemen als er een paar gekkie's wat gek geparkeerd hebben.

Verder best veel van hetzelfde allemaal, maar toch een behoorlijk aanbod van vanalles-en-nog-wat. Helaas geen mooie stukje talawa-wood kunnen scoren. Wel voor een mooi prijsje een RGB-lamp van HVP (verloopstekkertje voor de TC421 hadden ze niet meegenomen, maar die wordt gratis thuis gestuurd. Levend voer (mug, artemia, tubifex, etc. voor 1 EUR, mooie prijs).

Verder een paar interessante lezingen (of hoe noem je dat) gevolgd.
Bij de stand van Aquabeek was het helaas te druk, maar gelukkig zitten ze hier om de hoek, dus dat was niet zo erg.

Was leuk om er een paar uurtjes te zijn, maar de komende paar edities laat ik aan me voorbij gaan.
 
Was er bij de AF-stand niks georganiseerd? Of heb ik het gemist? Zag alleen één persoon staan en verder helemaal niemand...
Ja dat was collega Lex en die stond er alleen voor als ik het goed heb. Dit jaar was er inderdaad geen tombola.
 
Kom in ieder geval met andere vissen thuis als waar ik naar op zoek was
vertel ?
vonden jullie het de moeite?
ik heb niets nodig , en is 1 u rijden dus zou gewoon gaan om wat te kijken, leren enzo...
 
vertel ?
vonden jullie het de moeite?
ik heb niets nodig , en is 1 u rijden dus zou gewoon gaan om wat te kijken, leren enzo...
Ik persoonlijk zou niet weer gaan puur om iets aan te schaffen. 9 uur reizen voor 4 uur vivarium. Tis leuk maar heb meer aan de gesprekken gehad als de koopjes
 
vertel ?
vonden jullie het de moeite?
ik heb niets nodig , en is 1 u rijden dus zou gewoon gaan om wat te kijken, leren enzo...
Als je het als een dagje uitgaan ziet dan is het prima. Als je gaat om iets goedkoop te scoren, dan zou ik niet gaan (entree, parkeren, brandstof, eten/drinken). Je bent dan bij de lokale visboer goedkoper uit.
 
Slenteren in de stad ben ik zo beu, maar de VIVARIUM beurs afstruinen kan ik makkelijk 2 dagen vol houden!
 
Ik wilde morgen gaan, maar na wat fotos en verhalen besloten dat ik de ontsteking in mijn hiel niet verder ga triggeren door de hele dag rond te sjouwen. Kom dan waarschijnlijk niet eens terug bij de trein als ik iets te enthousiast ben :rolleyess: Hopelijk volgend jaar wel een bus naar de voordeur!
 
Ik wilde morgen gaan, maar na wat fotos en verhalen besloten dat ik de ontsteking in mijn hiel niet verder ga triggeren door de hele dag rond te sjouwen. Kom dan waarschijnlijk niet eens terug bij de trein als ik iets te enthousiast ben :rolleyess: Hopelijk volgend jaar wel een bus naar de voordeur!

Ik hoop dat hetzij de organisatie, hetzij de ov bedrijven het makkelijker maken als.met een ov taxi heen en weer reizen omdat.je afhankelijk bent van het ov
 
Ik hoop dat hetzij de organisatie, hetzij de ov bedrijven het makkelijker maken als.met een ov taxi heen en weer reizen omdat.je afhankelijk bent van het ov
Of heel hard hopen dat er nog een ov-fiets staat als je aankomt op 1 van de omliggende stations... Vind het nog steeds belachelijk dat een beurslocatie in het weekend niet te bereiken is, maar goed.
 
Stonden genoeg bij Autotron vanmiddag. Had het liever anders gezien. Misschien is het volgende keer beter. Heb er genoeg over gezegd denk k
 
Jammer dat vissen in zakken zo slecht zichtbaar zijn. Sommige stands waren met de drukte vrij krap. Ben op zaterdag geweest, weet niet hoe het op zondag was.
 
Ik ben dit jaar voor het eerst naar Vivarium gegaan, heb me vermaakt! :) Vooral de bak waar spullen voor 1 euro lagen, heb flink filterwatten kunnen inslaan voor mijn pomp. Al met al toch stiekem wat dingen gekocht, maar geen vissen. Geen plek meer in de bak.

Wel helemaal verliefd geworden op betta's, betta4all stand had echt prachtige vissen bij zich!
 
We hebben het weer achter de rug... Twee drukke dagen op het Vivarium. En wat was het warm op de bovenverdieping...
309649584_624432442421941_1464055386065780840_n.jpg

Het was wel enigszins jammer dat er in verhouding tot voorgaande edities minder dieren werden aangeboden... Zal enigszins ook te maken hebben met de aangekondigde inspectieronde. Althans dat was op te maken door de reacties van enige standhouders die of enkel toebehoren maar aanboden en dat er enige vaste standhouders als bezoekers maak kwamen opduiken. Tja, dan praat je met elkaar en dan blijkt dat er menigeen enigszins voorzichtig waren i.v.m. het ontbreken van de nodige papieren.
 
Heb ff 250 foto’s bekeken op de Facebook pagina van Vivarium. Ook een foto vd AF stand met 1 eenzame persoon.
 
Het was wel enigszins jammer dat er in verhouding tot voorgaande edities minder dieren werden aangeboden... Zal enigszins ook te maken hebben met de aangekondigde inspectieronde. Althans dat was op te maken door de reacties van enige standhouders die of enkel toebehoren maar aanboden en dat er enige vaste standhouders als bezoekers maak kwamen opduiken.
Eisen vallen wel mee. Gewoon gezond verstand. https://www.vivariumbeurs.nl/standhouders/reglement
 
Wel voor een mooi prijsje een RGB-lamp van HVP (verloopstekkertje voor de TC421 hadden ze niet meegenomen, maar die wordt gratis thuis gestuurd.
Vandaag al het pakketje van HVP Aqua ontvangen, topservice! :)

Helaas wel een verkeerd stekkertje die niet op de RGB lamp pas :confused:
 
De voorwaarden van het Vivarium vielen wel mee. Maar de inspectie betrof naast dat de dieren er goed bijstonden ook het nodige papierwerk. En het ging met name om dat paperwerk. Want niet iedereen die dieren aanboden, hadden het certificaat voor vakbekwaamheid. En dat schrok meerdere standhouders af.
 
De voorwaarden van het Vivarium vielen wel mee. Maar de inspectie betrof naast dat de dieren er goed bijstonden ook het nodige papierwerk. En het ging met name om dat paperwerk. Want niet iedereen die dieren aanboden, hadden het certificaat voor vakbekwaamheid. En dat schrok meerdere standhouders af.
Er stond een stand met visjes in een 500ml flesje met water. Dat vond ik wel te ver gaan....
 
Die guppen in 0,5L flesjes vond ik ook zeer 'bijzonder'. Anders gezegd; ik vind dat niet kunnen.
 

Terug
Bovenaan