Wat is er nieuw

Welk aquarium is het meest geschikt voor een Betta?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rogue1987
  • Startdatum Startdatum
Goed plan, ga ik morgen even doen. Nu naar bed, de koorts speelt weer op. 🙄 Stomme griep.

Bedankt!

Mijn aquarium komt toch vandaag al binnen. Snelle zending bij bol blijkbaar. Nu snel dat topic openen over de planten. Zoveel keus is er trouwens niet bij mijn LFS qua planten. Ik vrees dat er geen drijvers zijn, dus die zal ik ergens anders vandaan moeten halen. Dan maar wat basisplanten voor de opstart en een mosbal, uiteraard. Ik krijg er twee van die flesjes bij met waterconditioner maar die zijn niet nodig toch? Al zal het ook niet echt kwaad kunnen om het er wel in te doen neem ik aan.
Leuk dat hij vandaag al komt, staat hij over een paar uur al te draaien met alles erin ( hopelijk ).

Vaak kan de lfs op verzoek planten wel bestellen. Watervoorbereider is niet echt nodig maar kan ook geen kwaad verder. Klein beetje voer verkruimelen werkt ook prima om de opstart te bespoedigen.

Dat ga ik sowieso doen ja. Voer erin gooien. Ik krijg voer bij mijn aquarium maar dat is niet speciaal voor Betta's. Wel van Hikari.

Spannend hoor, voel me een kind op kerst ochtend. 😀
Jammer dat ik zometeen naar de tandarts moet. :stom:

Wat leuk dat het aquarium vandaag komt! Ik vind zelf de voorpret altijd het leukst, het wachten op het aqua, het opbouwen en zo.
Ik bestel plantjes 9 van de 10 keer online, mijn ervaring is dat de kwaliteit beter is dan de plantjes van de LFS. Kan bij jou natuurlijk anders zijn.

Nou hij staat hoor! Op het lack bijzettafeltje van de Ikea. En nu maak ik me zorgen of hij dat wel houdt. Niet dat het er onstabiel uitziet hoor en ik kan er lang op zitten maar ik maak me gewoon snel zorgen. Als ik er met mijn 90 kilo op kan moet dat ding toch ook blijven staan lijkt mij? Ik kan er nog wat water uithalen voor de zekerheid, maar ik zit mezelf gewoon een beetje gek te maken denk ik. Nou ja, loslaten maar. Ik heb voor zwart zand gekozen dat mooi staat. Er staan 6 planten in, waaronder een mosbal. Ik heb een stukje hout meegenomen ( het zachtste dat ik kon vinden ) en een pagode waar de vis onder kan zitten. Ook daar geen scherpe randjes.

Ik probeer mezelf even te relaxen want ik heb vorige keer ook een aquarium op dit tafeltje gehad dat nog iets zwaarder was ook maar ik maak me gewoon snel zorgen.
Kan iemand me even gerust stellen en zeggen dat ik me niet zo aan moet stellen.

Op het lack bijzettafeltje van de Ikea.

Ik heb laatst foto's gezien van de doorsnede van een Ikea meubel. De planken waren als het ware hol van binnen. Ik hoop dat nog iemand dat topic weet te vinden. De plank van het betreffende meubel boog door.

Heb je al op de website van Ikea gekeken naar de draagkracht van je meubel?

Als ik er met mijn 90 kilo op kan moet dat ding toch ook blijven staan lijkt mij?
Niet perse, jij zit er maar kort op, een aquarium blijft met zijn volle gewicht staan.
Ik heb het ook ooit zo geprobeerd, eiken meubel, ik kon er prima op zitten en hupsen. Toen het aquarium er op stond zag ik na een paar dagen de zijkanten van het kastje wijken. Een en ander hangt ook van de constructie af.

Daar zou ik hem ook niet op zetten.klein duwje. of vallen, hoop ellende.

Ja dat tafeltje inderdaad. Heb hem maar verplaatst naar een eiken tafeltje van mijn moeder. Die is heel solide, zo voelt hij ook aan. Ik gok het er maar op.

Andere vraag: ik zie dat er van de bovenkant links een stukje glas afgebroken is. De kitrand in het aquarium is onaangetast. Hij lekt verder niet. Het was dus een klein stukje van de buitenkant. Ik heb het water nu niet helemaal tot boven gevuld voorde zekerheid. Zucht. Gaat lekker. Hij staat nu wel te draaien, zo te zien niets aan de hand.

Ja dat tafeltje inderdaad. Heb hem maar verplaatst naar een eiken tafeltje van mijn moeder. Die is heel solide, zo voelt hij ook aan. Ik gok het er maar op.

Andere vraag: ik zie dat er van de bovenkant links een stukje glas afgebroken is. De kitrand in het aquarium is onaangetast. Hij lekt verder niet. Het was dus een klein stukje van de buitenkant. Ik heb het water nu niet helemaal tot boven gevuld voorde zekerheid. Zucht. Gaat lekker. Hij staat nu wel te draaien, zo te zien niets aan de hand.
Dat moet je niet accepteren. Dat ze je maar een nieuwe opsturen. Fotootje maken (zonder dat het water zichtbaar is) en reclameren bij de webshop. Hier kijk je nog ja-ren tegenaan.
Of het kwaad kan durf ik zo niet te zeggen. Maar dit aquarium heeft een opdonder gehad en dat hoort niet - los daarvan hoort de beschadiging ook niet.

Zelf zou ik ook reclameren over dat stukje hoor al snap ik wel dat je graag wil beginnen maar ja je moet er wel jaren meedoen en ook tegenaan kijken.

Hangt de kap er niet overheen?

De bak kan je toch net helemaal vullen, he.

Het is maar een piepklein stukje hoor, en ik heb het nog. Het is volgens mij gewoon plastic trouwens. Voelt niet aan als glas. Zal ik het er gewoon weer oplijmen? Het is amper zichtbaar en de kitlijn is intact. De vraag is meer of het gevaarlijk is qua lekken? Het lekt tot nu toe niet. Heti s echt alleen en heel dun lijntje aan de buitenkant.

Het is maar een piepklein stukje hoor, en ik heb het nog. Het is volgens mij gewoon plastic trouwens. Voelt niet aan als glas. Zal ik het er gewoon weer oplijmen? Het is amper zichtbaar en de kitlijn is intact. De vraag is meer of het gevaarlijk is qua lekken? Het lekt tot nu toe niet. Heti s echt alleen en heel dun lijntje aan de buitenkant.
Plaats even een foto, dat zal duidelijker zijn.

Ik was even die Hornbach bak terug brengen naar de Post.nl. Maar ik ben hem al aan het leeghalen. Dit geeft me teveel stress. Als ik hem vol laat ga ik de halve nacht wakker liggen uit paniek dat het kastje het niet houdt.
Ik heb even ademruimte nodig. Jammer dan van de planten. Kijken of ik het nog terug kan sturen naar Bol ondanks dat het al vol geweest is.

Je moet het ook niet meer drastischer te maken dan het is, toon even een paar foto's van de beschadiging en het kastje, mogelijk kan het o'zo mee vallen.
Planten kan je makkelijk in een schone emmer dagen lang bewaren.

Een vriend van mij komt de planten vandaag ophalen. Die bewaart hij dan voor me in zijn eigen aquarium. Ik heb de bak helemaal leeggehaald gisteren. En weer terug in de verpakking gedaan. Ik heb superlijm gehaald voor het glas. Die vriend van mij komt er straks even naar kijken of het ernstig is of niet. Zo niet, dan lijm ik het gewoon vast.
Ik ben wel blij dat ik het leeggehaald heb, ik moet zeker nu ik me zo beroerd voel van de griep echt goed slapen.

Ga nog even goed nadenken of ik het aquarium wel wil houden. Maar daarvoor heb ik een helder hoofd nodig en dat heb ik nu dus niet. Oh en ik ben altijd zo drastisch trouwens, komt door mijn OCD. Als ik eenmaal ga obsessen hou ik niet meer op en dan kom ik in een soort paniekaanval terecht. Mocht ik het aquarium wel houden dan ga ik op mijn gemakje op zoek naar een andere kast om het op te zetten.

Sterkte me de griep in elk geval Rogue. Laat alles even rustig bezinken eerst zou ik zeggen en neem dan je besluit.

Dank je. Ja dat was ik ook van plan inderdaad. Ik weet het even niet meer en dan moet ik dus niets beslissen. Ik ben nogal radicaal namelijk, het is bij mij altijd alles of niets en dat kan ineens omslaan. Vanuit het niets.

Dank je. Ja dat was ik ook van plan inderdaad. Ik weet het even niet meer en dan moet ik dus niets beslissen. Ik ben nogal radicaal namelijk, het is bij mij altijd alles of niets en dat kan ineens omslaan. Vanuit het niets.
Balen voor je dat je meteen met een tegenslag te maken krijgt.

Ach geeft niet hoor, ik ben wel wat gewend met mezelf gelukkig. Ik maak vaker foute beslissingen dan goede.

Al doende leert men moet je maar denken en van je fouten kun je vaak weer leren.

Klopt, leerde ik maar eens van ze. Ik maak ze met plezier meermaals. Maar goed, ik heb net met bol.com gemaild. Foto's gestuurd van het gebroken glas. Waarschijnlijk kan ik hem retour zenden. Ik ben benieuwd wat ze zeggen op de foto's. Ik voel me wel een stuk rustiger vandaag. Ben net op het tafeltje gaan staan en springen en het gaf geen krimp dus ik heb me waarschijnlijk zorgen gemaakt om niets. Niet dat Ikea tafeltje maar die andere van hout. Storm in een glas water vermoed ik.

Klopt, leerde ik maar eens van ze. Ik maak ze met plezier meermaals. Maar goed, ik heb net met bol.com gemaild. Foto's gestuurd van het gebroken glas. Waarschijnlijk kan ik hem retour zenden. Ik ben benieuwd wat ze zeggen op de foto's. Ik voel me wel een stuk rustiger vandaag. Ben net op het tafeltje gaan staan en springen en het gaf geen krimp dus ik heb me waarschijnlijk zorgen gemaakt om niets. Niet dat Ikea tafeltje maar die andere van hout. Storm in een glas water vermoed ik.
Was een eiken tafeltje toch? Als het ongelakt is moet je wel rekening houden met watervlekken.
Ik heb daarom op een eiken tafeltje een doorzichtig tafelzeil liggen. Ruïneer ik tenminste die "salon"tafel niet.

Volgens mijn moeder wel ja. Maar ik weet het niet zeker. Het is sowieso haar tafeltje dat ze over een tijdje terug wil, dus ik zal als ik hem wel hou er wel een andere kast voor moeten zoeken. Maar ik mag hem voorlopig nog wel even houden. Ze wil hem gaan schilderen maar dat soort dingen duren bij haar altijd eeuwen voor ze het gaat doen. Zal er een foto van maken, kijken of ik het kan posten.

Kijk je bij de kringloop. voor een tafeltje, of kast.

Krijgen ze vaak binnen.

IMG_20190312_124852.jpg
IMG_20190312_124909.jpg
IMG_20190312_124909.jpg
IMG_20190312_121744.jpg

dat onderste is het stukje glas dat afgebroken is.
IMG_20190312_121655.jpg

Zo zag het er gisteren uit. Voor alle ellende begon.
Ja ik heb hier wel een kringloop maar geen auto tot zondag, dan komt mijn moeder pas terug van vakantie.

IMG_20190311_175059.jpg

Ohhhh. dat tafeltje. Mooi. En sterk, he.

Vroeger veel gemaakt.
Stukje glas terug lijmen, zou kunnen.

Jij denkt dat die tafel het wel moet houden dus? Ik denk het ook wel hoor. Maar ja zeker weet ik het niet. Het zou tijdelijk wel kunnen tot ik een andere gevonden heb. Ja de kitlijn binnen in is dus helemaal gaaf. Gisteren zat er gewoon water in en lekte niet. Vastlijmen kan. Maar ja ik wacht even de reactie van bol.com af. Als ik hem terug kan brengen doe ik dat denk ik wel. Dan maar een Superfish 35liter. Die kan op een nachtkastje dat ik boven heb staan. Die is ook van hout. Of eventueel alsnog op dat lack tafeltje. 35 liter moet kunnen lijkt mij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan