Wat is er nieuw

Wie kan mij helpen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter max
  • Startdatum Startdatum
Ik gebruik gewoon een stuk filterslang en zuig dan af en voeg weer 10% toe. Wekelijks doe ik dat. Snow pops zetten heel erg uit dus kijk uit met wat je erin gooit hoor. Ze zijn er hier gek op evenals op dat blad. Ik doe het blad even een uurtje in heet water en na een aantal uren gaat het de bak in als het is afgekoeld.
Via MP kun je het soms gebroken vrij goedkoop aanschaffen.
 
Ik gebruik gewoon een stuk filterslang en zuig dan af en voeg weer 10% toe. Wekelijks doe ik dat. Snow pops zetten heel erg uit dus kijk uit met wat je erin gooit hoor. Ze zijn er hier gek op evenals op dat blad. Ik doe het blad even een uurtje in heet water en na een aantal uren gaat het de bak in als het is afgekoeld.
Via MP kun je het soms gebroken vrij goedkoop aanschaffen.

Ja ik hoorde al dat je weinig snow pops moet voeren omdat je idd een voerplek krijgt. 1 per 10 garnalen? En ik heb idd nu catappa erin liggen maar daar zitten ze nog niet echt aan. Is ook nog wat hard denk ik.. ik heb de garnalen nu 3 dagen erin zitten dus nog wachten dan of doe je het ook wanneer het gewoon teveel vuil
Is? Zoals op mijn foto's
 
Ik geef ongeveer 1 pop op 25 garnalen. Als je waarden goed zijn dan zou ik gewoon het geven en kijken of het opgaat. in de regel nemen ze een stukje ervan in de pootjes mee en is het zo weg hoor.
 
Ik geef ongeveer 1 pop op 25 garnalen. Als je waarden goed zijn dan zou ik gewoon het geven en kijken of het opgaat. in de regel nemen ze een stukje ervan in de pootjes mee en is het zo weg hoor.

Dan zal het voorlopig nog bij 1 pop blijven bij mij haha bedankt
 
Houd de temperatuur van je bak even goed in de gaten!

Een thermometer kan makkelijk een graad afwijken en de temperatuur op je thermostaat al helemaal.

Ik zou hem zowiezo niet hoger instellen dan 22 graden.
 
Houd de temperatuur van je bak even goed in de gaten!

Een thermometer kan makkelijk een graad afwijken en de temperatuur op je thermostaat al helemaal.

Ik zou hem zowiezo niet hoger instellen dan 22 graden.

Bedankt voor je tip! Ik heb hem gisteren idd afgelezen en in de gaten gehouden hij ging toch al gauw naar de 24 inderdaad dus nu lager ingesteld !
 
Lijkt wel een leeggezogen karkas haha 🙂 hebben jullie wel eens een vervelling ter plekken gezien?

image.jpg
 
nog nooit gezien helaas,

op dit filmpje is het wel te zien 🙂



is volgens mij een filmpje van een forum genoot maar weet ff niet meer wie.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Ja ik wist dat het van iemand van het forum was 😀

Stond eerst in je handtekening toch?
 
Klopt maar sinds de nieuwe server was het ineens weg.
 
nog nooit gezien helaas,

op dit filmpje is het wel te zien 🙂



is volgens mij een filmpje van een forum genoot maar weet ff niet meer wie.


Wauw gaaf gezicht ! Leuk filmpje 🙂
 
nog nooit gezien helaas,

op dit filmpje is het wel te zien 🙂



is volgens mij een filmpje van een forum genoot maar weet ff niet meer wie.

Nooit gezien hoe de garnalen dat nou precies doen. Ziet er gaaf uit.

Mooi bakje heb je draaiende overigens Max!
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Snow pop gevoerd 🙂 tis al bijna op heerlijk vinden ze het! Ik zie ook soms garnalen hun staart opkrullen betekend dit iets ? Ze plukken als het ware de staart schoon ofzo?

IMG_4567.JPG


IMG_4557.JPG


IMG_4573.JPG
 
Ik ga maar niet vragen of je.....................................😀😀😉
Jeuk aan het poepertje! 😉

Ik merk dat het eten altijd wel opgaat of er blijft een minimaal beetje liggen maar wordt dan later opgegeten , kan dit nog kwaad ? Ik ga binnenkort de eerste watervervsing doen en wil ook wel wat troep van de bodem wegzuigen met een rubber slangetje maar merk dat me garnalen , onder de pomp , door circulatie de meeste troepjes komen het liefst lekker scharrelen en dingen oprapen en weggooien. Is het dus verstandig om
Je bak niet té schoon te willen?
 
Nee ik heb geen jeuk hoor John! 😉

Bodem afhevelen is niet nodig hoor,zeker de eerste tijd helemaal niet.
Zijn allemaal lekkere hapjes voor de garnalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Ik wil vast niet weten wat er dan wel weer in je perverse brein omgaat... 😱 😀
 
Drijfplant ( mosselplant) en een baaltje javamos zijn binnen 🙂 emmertje en uitspoelen voor de komende 5 dagen. Zit wel een hoop troep al in... waterpest en takjes enzo... hier iemand ook ervaring met de mosselplant? Hoe vergroeid deze? Ben bang dat hij misschien wel de dak van me bak raakt...

IMG_4585.JPG
 
Ik heb ook het mosselplantje maar die zijn klein en laag.

Net als die je hier in de bakken ziet:
https://www.aquafora.nl/viewtopic.php?t=12594
Die lijken ook we wat kleiner ? Volgens mij moeten deze nog "uitkomen". Dan worden ze wel lager dacht ik...

Ik vind ze op jou plaatje wel veel mooier en passen beter bij mijn aqarium.. deze vallen eerlijk gezegd een beetje tegen 🙁 meer terrarium achtig .. iets te robuust
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg via Facebook ook veel feedback op mijn mosselplant dat deze eigenlijk in de vijver thuis hoort ... en dat ik beter de amazone kikker beet Drijfplant limnobium kan bestellen. Deze vind ik inderdaad wel mooier en meer aquarium proof... hebben jullie hier ervaring mee?

Ook heb ik wat gevraagd over zuurstof en de pomp. Ik heb mijn pomp naar beneden gericht en dit lijkt de garnalen in geen enkele weg te storen, overigens de planten en bodem etc ook niet. Niets wordt erdoor door de bak geslingerd. Nu vraag ik me af wat het beste is? Naar boven? Naar beneden? Midden? En de pomp afstellen op luchtbelletjes? Of op stilte ? Snachts gaat die sowieso op stillere stand maar hoe doen jullie dat?
 
iets er tussen in? het is altijd aan te raden dat het wateroppervlak iets in beweging is, is dit het geval dan is het verder goed.

heb zelf limnobium, groeit beter op hogere temperaturen en met veel licht is mijn ervaring.
nu heb ik geen ervaring met de superfish aqua 30's dus geen idee wat de licht intensiteit daarvan is.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
iets er tussen in? het is altijd aan te raden dat het wateroppervlak iets in beweging is, is dit het geval dan is het verder goed.

heb zelf limnobium, groeit beter op hogere temperaturen en met veel licht is mijn ervaring.
nu heb ik geen ervaring met de superfish aqua 30's dus geen idee wat de licht intensiteit daarvan is.

Heb net ook wat besteld, tis beetje gissen en uitvogelen denk ik. Ik voelde me al niet zo prettig bij de mosselplant... robuust en hoog. Ik wacht de limnobium af 🙂 mij oppervlakte zal ik morgen eens bekijken
 
Hoevaak maken jullie trouwens de spons van de filter schoon? En is dat nodig ivm nuttige bacteriën of voedsel restjes voor de garnalen ?

ABB7D010-4614-4C04-A5A2-EF6E95A7096F.jpg
 
Ik hoorde dat een enkele spons ongeveer 1x per maand verschoond moet worden en een dubbele ongeveer 1x per 1,5 maand.
 
iig nooit geen nieuwe kopen, is nergens voor nodig.

ja wat is goed... zit nu inderdaad goed veel voeding op de spons voor de garnalen.

denk je van, nou word die wel erg vies. of komt het water niet meer zo hard uit het filter dan dat die daarvoor deed?

dan bij het water verversen de spons uitknijpen in een emmer aquariumwater en gewoon weer terug plaatsen 🙂

dat deed ik ong elke 2maanden bij mijn garnalen bakje.
 
Ik hoorde dat een enkele spons ongeveer 1x per maand verschoond moet worden en een dubbele ongeveer 1x per 1,5 maand.
iig nooit geen nieuwe kopen, is nergens voor nodig.

ja wat is goed... zit nu inderdaad goed veel voeding op de spons voor de garnalen.

denk je van, nou word die wel erg vies. of komt het water niet meer zo hard uit het filter dan dat die daarvoor deed?

dan bij het water verversen de spons uitknijpen in een emmer aquariumwater en gewoon weer terug plaatsen 🙂

dat deed ik ong elke 2maanden bij mijn garnalen bakje.

Bedankt weer ! Hier kan ik wat mee 🙂 bedankt dat jullie me steeds helpen met de vragen die ik heb !
 
Ik doe de filtersponzen pas schoonmaken wanneeer de uitstroom van het filter minder wordt.

Qua drijfplaantjes...

Limonobium Laevigatum, Mooi plantje, maar minder geschikt in kleinere aquaria. De wortels worden namelijkorm lang en grijpen zich overal aan vast.

Phyllanthus Fluitans, Erg mooi en geschikt plantje voor de kleine bakjes. Doet het in het ene bakje beter dan in het andere, maar dat is met de Limnobium ook.

Silvinia, heel makkelijk en geschikt drijfplantje

Hydrocotyle Leucocephala, heel geschikt en leuk omdat je die ook in een hoekje in het grind kan zetten en omhoog groeit en aan het wateroppervlak verder als drijfplant groeit
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Ik doe het ook pas wanneer de uitstroom minder wordt bij de filterspons van Aquaell. Waarom dat mosselplantje zo van uiterlijk kan verschillen weet ik ook niet.
 
Ik doe de filtersponzen pas schoonmaken wanneeer de uitstroom van het filter minder wordt.

Qua drijfplaantjes...

Limonobium Laevigatum, Mooi plantje, maar minder geschikt in kleinere aquaria. De wortels worden namelijkorm lang en grijpen zich overal aan vast.

Phyllanthus Fluitans, Erg mooi en geschikt plantje voor de kleine bakjes. Doet het in het ene bakje beter dan in het andere, maar dat is met de Limnobium ook.

Silvinia, heel makkelijk en geschikt drijfplantje

Hydrocotyle Leucocephala, heel geschikt en leuk omdat je die ook in een hoekje in het grind kan zetten en omhoog groeit en aan het wateroppervlak verder als drijfplant groeit

Bedankt voor de suggesties! Ik heb lomonomium besteld dus ik wacht het wel even af, het mosselplantje gaat lekker in een drijfschaal in de woonkamer 🙂 mocht dit nou ook geen geschikte drijver zijn dan kan ik altijd nog een andere bestellen. Ik zie toch de Limonobium wel vaak in andere bakjes. Waar houden ze zich aan vast dan? En kan je de wortels niet knippen?

Heb ook nog een flinke baal
Javamos gehad als compensatie omdat het verzenden fout ging, weet alleen
Niet geheel wat ik er mee moet en waar ik het aan kan vast binden. Vind me bakje wel mooi vol zo en merk dat de garnalen ook wel
Graag een open plekje hebben om de "scharrelen" suggesties ?
 
Foto voor evt suggesties van de huidige staat

IMG_4486.JPG
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan