Wat is er nieuw

waar haal je pasgeboren sluierstaart visjes die nog moeten groeien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gast14
  • Startdatum Startdatum
bedanktvoor info alemaal

ik ben dus nu egt verdrietug .. &%@#$

Agossie toch. Wil je d'r over praten? 😉

nou gisteravont kwam me moeder bij me vader m frieda me suske en mij te vertellen dat ze borst kanker heeft 🙁🙁🙁🙁🙁

Dat is geen leuk nieuws Jordi! Veel sterkte! Hopelijk word ze weer helemaal beter 🙁

Dat komt hard aan zeg. Sterkte, Jordi 🙁

Wat een naar bericht Jordi.. heel veel sterkte!

Ik dacht meer aan een teleurstelling op het gebied van aquaria. Rot om te horen man 🙁 Sterkte!

`bedankt alemaal egt badankt 🙂

zal ik doen jones 🙂

hallo hoe kweek je met sluiers wat moet je doen welke temp en he grot de bak welke inrichting ik wil grag alle inf erofer

In mijn onderschrift staat een link naar een artikel en een link naar mijn eigen kweektopic.

Maar kweken met sluiers is ontzettend intensief, je bent er elke dag ontzettend druk mee en daarna moet je al die kweekvisjes ook weer een goed onderkomen geven. Ik raad je daarom aan om er eerst supergoed over na te denken. Bovendien is het erg af te raden om te gaan kweken als je nog niet optimaal de ruimte hebt voor de ouders.

aha
ik gan u ook nog niet kweeken maar mis over een jaartje ofzo
maar bedankt voor in info. en wat is een zoud batje
?

Kweken is moeilijk en kost veel tijd.. Je moet veel ervaring hebben met je vissen zou even een jaar wachten

oke misuzu maar wat is een zoutbadje je vissen in zoud water zeggen of het aquarium leeghaalen en zoud in strooien ??

Probeer de zoekfunctie eens. Als je zoekt op zoutbadje kun je hier heel veel info over vinden.
In het kort: een bakje water met een bepaald gehalte aan zout waar de vis een korte tijd in verblijft. Helpt bij bepaalde aandoeningen.

Een zout bad is een soort medicatie kuur voeg je zoveel gram zout toe per liter en dan zet je je vis er voor een paar minuten in!
Maar sommige stoppen altijd zout in hun aquarium maar dan geef je je vissen eigenlijk prefentief een lichte medicatie !
Als je bepaalde filtermateriaal hebt kan dat niet zoals bijv bij zeoliet want dan laat hij de opgenomen gevaarlijke stikstoffen los.

bedankt 😉

ik heb nogun paar vraagen hi :

als ik een groot aquarium heb wat voor in richting moet ik hebben voor sluiers. dat het er zo natuurlijk uitziet

hebben julie miss een foto

Jordi, ik denk dat omdat je nog een 'beginner' bent, makkelijker kunt gaan beginnen met een kleiner aquarium met bijvoorbeeld guppies, platy's etc.
Zo kom je er ook achter of je aquaria's echt leuk vind. Ik heb vanaf mijn 6e tot 14e een aquarium gehad met deze vissen. Naarmate ik ouder werd en zag dat ik deze hobby echt heel leuk vond ben ik een grote aquarium gaan halen en de vissen waarvan ik de informatie over had gezocht.

Goudvissen/Sluierstaarten vragen veel aandacht qua schoonmaken, voer en ruimte. Ik denk een van de duurste vissen om te verzorgen.
Je bent nog heel jong, je hoeft niet direct de duurste en mooiste vissen, nogmaals, begin liever eerst met wat guppies of platy's.\
Dit voor je hobby en voor de vissen zelf 😉!

vissne vind ik egt heel leuk voral sluiers en maanvissen guppies nej wil ik net aan begine ik neem er 2 en eidig er met 50 sleuierstaarten zijn egt mooie beesjes om mee te werken te bekijken en schoonmaken is ook leuk vint ik groot aqarium ook geen probleem ik heb er gwoon zin in om schoont te maaken om er dan weer lekker van te genieten

Oke, als je dit dan zeker weet..
Maar het schoonmaken is soms wel zwaar hoor, elke week minstens 50% en voor jou nu nog meer omdat je een kleine bak hebt.
Je moet er echt tijd voor vrij maken.
Maar als je zeker weet dat je het wilt en er genoeg tijd voor vrij wil maken, dan zou ik als ik jou was veel informatie gaan zoeken inplaats van heel veel vragen, want op google kan je heel veel vinden. En van verschillende fotoalbums staan heel veel informatie over de vissen en verzorging.
Heel inspirerend.

hoe heet die siekte dat de schebn open staan en hoe kun je dat verhelpen en is het slecht vaar de andere sluier maar de grootse vraag is hoe verhelp je dat een vriendin van me susje haar sluier heeft dat maar hoe verhelp je dat

Buikwaterzucht?
Niet.

Ga nou eens gewoon lezen die vragen die je stelt staan gewoon in het goudvissen deel

oke oke

fish huub dat heb ik ook al gedaan hi ik weter ut zeker

hallo kunnen jonge sluiers ook al in een vijver want een vriendin van me heeft een hele dypie vijver met goudwissen zouden de sluiers er bij kunnen ??

Hoe groot zijn ze?
Is wel beetje laat om over te wennen, dit is.de.laatste maand.
Ze moeten niet opgegeten kunnen worden

ze zijn 3 4 cm
ik kan ze eerst nog wel houden tot het weer lente is
of me vrendin houd ze en doet ze later in de vijver maar sluier en goudvissen bijelkaar in de vijver moeten die apart voer hebben of kunnen ze allebij de zelfde voer hebben

Zijn ze nog niet gegroeid? Ververs je wel dagelijks?

Ik zou ze in de vijver zetten. Dat is beter dan in een veel te kleine overbevolkte bak.

Ze mogen hetzelfde voer als gewone goudvissen hebben.

ze zijn wel wat gegroeit
5 6 cm is de zwarte sluier 1 tje is niet gegroeit en die gaat oiok weg
naar vriendin van me

die ik weg wil is 4 5 cm

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan