Wat is er nieuw

Wat zijn jullie andere hobbies?

Je kent ongetwijfeld wel het verhaal van Romeo en Juliet.
Dit is het originele huis van Juliet wat te vinden is in Verona.
Ik heb het nagemaakt in een lijst van 30x30cm
526714671_241124.jpg

Bekijk bijlage 389888
Netjes, alleen je bent de hordes mensen vergeten die er komen kijken.

Ben er jaren geleden zelf ook geweest, bijna geen doorkomen aan, en wat stelt het voor? Niet veel, gewoon een klein huisje mer een balkonnetje.

Netjes, alleen je bent de hordes mensen vergeten die er komen kijken.

Ben er jaren geleden zelf ook geweest, bijna geen doorkomen aan, en wat stelt het voor? Niet veel, gewoon een klein huisje mer een balkonnetje.
Ik ben er zelf nog nooit geweest en heb dus veel moeten zoeken naar een duidelijke referentiefoto.
Een foto zonder mensen... en dat is wel een klus geweest 😄

Het verhaal ken ik niet, alleen de namen. Knap gemaakt!

Bekijk bijlage 389888
Ik ben nog even wezen graven in mn foto archief. 2013 zijn wij er dus geweest. Hier het bewijs dat het behoorlijk identiek is. En Julia staat weer uit het raam te staren naar haar Romeo….
IMG_8464.jpeg

Vandaag ook ff gehobbyd.
Van een onbehandeld schaaldeel van Douglas hout van 4m lang een krabpaal gemaakt voor onze poes voor aan de muur.
20250814_171918.jpg

Op de een of andere manier wordt de foto niet staand weergegeven. Dus ff het scherm een kwartslag draaien😂

Bijlagen

• Screenshot_20250814_172430_Gallery.jpg
    Screenshot_20250814_172430_Gallery.jpg
    221.9 KB · Weergaven: 12
De aquarium hobby zorgt er vandaag ook weer voor dat ik de andere hobby electronica even op kon pakken.
Een van de kanalen van een lamp was kapot.

20250814_170441.jpg

Boosdoener gevonden, 2 onderdeeltjes op de dimmer kapot a 15 cent.

20250814_164952.jpg

Nog even omgewisseld met een andere voeding en dan verplaatst het probleem zich dus oorzaak gevonden.

20250814_171633.jpg

Nu wachten op ome ali en de lamp kan er weer een poos tegen aan.

Op de een of andere manier wordt de foto niet staand weergegeven. Dus ff het scherm een kwartslag draaien😂
Dan heb je de foto met staande camera gemaakt. (Portret modus)
Het scherm van je mobieltje heeft daar geen last van en laat de foto gewoon goed zien.
Maar op fora worden foto's altijd liggend getoond..

Dan heb je de foto met staande camera gemaakt. (Portret modus)
Het scherm van je mobieltje heeft daar geen last van en laat de foto gewoon goed zien.
Maar op fora worden foto's altijd liggend getoond..
Toch had ik dit probleem tot een tijdje terug nooit. Verder heb een geen andere telefoon of andere instellingen.

Ik zou het niet echt een hobby willen noemen maar ik denk dak de 4-daagse dit jaar maar niet meedoe met mijn aangeschafte rollator. Een roltrap al evenmin net zoals parachutespringen. Vooral het landen zie ik tegenop 😛

Ik zou het niet echt een hobby willen noemen maar ik denk dak de 4-daagse dit jaar maar niet meedoe met mijn aangeschafte rollator. Een roltrap al evenmin net zoals parachutespringen. Vooral het landen zie ik tegenop 😛
Soms moet je de sprong in het diepe wagen Andre ;))

Zaterdag een nieuwe bestelling gedaan voor de modelbouw.
Dit keer een Honda schaalmodel 1:12. Net zo groot/klein als de andere 2 die ik al heb staan.
Nu weer met extra uitbreiding, voorvork in metaal uitgevoerd. En als Detail-up set veel onderdelen voor ketting, tandwielen, remachijven en andere meuk. Heel veel kleine schroefjes ook om alles zo realistisch mogelijk te maken. Weer iets te doen gedurende de komende maanden.

IMG_0124.jpeg
IMG_0125.jpeg
IMG_0126.jpeg
IMG_0127.jpeg

Wat betekent dat?
"komt het seizoen ten einde"?
Moeten ze nu naar binnen toe , dan?
(Serieuze vraag, hoor)

Wat betekent dat?
"komt het seizoen ten einde"?
Moeten ze nu naar binnen toe , dan?
(Serieuze vraag, hoor)
Als het water onder de 10 graden komt gaat de spijsvertering naar beneden en het voeren wordt minder vanaf 7a8 graden geef ik geen voer meer (eind november tot begin maart ongeveer) hooguit heel af en toe zeer licht verteerbaar voer.
Dus nog een goede maand en de vissen zullen in de rustmodus gaan en op de bodem blijven liggen.

Ah zo.
Kijk, dat pikken we dan toch weer even mee .

Ik heb mezelf niet kunnen inhouden en heb voor het einde van het seizoen nog een mooie red karashigoi kunnen scoren.
Het zat niet in planning maar je weet hoe dat gaat met die hobbies
80cm een flinke, maar heb je voor 20cm betaald (volgens maatlint), een koopje 😎

In iddels al weer heel wat uurtjes aan het airbrushen en lijmen. Motorblok zit al in het frame geschroefd, de achterbrug ook bijna klaar. De vering is met een paar metalen onderdeeltjes in elkaar gezet, de veer is metaal, het ‘goudkleurige’ dopje bovenop ook net als die 2 glimmende delen waar de schroeven in zitten, dat zijn 6 dunne plaatjes tegen elkaar gelegd en daar moet je dan een schroefje van 2,5mm doorheen zien te prutsen, gelukkig zijn de schroefjes en de schroevendraaier ligt magnetisch. Voorlopig even rust hiermee, dit weekend geen tijd voor de hobby.

IMG_8554.jpeg
IMG_8553.jpeg
IMG_8551.jpeg
IMG_8550.jpeg
IMG_8552.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan