Wat doen met teveel babyguppen?


Ja, maar volgens mij is die uitsparing van de kap voor de kabels te smal voor slangen bij een Primo
 
Men heeft wel door dat het topic inmiddels veranderd is van babyguppen naar aquarium aanschaffen?
Ik had hier een poosje niet in gekeken, ging mezelf even updaten en dacht eerst dat ik een ander topic aangeklikt had.🤨
 
Men heeft wel door dat het topic inmiddels veranderd is van babyguppen naar aquarium aanschaffen?
Ik had hier een poosje niet in gekeken, ging mezelf even updaten en dacht eerst dat ik een ander topic aangeklikt had.🤨

ja en dus? ga jij bepalen hoe een topic zich voortzet?
 
WOW!
Sorryyy.

Just saying.

8377391.jpg
 
De uitsparingen van een Rio zijn ruimer. En @eva1980 bij een Juwel Rio 180 heb je wat meer breedte. Dat kan handig zijn bij snoeiwerk. De lampen kun je bij een Rio verschuiven.
 
We zijn net naar de aquariumwinkel geweest; hele goede voorlichting gehad én we mogen de babyguppen bij ze afgeven. Daar ben ik heel erg blij mee.
Man was ook mee en waar ik in eerste instante met zoon voor de Juwel Rio 180 wilden gaan, heeft manlief zijn oog laten valllen op de Juwel Rio 240. Nog een stukje groter dus. We gaan er nog even over nadenken, welke van de 2 het wordt en eens goed nadenken over welk vissenbestand we willen.
 
We zijn net naar de aquariumwinkel geweest; hele goede voorlichting gehad én we mogen de babyguppen bij ze afgeven. Daar ben ik heel erg blij mee.
Man was ook mee en waar ik in eerste instante met zoon voor de Juwel Rio 180 wilden gaan, heeft manlief zijn oog laten valllen op de Juwel Rio 240. Nog een stukje groter dus. We gaan er nog even over nadenken, welke van de 2 het wordt en eens goed nadenken over welk vissenbestand we willen.
Ooh wat fijn dat je de baby s daar heen kan brengen. Dat zal wel een opluchting zijn.

Soms is het handig je man mee te nemen om te winkelen met de "groter is beter" instelling. Voor een aquarium dan, voor de rest qua winkelen kun je ze weer beter thuislaten ;))
 
voor de rest qua winkelen kun je ze weer beter thuislaten
Ik zou bijna denken dat je een zus van Jessica bent :pp.

Mooi dat je een oplossing hebt Eva en denk inderdaad goed na over de keuze want die is reuze.
 
Eh?
En wie moet er dan super"enthousiast" zeggen dat het echt een prachtige outfit is om daarna tóch nog even verder te gaan kijken? 😅
Omdat algemeen bekend is om te zeggen "wauw staat je heel goed" om op tijd thuis te zijn voor de voetbal of auto race. Bijpassende schoenen erbij? je heb toch schoenen genoeg ..........
 
Voetbal?
Neuhh
 
Ik denk dat je bedoelt de Rio 125 Eva. Die heeft hetzelfde binnenfilter. Het grootste voordeel in mijn ogen is dat de Rio-serie een ander lampenkap heeft dan de Primo en 2 uitsparingen voor de aansluiting van een buitenfilter daardoor. Persoonlijk hebben @Kosmopoliet @benvo, zijne excellentie @Hoogheid en ik ervaring met de Rio 180. Hiervoor had ik een Ferplast dubai 80 aquarium. Bijna vergelijkbaar met de Rio 125.
Waarom ben ik nou eigenlijk getagged door je André? Want ik heb niet de indruk dat je een reactie van mij nodig hebt toch? Had je dan niet beter kunnen schrijven: "Er zijn hier op het forum meerdere leden met een Rio 180." ? :DD

Ik ben overigens best tevreden over die bak. Ik ben bijna klaar met het opnieuw inrichten van dat ding!
 
Waarom ben ik nou eigenlijk getagged door je André? Want ik heb niet de indruk dat je een reactie van mij nodig hebt toch? Had je dan niet beter kunnen schrijven: "Er zijn hier op het forum meerdere leden met een Rio 180." ? :DD

Ik ben overigens best tevreden over die bak. Ik ben bijna klaar met het opnieuw inrichten van dat ding!
Och ik dacht dat zijne Hoogheid waarschijnlijk ook iets kon bijdragen wat betreft de genoemde uitsparing in de genoemde bakken. En hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Btw....hoe vaak zou @eva1980 een reactie te lezen krijgen van Uwe excellentie? :deal::DD
 
De babyguppen zijn gisteren naar onze lfs gegaan. Zo fijn dat ze daarheen mochten. En manlief heeft bij Hornbach een Juwel rio 240 gekocht, was daar in de aanbieding.
Groter gaan we niet en nu de bak staat vind ik het al een behoorlijke joekel.
De guppen blijven in het "oude" aquarium; we houden alleen een paar mooie mannen (eigen week); samen met de 2 zwaarddragers , een schooltje tetra's en 2 algeneters is dat nu een fijne bak voor op zoon zijn kamer.
In het nieuwe aquarium komen in elk geval diamantgoerami's, corydora's en modderkruipers. Over de rest van het nieuwe vissenbestand zijn we ons nog aan het buigen :)
 
Mooi dat ze een onderkomen hebben Eva en alvast veel plezier van je nieuwe bak.
 
Gefeliciteerd met de aankoop! :petjeaf:
Ik ben erg benieuwd naar het filter dat je hierbij gaat gebruiken. Ik wil geen roet in het eten gooien maar mocht je de uitvoering met interne filter hebben dan zou ik deze er zelf direct uit verwijderen en een externe (pot)filter gaan gebruiken. Het aquarium draait hier vele malen stabieler op en zeker bij een startende hobbyist is het fijn als je niet tegen problemen met een filter aanloopt.

Ik hoop dat je een topic aanmaakt of al gemaakt hebt waarin de algemene vordering van je aquarium een beetje te volgen is. Ik ben hier wel naar benieuwd! :DD
 
Sinds een half jaartje hebben we een aquarium met neon tetra's, 2 algeneters, 3 zwaarddragers en in eerste instante 4 guppen. Inmiddels hebben we al zeker 6x babyguppen gehad; meestal overleven er een stuk of 3, maar van 1 worp hebben het er 10 overleefd en ons aquarium wordt nu gewoon te overbevolkt. 1x heb ik 10 guppen gratis weggeven via Marktplaats maar nu kan ik al weken niemand vinden die ze wil hebben. Hoe doen jullie dat?
Van waar ben je ?
 
We gaan vooralsnog het binnenfilter gebruiken wat bij de Juwel Rio 240 zit....we gaan wel zorgen dat de bak niet te vol wordt. Mocht later blijken dat het een gedoe is om de waterwaardes goed te houden kunnen we altijd nog verder kijken maar ik ga er van uit dat het voor ons als beginner een prima bak is (nclusief filter)
 
Het is jullie keuze Eva maar optisch vindt ik het wel een gemiste kans want die interne filters zijn best grote bakken en het neemt weer zwemruimte weg.
 
Gefeliciteerd met de aankoop! :petjeaf:
Ik ben erg benieuwd naar het filter dat je hierbij gaat gebruiken. Ik wil geen roet in het eten gooien maar mocht je de uitvoering met interne filter hebben dan zou ik deze er zelf direct uit verwijderen en een externe (pot)filter gaan gebruiken. Het aquarium draait hier vele malen stabieler op en zeker bij een startende hobbyist is het fijn als je niet tegen problemen met een filter aanloopt.

Ik hoop dat je een topic aanmaakt of al gemaakt hebt waarin de algemene vordering van je aquarium een beetje te volgen is. Ik ben hier wel naar benieuwd! :DD
Ik heb een topic geopend over de opstart :)
 
Ik heb een topic geopend over de opstart :)
 
En dan na 1½ uur winkel in winkel uit uiteindelijk dat setje in die 1e winkel kopen.
Want dat was toch wel de mooiste.😐
 
En dan na 1½ uur winkel in winkel uit uiteindelijk dat setje in die 1e winkel kopen.
Want dat was toch wel de mooiste.😐
Dat valt nog mee want ik ken vrouwen die een hele morgen winkel in winkel uitgaan en dan besluiten om dat truitje in de eerste winkel toch maar te gaan kopen:eek:
 
En dan bij de uitgang van de winkel wachten als jij nog even in de vinyl-platenwinkel wil kijken....
 
Dat valt nog mee want ik ken vrouwen die een hele morgen winkel in winkel uitgaan en dan besluiten om dat truitje in de eerste winkel toch maar te gaan kopen
Toevallig afgelopen zondag meegemaakt voor een paar gymschoenen vd jongste 5 winkels afgelopen bij de eerste gekocht
Maar als je dan per ongeluk zegt hadden beter gelijk de eerste keer kunnen kopen had paar uur gescheeld ooo dan is Leiden in last
 
Toevallig afgelopen zondag meegemaakt voor een paar gymschoenen vd jongste 5 winkels afgelopen bij de eerste gekocht
Maar als je dan per ongeluk zegt hadden beter gelijk de eerste keer kunnen kopen had paar uur gescheeld ooo dan is Leiden in last
O ja dan krijg je te horen dat je ongeduldig bent en ongezellig:stom::stom:
 
Kun je baby guppen ook winkelen?
(Ik probeer een bruggetje te slaan naar het onderwerp 😁)
 
  • Haha
Waarderingen: Ad
Ha, hier zijn er weer 15 bijgekomen😅
 
Annnnd, we're back!
👍
 
  • Haha
Waarderingen: Joff

Terug
Bovenaan