Waar schone ammoniak te kopen voor fishless cycle?


D

Desperado070

Guest
Heb een test kit met PH KH NO2 NO3 NH4 (CO2) en wil me nieuwe 45 L bak indraaien met ammoniak.
Ben geen chemist en heb dus ook geen idee met wat ze ammoniak verdunnen in de supermarkt.
Daarnaast is er ook weinig informatie te vinden over wat er in zit over het internet.

Wou eerst velig gaan voor dr tim's ammonium chloride.
Maar der zijn geen websites die dat verkopen en ook in nederland bezorgen. (had er één gevonden waar ik €75+/- verzend kosten moes betalen, voor een flesje van €2.55 dankzij trump)
Dus vandaar zijn we nu opzoek naar waar schone ammoniak te kopen...
Misschien is er hier iemand die dit all eens heeft gedaan.

Kan je gewoon ammoniak gebruiken van de supermarkt?
En weet iemand hoeveel te gebruiken per liter?
 
Is Plantenvoeding voor kamerplanten niet bruikbaar ?
 
Ik heb er geen ervaring mee maar zover ik weet moet je wel goed weten wat je doet.
 
Als je toch al zo aan de gang gaat, zou ik er gewoon in pissen.

Natuurlijk niet na een nachtje doorhalen en als je aan de zware medicatie zit.

Haha, ja ook all aan gedacht maar geen idee of dat nou zo een goed idee is.

Ik heb er geen ervaring mee maar zover ik weet moet je wel goed weten wat je doet.

Ja al is de bak leeg dus kan daar weinig verkeerd gaan. ;)
Had me eerste bak laten staan voor 6 weken met grond en planten erin. (de oude wetse manier)
Daarna vissen gekocht en erin gedaan denkende dat ik goed eraan dee.
Achteraf zijn we nu een maand bezich geweest met de cycle met de vissen erin sinds er niks in die 6 weken is gebeurd. (misschien iets, maar veel en veel te weinig)
Op deze manier geef je je vissen tenminste een kans sinds hun in een NH4: 0 en NO2: 0 komen.
Sinds de buffer al is opgebouwd heb je dus na de vissen te plaatsen geen problemen met spikes.

Ammonium Chloride is denk ik de meest veilig weg, die kun je gewoon hier kopen: