vuurgarnalen aquarium


Ik voeg verder ook geen voeding toe aan de garnalenbakken.

Je kunt eens op you tube wat filmpjes kijken om ideeen op te doen. Dan zie je ook hoe makkelijk het is om het ergens op te binden.
 
kan ik bijvoorbeeld de bovenkant (6 cm) afknippen en ergens anders vastmaken zodat dit ook verder groeit?
 
maar er is dus geen 'wortel' aan die in de grond geplaatst moet worden?
 
ik had het idee om dit te gebruiken als bodembedekker en om er een hoekje mee af te bakenen voor de kleinere garnalen.
dit mag dan geen probleem zijn? :)
 
In het grind zetten is denk ik lastig maar je kan het wel op stenen of hout binden in een bepaalde hoek. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar of in de bodem zetten kan zou je anders even moeten proberen.
 
Je kan ook met kunsttof plantenpinnen het misschien wel op de bodem houden. Dat zijn van die dingen waar je ook planten mee in de bodem kan vastzetten.
 
en kan ik het niet laten 'rondzweven' op de bodem?
er liggen namelijk wel enkele stenen in waar het zich aan vast kan hechten en kan groeien.

dat moet ik dan later ook eens proberen :)
 
guppy-anthony zei:
en kan ik het niet laten 'rondzweven' op de bodem?
er liggen namelijk wel enkele stenen in waar het zich aan vast kan hechten en kan groeien.

dat moet ik dan later ook eens proberen :)
Zou wellicht kunnen of de pinnen uit mijn laatste link alhoewel je zoiets ook vast zelf wel kan maken.
 
dat het Javamos een soort van 'tapijt' of 'deken' gaat vormen waaronder de kleinere kunnen opgroeien.

die dingentjes ken ik :) zeer simpel om zelf te maken met een speltje voor in je haar ;)
 
graag had ik ook geweten welke andere garnalen hier ook bij kunnen.
zonder dat ze gaan kruisen met de vuurtjes.
en die ook geschikt zijn voor beginners :)
 
De Davidi familie is een makkelijk te houden soort en daar vallen de Vuurtjes dus ook onder. een ander kan er zoals je al zegt niet bij dan.
Ik zou bij Vuurtjes geen andere soort nemen omdat deze snel kweken en dan gaan overheersen in de bak.
 
Ik zou het ook bij ��n soort garnalen houden.

Met het mos moet je een beetje spelen.
Op de bodem kan het misschien wel, maar niet op plekken waar geen licht genoeg bij komt bijvoorbeeld.
 
dus voor te kweken is beter dat ik enkel de vuurgarnalen hou in mijn Home?
later als ik er dan veel heb, ga ik er enkelen (diegene die niet zo fel gekleurd zijn) overplaatsten naar de Vision 260.
 
Helemaal goed! :thumbs:

Of je verkoopt de minst de mooie dat kan natuurlijk ook.

p.s. let er wel op dat je niet enkel maar vrouwtjes overhoudt.
De vrouwtjes zijn in tegenstelling tot bij de vissen, juist de grootste en mooist gekleurde garnalen.
 
De mannen zijn zoals Sanneke al zegt minder mooi en vaak behoorlijk doorzichtig.
 
Hoewel ik er toch ook wel mooie tussen hebt zitten, bruin van kleur.wite band op de rug.

dat is dan 1 op de 500.
 
Haha Ben... ;)

Ik had bij mijn citroengarnalen in het begin bijna alleen maar minder mooie mannen. Maar inmiddels krijg ik er steeds een beetje meer. Dat is het leuke aan uitsorteren!

De minder mooie kan ik mooi kwijt bij de lfs, die wil ze graag hebben.
 
ondertussen heb ik 8 vuurgarnalen (Bloody Mary's) gekocht!

ze zitten nu in de home 40 samen met de 8 chinese danio's.
de danio's vallen ze niet lastig of bijten er niet naar ofzo.
maar ik vind wel dat de garnaaltjes zich veel verstoppen...
wat ik wel spijtig vind.
hoe zou dit kunnen komen?
 
Eigenlijk zou je er minimaal 10 moeten hebben. Ze kunnen nog wat moeten wennen of zijn schichtig voor de vissen.
 
Met die vissen erbij, blijf je dat houden.
Angst om opgegeten te worden.
 
Bertus zei:
Met die vissen erbij, blijf je dat houden.
Angst om opgegeten te worden.

Dat denk ik ook en in je andere topic heb ik al geopperd om ze in de andere bak te zetten.
 
ja dat zou idd kunnen.
ze kruipen steeds onder een fijn klein plantje.
hier kunnen de danio's niet onder.
zouden de danio's de garnaaltjes kunnen opeten?

@jessicapilon: ik zou ze liefst samenhouden. als ik ze weghaal, lijkt het een 'lege' bak met plantjes. dat vind ik dan weer zonde.
 
Ik heb in niet ��n bak met garnalen vissen zitten. Die eten in de regel toch vaak je kleintjes op. In een 40cm bak kun je beter de Danio ook niet houden denk ik.
Als de garnalen kleintjes krijgen dan zul je dus meer krijgen en ze meer zien.
 
dus ik zou maar best de danio's eruit halen en overplaatsen?
dit vind ik dan wel spijtig omdat ik ze speciaal had aangeschaft om ze hierin te plaatsen.
verder zou ik het ook zonde vinden om een lege bak zonder visjes te hebben.

hoe kan ik dit oplossen?
tips welkom!
 
Tja, het is het 1 of het ander.
Koop je er een garnalenbak bij.
 
ik ga denk ik toch deze danio's erbij laten.
nu afwachten hoe de garnaaltjes het doen.
wie weet kweken ze goed en heb ik er 30 binnen enkele dagen.
 
Jaja, bestaat Sinterklaas ook?

Ze pakken de jonge garnalen.
 
dan geldt de wet van de sterksten he :)
 
Ik hoop het beste voor je maar ik heb er een zwaar hoofd in samen met die Danio s.
 

Terug
Bovenaan