Wat is er nieuw

Wie kan mij helpen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter max
  • Startdatum Startdatum
Dan kan het blad vast een beetje zacht worden namelijk.
 
Morgen weer een kans om garnalen op te halen! Duimen maar 🙂
 
Kun je niet eerst een duidelijke afspraak maken dan zodat je zekerheid hebt?
 
Half onder me mosbol en wat grind erop

image.jpg
 
Ik steek ze iets in de bodem, blijft goed zitten.
 
Blad zinkt anders vanzelf wel hoor. Ik druk het soms vast achte de filter of verwarming.
 
Ja vast en anders bindt je er een baksteen aan😀😀😉
 
Een baksteen is wel wat grof hoor,een hoefijzer is beter! 😉
 
Je kan beter voor een water wissel de waardes meten.
Zo weet je precies wat de waardes zijn voordat je het gaat verdunnen met kraanwater.
 
Als de waterwaarden goed zijn voor een waterwissel is een waterwissel ook niet nodig... 😉
 
Elke dag leer je weer haha! Mijn waardes zijn prima en wijken minimaal af van de gene waar ik ze ga halen. rustig laten overwennen en dan gaan we het zien 🙂
 
Als de waterwaarden goed zijn voor een waterwissel is een waterwissel ook niet nodig... 😉

Toch hoor je wel veel dat mensen wekelijks water verversen toch?
 
Ik wissel iedere week 50%, dit in verband met plantvoeding.
De belangrijke waardes zijn dan nog prima in orde en het zou in principe om de water kwaliteit niet hoeven.
Wel meet ik voor het verversen altijd even de waardes.
 
Ik ververs bij de garnalen wekelijks zo n 15%. Met zout breng ik de gh en de kh weer op peil en zo krijg je weer de nodige stoffen en mineralen in de bak.
 
Wel handig om daarbij te weten dat @jessicapilon met osmosewater ververst en dus niet met kraanwater. Hou je ze op leidingwater dan hoef je geen zouten en mineralen toe te voegen bij het verversen.
 
Helemaal correct Stephan. Dit die ik bij de Taiwan Bee en voor de rest ververs ik met leidingwater. Ook voor gewone garnalen zijn er wel preparaten die nuttig kunnen zijn maar een must is dat niet.
 
Toch hoor je wel veel dat mensen wekelijks water verversen toch?


Klopt,standaard om een bepaalde tijd een bepaalde hoeveelheid verversen is over het algemeen wel de gewoonte maar dan hoef je in principe niet te meten omdat je dan toch gaat verversen.
En als er tussentijds geen bijzonderheden zijn die een reden kunnen geven om de waarden te controleren is het dus ook niet nodig om te meten.
 
En ze zijn los 🙂 wat een prachtige garnalen. Het was het wachten dubbel waard! Ze grazen als gekken door de bak 🙂 eten van de mosbol en zitten op het blad. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
 
Ja dat je hier wel een foto moet plaatsen😀

Als ze zich verstoppen dan even je waardes gaan meten maar zijn ze vrolijk bezig is er niets aan de hand.
 
Er is er geen een die stil zit of zich verstopt haha! Het is net zoals ze de bak schoon moeten maken 🙂

IMG_4504.JPG


IMG_4509.JPG
 
Mooie garnaaltjes, ziet er goed uit! 🙂 Veel plezier ervan!
 
Enkele foto's

IMG_4510.JPG


IMG_4513.JPG


IMG_4515.JPG
 
Super leuk! Veel plezier er mee!!
 
Wat leuk dat je ze eindelijk op hebt kunnen halen!
Mooi zijn ze!

Heel veel plezier ervan!
 
Vervelling gewoon in de bak laten, die eten ze weer op en er zitten goede mineralen in.
 
Vervelling gewoon in de bak laten, die eten ze weer op en er zitten goede mineralen in.

Zal me moeder bedanken haha die dacht dat het een dode garnaal was... beetje dom, ik ben vergeten te vragen wanneer ze voor laatst eten hebben gehad.. ze scharrelen flink door bak dus dat is ook eten neem ik aan?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan