Wat is er nieuw

Vlug en Lenig

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
Gaaf hoor 🙂

Vandaag komen, als PostNl meewerkt, Ice Cube en Quinn!

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57C714B6

Ice Cube en Quinn zijn gearriveerd! (ja gisteren al) In het echt nog schattiger dan op de foto! Ice Cube is nog wat jonger dan Quinn.

Ze zijn toch o zo anders qua bouw en gedrag dan Vlug en Lenig. Heel grappig om te zien.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57D2D3BF

Quinn op onderzoek. Zo zie je het lijf in volle glorie. Wat mij opvalt, al gelijk toen ik ze uitgestrekt zag, is het "krokodillen"staartje.

Het zijn enorm grappige diertjes. Het zijn ook knabbelaars, en 'proeven' graag even van je vinger. Doet absoluut geen pijn, het lijkt op de tong van een kat, zo'n rasp gevoel.

Ik haal ze elke dag uit het terrarium om ze goed 'tam' te maken. Ze vinden het ook steeds leuker.

Ik heb warmte kabels gekocht, want ik krijg hun bak niet warm genoeg. Moet 26-28 graden zijn en het blijft nu steken op 25.

Nu heb ik een warmtemat van 14 watt en de kabel is straks 25 watt dus dan moet het goedkomen.

Ik maak er wel een foto van als alles klaar is.

Leuk hoor, hoe jij steeds met je slakjes (alhoewel, het zijn ferme rakkers :d ) bezig bent.

Lijkt me wel leuk, dat rasp gevoel.

Dat heb je ook vaak op de tong van een koe.

Leuke beestjes hoor. ik had destijds bij de krabjes ook zo n warmte mat met een schakelklok die automatich afsloeg bij een ingestelde temperatuur.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=580DCED3

De babies groeien als kool. Zijn nu ongeveer 3 weken oud.

Ik heb inmiddels een eerste selectieronde gedaan en van de 104 heb ik er nu nog 43....
Over een paar weken heb ik weer een selectieronde en dan zijn hopelijk de sterksten overgebleven en kunnen die eventueel, als ze groot genoeg zijn, worden verkocht.

Shortysfishies zei:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13494811_10210301229196963_4634039737283923557_n.jpg?oh=73f709f2290a409f9e214762ea2e29af&oe=57DFE6E4

Ice Cube (links) en Quinn aan de Cichlide vlokken. Heb er wel even een papje van gemaakt.

Ze doen het geweldig.

De warmtekabel ook. De temp is nu gemiddeld 27 graden. Perfect dus.

En ze eten goed! 😉

Ja dat vinden ze erg lekker. Eiwitrijk. Groeien ze goed.

Ze hebben het duidelijk naar hun zin 😉

Een lekker, sappig blaadje salade.

Eten ze toch graag, hier in de moestuin zit het vol met slakken die onze salade komt opeten 😉 :d

Kunnen ze inmiddels al een beetje klokkijken :S 😉.
Het zijn en blijven leuke beesten hoor en weer eens iets anders dan een gewoon aquarium.

De Ovums, Ice Cube en Quinn, knabbelen wel graag aan je vinger. Geen idee waarom dit soort dat doet. Die eten ook VEEL! ;-)

Mensenvlees moeten ze ook eens geproefd hebben. 😉

Maar ik neem wel aan dat ze niet doorbijten.

Neee dat kunnen ze niet. Denk ik. Maar nu zijn ze nog klein haha.

Ach, een vinger minder kan ook nog wel bij de rest van de mankementen 😉

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 7065_o.jpg

Ben ook aan het experimenteren met een macroring op de lens. Nog een heel gepiel! haha

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=585AA61C

Tis een tijdje stil geweest, maar ik ben er nog hoor.

Inmiddels heb ik een zesde slakje: een Achatina Albopicta, met een roze puntje. Ze heet Rozovii, dat is Russisch voor Roze.

Het is de slak die je op de foto in het deurtje ziet.

De andere twee op de foto zijn Ice Cube, links, en Quinn. Dat zijn Archatina Marchinata Ovums.

Met Vlug gaat het niet zo goed. Waarschijnlijk door inteelt en slechte selectie zijn beide slakken, dus ook Lenig, veel te klein en licht. Daarom heb ik besloten de kleintjes niet voor de verkoop te behouden.
Vlug had een rare zwelling in haar nek, en er leek vocht in te zitten. Daardoor heeft ze bijna 3 weken niet gegeten, maar ik zie nu toch wel een kleine verbetering. Ze is minder gezwollen en ook eet ze langzaam weer.
De toekomstige eitjes/slakjes (mocht ik weer een nest over het hoofd zien) worden voedsel(dieren).

Kleine Broer en Rozovii zijn geen familie, dus daar kan ik wel mee kweken.

Ook met Ice Cube en Quinn. Dus nog genoeg bij te houden.

Dit kwartet is echter nog te jong om al mee te kweken, dus laat die maar lekker groeien.
Het gaat wel ontzettend goed met ze.

Dit was het weer voor even.

Hallo!

Het heeft even geduurd, maar hier weer eens een update van de slakkenfamilie.

Helaas is Vlug niet meer zo vlug. Was een slechte kweek en daardoor zwakke schelp. Heeft vorige week de eeuwige jachtvelden gevonden. Ik heb ondertussen 15 slakken.
Twee Achatina Reticulata Albino Body. Lenig en een baby genaamd Jetje. Een normale Reticulata: Cleo. Ook een Reticulata Two Tone, Hetty. Deze kunnen allemaal met elkaar paren, dus ik krijg een hele grappige variatie aan nakomelingen, mocht het tijd daarvoor zijn.

Dan de Archatina Marginata Ovum Familie. Ik had Ice Cube (creme body) en Quinn (wild kleur), beiden zijn nu rond de 135 gram. Daarbij is nu nog gekomen: Saartje, een Silverbody, Catootje de Albino Body en Charlie, de Albino shelled. (Deze zijn allemaal wat kleiner. Charlie weegt 49 gram, Catootje en Saartje rond de 30/35 gram.
Vandaag op de Vivariumbeurs heb ik een XXL Ovum gekocht: Olivia. Olivia weegt 462 gram en is rond de 15 jaar oud. Is wildvang, dus niemand weet precies hoe oud ze is. Ook alle Ovums kunnen met elkaar paren krijg daar dus ook weer verschillende kleuren jongen uit. Maar deze groep is nog te jong om te kweken, dus moet nog even geduld hebben. Of Olivia nog eitjes gaat leggen weten we niet. We gaan er niet vanuit, maar we zien het wel.

Ook nog een Archatina Marginata Marginata: Kensi.

And last but not least, Purodonte (of zoiets) Isabella: Pan en Koek. Dat zijn kleine platte tropische slakjes, niet groter dan een euromunt. Heel grappig duo.

Ik heb nu intussen twee terraria's, 1 voor de Reticualata's en Albopicta's, en Pan en Koek, en in de andere zitten de Ovums en Marginata.

Ik zal kijken of ik morgen wat foto's kan plaatsen, want ik weet niet hoe dat moet vanaf de iPhone en Macbook.

Ik ben benieuwd naar de foto's!
Via ''Upload Bestand'' rechtsonderaan, kan je foto's uploaden. Zowel op computer als mobiel.

IMG_6047.JPG
IMG_6076.JPG
IMG_6078.JPG
IMG_6026.JPG

Foto 1: Cleo. Foto 2: Kensi. Foto 3: Pan en Koek. Foto 4: Olivia.

Mooie foto s hoor. Patricia heeft al heimwee naar de slak denk ik😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan