Welk aquarium is het meest geschikt voor een Betta?


Ik zou hem gewoon naar bol terug laten gaan een een andere laten leveren, tenslotte heb je om hele artikelen gevraagd en niet om een stukke, nu valt het nog mee, maar naar verloop van tijd kan je je aan dat stukje gaan ergeren.
 
Het is via Pet's place gegaan dus ik ben nu met hen aan het mailen. Heb ze foto's doorgestuurd van het aquarium. Ik had natuurlijk ook al dat voer aangebroken en het flesje aquasafe. Daarom durfde ik het niet direct te retourneren zonder overleg. Bang dat ik dan een rekening kreeg omdat ik het al gebruikt had.
 
Ik heb hem opgestuurd. Al ging dat uiteraard ook niet zonder gedoe. Barcode was niet leesbaar via mijn mobiel en moest handmatig ingevoerd worden, dus hopen dat het goed gaat. Ook zat er geen retourlabel bij mijn pakket, maar ja we zien wel. Ik ga er maar vanuit dat het goed gaat. Beide aquaria zijn weg in elk geval.

Nu maar even goed nadenken of ik er opnieuw aan ga beginnen of niet.
 
Ik denk dat dit een pech gevalletje was voor je en ik ga ervan uit dat je dit niet snel weer zal overkomen. Maar goed de keuze is aan jouw natuurlijk;)
 
Ik ga er voorlopig nog even rustig over na denken. Het stukje hout en de pagode hou ik in elk geval wel, voor de zekerheid. Ik denk dat als ik een andere neem ik toch de Superfish 35 liter ga nemen, ik vind die net wat mooier. Qua maat kan dat ook wel toch? Minimaal 30 liter voor een Betta is prima toch?
Mijn rug kan wel even een break gebruiken trouwens.
 
30 is prima voor een Betta.

Die bakken zijn inderdaad erg zwaar. Vanavond even lekker jezelf verwennen en de komende dagen bekomen van dit alles.
 
Viel op zich wel mee hoe zwaar ze waren maar de pakketten waren vooral lang en daarom lastig te sjouwen.

Ja ik probeer echt even lekker te relaxen nu, maar ik maak me nog zorgen dat pets place moeilijk gaat doen omdat ik dat voer geopend had en dat flesje water vebeteraar, maar dat heb ik doorgegeven aan bol.com en toch moest ik het gewoon opsturen. Dus zal wel loslopen. Maar ja ik ben een nogal snel bezorgd, om alles.
Ik denk dat een 35 liter prima is voor me. Vond die SF50 toch wat te hoog. 35 liter past perfect op dat kastje en ook op mijn kastje boven. Dan zou ik me niet zorgen maken om het gewicht.
 
Een Betta kan prima in zo n bakje hoor en daar kun je ook veel plezier van hebben. Zou zelf niet een met lange vinnen nemen want die zijn soms snel moe en minder actief.
 
Ik ga morgen nog wel even langs de pets place om te kijken wat die 30 en 35 liter bakjes daar kosten. Dan kan ik dat vergelijken met bol.com en zo beter een keuze maken.
Dat stukje jungle hout dat ik gekocht had staat nog te weken in wat water. Hoe lang moet je zoiets weken?
 
Hoe lang moet je zoiets weken?
Dat kan erg verschillen. Van een paar dagen tot een paar weken... Ik heb een groot stuk hier liggen waarbij ik het na 5 weken heb opgegeven, maar dat is dus echt een heel groot stuk. Kleinere stukken een paar dagen tot een week of drie hier.
 
Tot het zinkt, het helpt als je het hout verzwaard met een steen of een boterhamzakje grind/zand, dan kan het hout zich sneller volzuigen met water
 
Top bedankt weer!

Ik vind die Fluval bakken ook wel erg mooi eigenlijk. Die van 34 en 54 liter. Die superfish30 vind ik eigenlijk wat te klein. Dan zou ik toch liever weer de 50 nemen. En ik las dat de 35 panorama in gebruik onhandig is dus die valt af.
 
Goed dat je zelf eens bent gaan kijken, krijg je toch een betere indruk. Benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen.
 
Ik moet nog gaan, voel me niet goed genoeg om de deur uit te gaan momenteel.

Ik weet nog dat toen ik vorige keer ging kijken ik de 30 liter wel klein vond ogen. Maar ja als het prima kan voor een Betta dan is het wel een optie, het past in elk geval zeker op mijn tafeltjes. Zou hem ook wel op de Ikea bijzettafel durven zetten. Maximaal 25 kilo, nou 5 erbij lijkt me wel kunnen dan.
Ik zit nog even verder te zoeken op marktplaats enzo. Ik wil eigenlijk het liefst 40 liter. Maar die bakken zijn lastig te vinden.
 
Die zijn ook mooi ja. Maar daar moet je dus nog wel een lamp, filter etc bij kopen. Dan wordt het alweer prijzig.
 
Hoi allemaal,

Ik ga straks mijn aquarium ophalen bij de LFS. Ik denk dat het de Superfish 30 word maar dat kan nog veranderen als ik daar ben. Ik zie het wel. Ik krijg hem voor mijn verjaardag van mijn moeder. Dus ik ben benieuwd welke het word. Ik post wel een foto als ik hem opgezet heb.
 
Altijd leuk om zoiets kado te krijgen en alvast veel plezier ermee.
 
Dank je! Ik heb hem net staan. Het is inderdaad de SF 30 expert geworden, voornamelijk omdat de lichtkap vast zit in tegenstelling tot die andere SF bakken. Het staat mooi. Er waren wel heel weinig planten dus ik heb er nu 4 in staan. Een mosbal. Ga maandag kijken of ik nog wat camboda kan vinden. Ik heb er toch normaal zand in gedaan, dat zwarte vond ik niks. Dit is gewoon filterzand. Ik zal straks even een foto posten. Ook heb ik er bactopur ingedaan ( op de filter ) en aquasafe. Zat er toch bij.
Voer zit er ook al in. En nu kan het lange wachten beginnen. :help::D
Water staat op 24 graden. Ik heb hem tot de rand gevuld, maar er staat niet echt een maxiumum op. I kneem aan dat tot de zwarte rand prima is toch? Anders zie je het waterlevel, dat vind ik niet mooi.
 
Ik zal straks even een foto posten
Leuk leuk!



Ook heb ik er bactopur ingedaan ( op de filter )
Ik hoop dat dat een typo is, bactopur is een antibioticum. Of is er nog een product met dezelfde naam?
Ik neem aan dat je een bacterie-starter bedoelt.



En nu kan het lange wachten beginnen.
Die tijd vliegt, zul je zien.



I kneem aan dat tot de zwarte rand prima is toch? Anders zie je het waterlevel, dat vind ik niet mooi.
Nou ken ik dit bakje niet echt maar normaal gesproken mag je een bakje vullen totdat je je de waterlijn niet meer ziet.
 
Haha ja ik bedoelde een bacterie opstarter inderdaad. Bacto start heet het. Sorry, weinig slaap gehad.
Ja leek mij ook wel dat hij gewoon tot de rand gevuld kan worden. Ik kan er wel een foto van maken zo. Ik had al een hele leuke Betta op het oog, die daar al een tijd zit. Een kleine koi Betta, kortvinnig. Hij trekt me aan, al weet ik niet waarom. Maar ik las dat kortvinnige Betta's meer ruimte nodig hebben dan 30 liter. Ik hoop dat hij er nog is over een maand. Mits dat kan in mijn kleine bakje.
 
Hierbij de foto's. Er komen dus nog meer planten in maar dat moet nog even wachten.

IMG_20190323_140106.jpg


IMG_20190323_140125.jpg
 
Leuk en succes ermee.
Je kan de plantjes links en rechts wat verder uit elkaar zetten, dan vangen ze meer licht op de onderste bladeren en vult het wat meer op.
 
Ja was ik al van plan maar ik wilde de bak nu even met rust laten, heb er zo in zitten woelen. Qua inrichting moet er nog wat aan gebeuren inderdaad. Maar goed, alles is heel tot nu toe dus ik ben allang blij. De pomp is enorm stil, hoor hem helemaal niet. Wel fijn.
 
Ja was ik al van plan maar ik wilde de bak nu even met rust laten, heb er zo in zitten woelen. Qua inrichting moet er nog wat aan gebeuren inderdaad. Maar goed, alles is heel tot nu toe dus ik ben allang blij. De pomp is enorm stil, hoor hem helemaal niet. Wel fijn.
Die pompjes zijn inderdaad best stil. Ik ben benieuwd welke plantjes er nog bij gaan komen :thumbs:

Dat plantje voor in het midden, zo te zien is dat een Cryptocoryne. Ik durf alleen niet te zeggen welke. Ze kunnen nogal groot worden (van deze weet ik het niet) dus wellicht moet je die straks wat naar achteren zetten. Ze hebben wat voeding aan de wortels nodig, in de vorm van klei bolletjes of staafjes. Ik bestelde ze nooit online omdat ik er maar weinig nodig had en dan de verzendkosten er extra bovenop had. Kocht de root sticks van Easy Life bij de plaatselijke dierenwinkel en die voldeden prima.

Je zult hiervoor nog wel meer suggesties gaan krijgen.

Succes met je bakje! Ik vind zelf de voorbereidende fase altijd erg leuk. Beetje kleien en kneden :)
 
Zou kunnen ja, ik heb die gekocht omdat hij volgens de LFS snel groeide en groot kan worden. Ik zal naar die voeding gaan kijken.
Ik ga binnenkort met mijn moeder naar die mooie aquariumwinkel, ik weet zeker dat ze daar drijvers hebben. Hoeveel planten moet ik er nog bij nemen? Ik weet dat Betta's van veel planten houden maar ik wil het ook niet te vol maken. Zoveel ruimte is er ook weer niet.

Ik vind het ook super gezellig staan al. Hoe lang moet ik hem nou indraaien? 4 of 5 weken?
 
Dat kan erg verschillen. Van een paar dagen tot een paar weken... Ik heb een groot stuk hier liggen waarbij ik het na 5 weken heb opgegeven, maar dat is dus echt een heel groot stuk. Kleinere stukken een paar dagen tot een week of drie hier.
Hier een stuk, dat al in een bak water ligt sinds Augustus en nog steeds niet zinkt....
 
Ja ik dacht dat het de Expert heette maar het is de Superfish Aqua 30 Led Tropical kit. Maten zijn 36x23x39. Zit wel 30 liter in. Deze is wel weer anders dan die andere SF30, die is namelijk maar 25 liter. Die op jouw link staat is inderdaad een heel ander model. Deze is hoger.
 
Ja dat klopt en ik heb die uit de link staan en die is inderdaad breder dan dat hij hoog is. Daarom viel me het ook op dat je een ander model had staan;)
 
Vandaar haha. Nou ja zolang er maar 30 liter in zit toch?:D
 
Zou deze planten eerst eens laten groeien, die zorgen voor een volle bak als ze eenmaal aanslaan hoor! Je wilt je vis neem ik aan ook nog zien straks
 
Ja ik wil mijn vis zeker nog kunnen zien straks inderdaad. Ik ga nog een bosje Camboda halen ( of hoe het ook heet ) en wat drijvers en dan vind ik het wel mooi. Ik ga ze zo ook nog wat meer verspreiden. Zoveel ruimte is er inderdaad niet.

John, ja klopt. Al vond ik die van jou in model wat mooier maar ja ik had niet gezien dat die optie er ook was. Maar goed ik ben wel blij met mijn bakje hoor. Er zit sinds gisteren wel aardig wat condens op de deksel maar dat is vrij normaal toch? Ik ga die verwarmingbeschermer eraf halen, veel scherpe randjes enzo. Neem aan dat het voor de vis niet uitmaakt of dat er wel of niet opzit? Dat kan ze niet branden toch? Bakje staat er mooi bij verder, helemaal helder en draait rustig in. Dag drie van het lange wachtproces.
 
Ik heb hier nog nooit de beschermers over de heaters gehad en ook nooit problemen.
 

Terug
Bovenaan