Het is opgelost. Wat het nu precies geweest is weet ik niet maar heb meerdere dingen gedaan. De rotor eruit gehaald, daar zag ik niks bijzonders aan maar ook geen rubberen dingetje, wel zit er een klepje voor die ik eraf moest halen maar die is van plastic. Ik heb de filter zelf ook uit elkaar gehaald, die witte kokertje die onderin zitten even eruit gegooid in wat aquarium water, en de zwarte spons die daarop zit ook, was ook niks bijzonders aan te zien. Maar vooraan bij het deel waar het water aangezogen word, zit aan de binnenkant een soort platte zwarte spons. Heel dun en plat. En die was flink vuil al. Ik kan me zo voorstellen dat als die flink vuil is, het aanzuigen van het water steeds moeilijker word. Dus die spons heb ik in aquarium water even uitgespoeld en terug geplaatst. Daarna even met een stokje de rotor een paar keer rond gedraaid (ik had vroeger een pomp die ook wel eens herrie maakte en als je dan even de rotor een paar keer een zwieper gaf, dan deed ie het weer goed haha), en daarna alles weer in elkaar gezet en hem terug geplaatst. Hij doet het nu weer goed, alleen een licht brommend geluid maar dat is normaal. Geen herrie meer. Ik denk zelf dat het lag aan dat platte zwarte sponsje, dat die teveel dicht geslibt was al. Dat word wat als er straks vissen in zitten. Ik heb de panty weg gelaten nu. Ik ga eens kijken hoe het gaat als de garnalen er op den duur in gaan, en als er teveel baby garnalen in dat ding verdwijnen, dan koop ik uiteindelijk toch een garnalen pomp. Maar nu, nou ja, jullie weten het.. het is duur om een bak op te starten haha. Heb echt even nu geen geld om een andere pomp te kopen voor dieren die er nog niet eens in zitten. En liefste hou ik deze ook dus ik ga het even aankijken als er garnalen in gaan, hoe dat gaat. Ik weet nu iig dat als ie herrie gaat maken, ik dat zwarte platte sponsje uit moet spoelen, en de rotor een zwieper moet geven....