waar haal je pasgeboren sluierstaart visjes die nog moeten groeien


jordi terpstra zei:
heey is een 125x50x50 aquarium
groot genoeg ?
Helemaal super :thumbs:

Houd er wel rekening mee dat je op termijn te weinig liters hebt voor 7 sluiers. Ik zou niet meer dan 4 sluiers van +15 cm. in zo'n bak houden.
 
oke is goed dan geef ik de andere 3 een ander thuis of dieren winkel of voor in sluier een 80 cm bak op school
 
Kwak er wel een flinke filter onder. Grote vervuilers die sluiers. Eventueel improviseren met een vijver filter.
 
okeey :)
ik heb zelf een filter en i krijg er 1 bij dus dat kan eerst zo wel dan moet ik spaaren voor super filter en dan egt genieten
 
Hoopen dat die aquarium er nog over een maand is want die staaat op marktplaats en hy zij dat ik geluk moet hebben dat die er dan nog is .ik zal er alle hoop in hebben
 
jordi terpstra zei:
oke is goed dan geef ik de andere 3 een ander thuis of dieren winkel of voor in sluier een 80 cm bak op school
Dat zou ik niet doen. Als je ze naar een winkel brengt is de kans groot dat ze weer verkocht worden aan iemand die ze in een te kleine bak zet. 80 cm. is ook niet groot genoeg.

Je kan beter in het voorjaar een mooie vijver zoeken waar ze in kunnen.
 
Ben bang dat die binnen een maand wel weg is hoor. Ga daar maar wel van uit. Maar er staan vaak genoeg 120 cm bakken op marktplaats ;)
 
okeey :) heja vriend van mij heeft een vijver het is egt een natuur vijver met niet schoon water ik denk dat dat niet goed is
maar het kan wel ben ik achter gekomen want ik en een vriend van mij gingen jaar geleden kikkervisjes vingen we schepten op en er zat een hele dikke mooie sluierstaart in en ik wist van wie die was van nynke die kregen toen jaar trug een kat dus hebben ze de vis zomaar in de sloot gegooid heel zielig maar het kan wel
 
ja maar erstaat niet vaak een 125x50x50 cm bak = kast en verwarming
pompje
zuurstop pomp met 2 uitgangen
thermometer
blokje om het glas schoon te maken
stenen, lava en sier en gewone
10 planten
en gondbedekking beach korrels

de vissen:
2 maanvissen
2 corydoras voor maar 100 euro
 
En die vissen ga je dan in de sloot gooien of zo? Of ga je er toch, sorry tog, een betere oplossing voor zoeken?
 
Ik zie ze vaak genoeg staan hoor. Overal door Nederland. Compleet met alles erbij.

Edit: Lol Jeroen! :D
 
ja maar het moet wel in de buurt zijn heh me vader en moeder gaan niet verder dan 30 kilometer
het is in drachten en ik bn in dokkem en burdaart 25 19 km
 
neeej ik gooi ze niet in sloot !!!!! ben je gek !
 
ik ga ze ook niet door de plee spoelen
 
We willen je echt wel op weg helpen Jordi maar probeer nou eens die berichten samen te voegen man. Kleine moeite toch?
 
jeroenw zei:
En die vissen ga je dan in de sloot gooien of zo? Of ga je er toch, sorry tog, een betere oplossing voor zoeken?

Steek je hem nou de gek aan? Foei jij! :p
 
Kun je niet beter wat langer doorzoeken en gewoon een lege bak ergens op de kop tikken?
Wat moet je nu weer met 2 maanvissen en bodemvisjes doen?

Er staan echt regelmatig mooie 2e hands bakken op Marktplaats, gewoon goed bijhouden.
 
jaja ik snap het .de maanvisjes breng ik naar mijn school en de bodem visjs die woude zu uum wel hebben en ze hebe mooie bak licht eeten planten bodem bedeking .ja ik heb als van marktplaats onder zocht het mag van me moeder niet verderwag dan 20 kilometer en deze is goedkoop mooi graat en heb dan alles al .duus deze vont ik het mooit de vissen die kunnen bij school :)
 
Hoppa alles in ��n bericht. Zie je wel dat je het kan :p
 
haha jah tog
 
huh ik keek op markt plaats en ik zag oin die aquarium maan vissen en sluiers bijelkaar
 
jordi terpstra zei:
huh ik keek op markt plaats en ik zag oin die aquarium maan vissen en sluiers bijelkaar

ja,je hebt altijd wel domme figuren in.
Die ga je toch niet nadoen,he!
 
nee gaik ook niet doen :)
macht ik upload foto
als het lukt ]
 
Je kan ook gewoon de link van marktplaats hier neer plakken.
 
De link in de adresbalk kopi�ren (www. etc) en hier in je bericht plakken...
 
klikken op de link tot ie blauw word dan CTRL+C en in je bericht plakken met CTRL+V
 
staat die eral ?
 
wat voor planten zijn goed voor sluiers
 
Snelgroeiers. Cabomba,waterpest.
 
mooi die waterpanten heb ik ook hihi
 

Terug
Bovenaan