Wat is er nieuw

waar zijn mijn garnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter blupjes
  • Startdatum Startdatum
Super, fijn om te horen. Ik vind het er tot nu toe erg mooi uit zien en ik verwacht ook dat de aanstaande bewonertjes er erg mooi op uit komen.

Hoi blupjes ,
Garnalen verdwijnen niet maar zo,wat voor een pomp heb je?
Heb zelf ook last van verdewenen garnalen,spoorloos,in die bak heb ik een jbl mattenfilter zitten,kost dik 30 euro,wordt verkocht als garnalensicher, met een supermooie zuignap die je dmv een hendel vast zet, bij die hendel zit echter een gleuf van 2a3 mm breed en een cm van 5a6 lang, daar kan makkelijk een volwassen mannetje doorheen.
Zelfde verhaal als bij jouw,33 bluediamonds erin,mooie maat,eerste jongen komen 8a9 ,ook van de 2de ronde 2 jongen gezien,toen zaten er nog 2 hoogzwangere dames in.
Restant 12 volwassenen,en die jongen ,4a5 dode gevonden in het begin,zijn er dus een stuk of 15 spoorloos in anderhalve maand,de ene keer heb ik de gleuf van de zuignap boven water gehad,de andere keer eronder.
Groeten Bassie

Nou, wat doe je dan?

Eruit gooien.

En een ander systeem nemen.
Heb hier verschillende pompjes in,als die verzadigt zijn,is de instroom minder, en vieren ze daar feest.

Met de Eheim heb ik een fijn netje om de inlaat.
Komt geen garnaal door.

eitjes die ze loslaten wel, die vind ik dan als jong en oud terug in het filter.
Vieren daar feest, is een hele dis,daar.

Met dat systeem van jou,kunnen ze ook de mat ingezogen worden??

Ik zweer bij een luchtaangedreven sponsfilter (of HMF) met goede luchtpomp voor een garnalenbak, heb je dit hele risico niet.
Maar goed, ieder z'n meug.

Blijkbaar verdwijnen ze wel zomaar. Ik heb de hele bak leeg gehaald en kon alleen nog maar jongen vinden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan