vuurgarnalen aquarium


natuurlijk wil ik er nu ook voor zorgen dat deze jonkies niet worden opgezogen door mijn filter...
hier enkele foto's ervan:

491544_0_82_img_28991.jpg


op deze foto zie je een soort van 'rooster' waardoor het water naarbinnen wordt gezogen.
deze gleufjesschat ik op 1-3 mm.

966579_0_82_img_29001.jpg


op deze foto de onderkant van de filterbehuizing waaruit het uit einde van het verwarmingselement steekt. hierrond is ook nog een kleine ruimte van 1-2mm.

289693_0_82_img_29011.jpg


dit is nog een klein gaat waar ze misschien kunnen inkruipen, weet niet of ze wel zo hoog in het aquarium hun beentjes zullen gaan strekken ;) .
 
Welke filter is dat?? Ik weet uit ervaring dat kleine garnalen ook tot aan het oppervlak gaan en heel vaak juist op het filterhuis gaan zitten. Ik heb een Aquaflow 100 erin en doe er dan een stuk pantykous om zodat ze niet door de spijlen heen kunnen gaan.
 
jessicapilon zei:
Welke filter is dat?? Ik weet uit ervaring dat kleine garnalen ook tot aan het oppervlak gaan en heel vaak juist op het filterhuis gaan zitten. Ik heb een Aquaflow 100 erin en doe er dan een stuk pantykous om zodat ze niet door de spijlen heen kunnen gaan.

Ik denk dat het van het merk Superfish is, aangezien te zien op de sticker. Maar wel niet zo goed zichtbaar.
 
het is de filter die bij het aquarium hoorde.
het zit samen een een zwarte behuizing waar ook een verwarmingselement in hangt.
 
het is een aquaflow 100 denk ik, het lijkt exact hetzelfde.
misschien kan ik hier een pantykous rond doen, maar dan geraken ze nog wel in de behuizing...
 
Ja dat ze in de behuizing komen vond ik een nadeel van de bak en heb deze daarom ook weggedaan.
Je kan net als mij een klein stukje pantykous tussen het klepje van de filter en de spons doen waardoor ze niet meer in de filter kunnen komen. Dan wel erom denken dat je af en toe het afspoelt omdat dat stukje panty snel kan dichtslibben.
 
ik heb nu net een stukje panty rond men filter gedaan, niet rond de behuizing
deze zal ik dan af en toe moeten afspoelen
 
sinds gisteren heb ik ook ongeveeer 10 nieuwe garnalen.
helaas waren deze vuurgarnalen helemaal niet zo felrood als de mijne...
ze zijn veel minder rood gedekt , je zou zelfs bijna wit/doorschijnend kunnen zeggen
 
Dat is erg jammer. Dat is het nadeel van sommige internet winkels. Dat je ze niet zelf kunt zien.
 
gisterenavond helaas 2 dode garnaaltjes gevonden ( 1 vuurrode en 1 licht rode).
nu zat ik te denken om het aquariumpje uit te kuisen.
hoe pak ik dit het beste aan ivm kleintjes die ik niet wil kwijtraken?
 
Je hebt ook net 10 nieuwe las ik en kan het niet zo zijn dat het hier 2 van zijn?? Bij nieuwe garnalen zie je vaak wel wat uitval namelijk. ook loop je kans op kruisbesmetting.
Waarom zou je de bak willen kuisen zoals jij dat noemt?
 
Heb je eens een totaalplaatje van je bak?
Die kan ik zo niet terug vinden.

Wie weet valt ons iets op.

Heb je ook nog wat waterwaarden?

Uitkuizen heeft alleen zin als je denkt dat er een ziekte in zit en dan zou je alles moeten ontsmetten en de garnalen in een quarantaine bakje moeten gaan behandelen voor iets waarvan je niet weet wat het is.

Of je moet er bodemrot in hebben zitten of zo, maar een foto van het totaal, met eventueel een aantal updates zou handig kunnen zijn.
 

Terug
Bovenaan