Wat is er nieuw

Vlug en Lenig

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
Mooi gezicht die beestjes op de weegschaal hoor.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57DC1EAB

Hier zie je heel goed de eitjes zitten in de schelp van de slak. Het gaat waarin je ze ziet zitten is het ademgat, en tevens komt daar de ontlasting uit.

Wanneer ze precies gaat leggen is nog niet duidelijk, maar zwanger is ze!

Shortysfishies zei:
Het gaat waarin je ze ziet zitten is het ademgat, en tevens komt daar de ontlasting uit.

Hmmm..... Poepen, ademen en baren door hetzelfde gat..... Ik geloof dat ik blij ben dat mensen iets minder praktisch ingericht zijn 😀

Maar gaaf!

Dan loop je de hele dag met een rare smaak in de mond denk ik 🙄.

De Eitjes komen niet uit dat gat, maar uit hetzelfde gat waar ze in paren, dat zit aan de zijkant van hun hoofd. Ze graven zich dan in en leggen de eitjes onder de grond.

Schitterend!

Sebiet moet je nog een peutertuin openen voor al je baby slakjes 😉

Die moeten allemaal wel 3x daags een schone luier denk ik 😉

HA HA!
Er is mij verteld dat er nog wel heel wat zullen doodgaan. Natuurlijke selectie.... Wet van de sterksten. En dan eten ze elkaar ook nog op. LEKKER DAN! haha.

Ik wacht het eerst maar eens af.

Ben benieuwd hoeveel je er dan uiteindelijk gaat overhouden. Ze zullen wel als kool groeien.

ik wil der wel 1 hoor als je over hebt wel leuk zo'n kleintje

Wow, die groeien goed!

Als je die allemaal overhoud, ga je wel je werk hebben 😉

Wat ga je er mee doen?

Wat een schatjes! Zo leuk!nog dode gevonden?

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57C1BFB8

Vandaag weer een flink legsel gevonden, van 171 eitjes.

Deze heb ik uit de bak gevist, afgespoeld en in de vriezer gelegd. Daar blijven ze een aantal dagen en dan ontdooi ik ze weer. Dan druk ik ze plat en voer ze terug aan de slakken.

Klinkt luguber, maar ik kan helaas niet elk slakje houden. Zie het maar als het weghalen van de trossen eitjes bij de Appelslakken......

Tja, ik snap dat je er anders in omkomt. Hoe groot zijn die eitjes eigenlijk?

Ik snap het ook wel dat je ze niet allemaal kunt houden, spijtig.

Misschien hebben andere mensen misschien interesse, je kan altijd eens vragen 😉

Ik heb gewoonweg geen plaats voor 100den slakken....... Het eerste nestje is eigenlijk best sterk, heb tot nu toch nog weinig uitval gehad. Zal daarom zelf de zwakkeren eruit moeten halen.

Als ik elk nestje zou laten uitkomen, dan kan ik zelf buiten gaan zitten haha.

De twee slakken die ik volgende week krijg, leggen maximaal 12 eitjes per legsel. Dat is heel wat beter haha.

De twee die ik volgende week dinsdag zal ontvangen zijn twee Archachatina Marginata Ovums. 1 In wildkleur en ook 1 Creme kleur.

Ik maak een foto zodra ze zijn aangekomen.

De creme gaat Lipton heten, omdat moeder Ice Tea heet ;-). En de wildkleur heet Quinn.

Ondertussen gaat het enorm goed met de kleintjes. Groeien als kool.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 4054_o.jpg

Thanks. Ik dacht eerst aan Lipton en Pickwick. Maar ik vond Pickwick geen leuke naam. Ice Cub(e) had ook nog gekund.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan