Wie kan mij helpen?


Ik voer ze zelf niet speciaal aangezien er genoeg te eten is in mijn bak maar om de dag een klein beetje voeren is wel voldoende.
 
Ik heb enkel garnalen in de nano s en dan voer ik 2-3 maal per week, maar anders redden ze zich erg snel wel en eten ook met de pot mee zeg maar.
Leuke garnalen hoor:thumbs:
 
Ik heb enkel garnalen in de nano s en dan voer ik 2-3 maal per week, maar anders redden ze zich erg snel wel en eten ook met de pot mee zeg maar.
Leuke garnalen hoor:thumbs:
Oke ik heb nu 8 korrels JBL gevoerd, en ze gaan toch allemaal actief naar de korrels toe. Denk morgen maar een stukje komkommer plaatsen :) het blad is nog wat te hard denk ik

IMG_4536.JPG
 
Ja dat duurt wel even voordat dit te eten is voor ze en vandaar dat ik de Mullberry ook gebruik. Komkommer wel op tijd eruit halen want anders kan het je water behoorlijk vervuilen.
 
pas op met te veel voeren, dat doe je namelijk al heel snel met garnalen.
verder ben je wel goed op weg.
 
pas op met te veel voeren, dat doe je namelijk al heel snel met garnalen.
verder ben je wel goed op weg.
Ja dat duurt wel even voordat dit te eten is voor ze en vandaar dat ik de Mullberry ook gebruik. Komkommer wel op tijd eruit halen want anders kan het je water behoorlijk vervuilen.

Dank jullie, ze zitten nu allemaal lekker op de korrel voor stuk :) dus laat ik ze zo maar even. Wil alle garnalen het liefst voorzien haha. Hoelang gaat een komkommer erin? Gemiddeld ?
 
Leuk dat het eindelijk gelukt is Max en ze zijn heel mooi!
 
Ik heb je topic gelezen en moet eerlijk zeggen dat het echt supermooi is geworden! Ook heel gaaf om de opbouw te hebben gezien. Kan ik nog wat van leren :D
 
Leuk dat het eindelijk gelukt is Max en ze zijn heel mooi!

Bedankt ! Ben er erg blij mee, nu duimen op uitbreiding :)

Ik heb je topic gelezen en moet eerlijk zeggen dat het echt supermooi is geworden! Ook heel gaaf om de opbouw te hebben gezien. Kan ik nog wat van leren :D

Nou ik ben ook pas een beginner haha maar bedankt voor je compliment :) !! En leren doen we allemaal hier van elkaar , als je wat wilt vragen mag dat altijd
 
Ikzelf heb een bak staan met Endlers en vuurtjes, maar die is na lange na niet zo mooi als jouw bakje. Chapeau! :D
 
Ikzelf heb een bak staan met Endlers en vuurtjes, maar die is na lange na niet zo mooi als jouw bakje. Chapeau! :D

Las dat je bakje een boksring is geworden? :( of is het al rustig ?
 
Las dat je bakje een boksring is geworden? :( of is het al rustig ?


Het is gelukkig alweer wat gekalmeerd. Schrok me echt tot toen ik het zag, wist niet dat dit kon... :(
 
Het is gelukkig alweer wat gekalmeerd. Schrok me echt tot toen ik het zag, wist niet dat dit kon... :(
Nee ik ook niet, ik houd ook echt garnalen en geen vissen erbij... je weet idd nooit wat er kan gebeuren
 
Vraagje , voor de mensen zonder verwarming. Wat zijn jullie temp waardes als de lamp uit gaat? Mijne zit op 20 graden en loopt dan weer op tot 23 met lamp aan. Nu wordt het weer kouder las ik, is het dan misschien toch verstandig om de verwarming erin te doen? Aan de andere kant , In de natuur schommelt de temp ook natuurlijk
 
In de natuur schommelt het idd ook maar zal waarschijnlijk minder/anders zijn vergeleken met een glazen bakje in een woonkamer.
Zou zelf een elementje in het bakje doen waardoor je de temperatuur zoveel mogelijk stabiel kan houden op de gewenste stand.
 
In de natuur schommelt het idd ook maar zal waarschijnlijk minder/anders zijn vergeleken met een glazen bakje in een woonkamer.
Zou zelf een elementje in het bakje doen waardoor je de temperatuur zoveel mogelijk stabiel kan houden op de gewenste stand.

Misschien toch wel verstandig ja, hoe maken jullie deze goed schoon? Deze komt namelijk uit een andere aqarium
 
Schoonschrobben met een nat sponsje of azijn als er veel kalkaanslag zit bv.
 
Schoonschrobben met een nat sponsje of azijn als er veel kalkaanslag zit bv.

Hij is wel mooi schoon maar maak hem
Nog ff goed schoon, zeker de slang en plakker. Wil nu geen rare dingen toevoegen die de waardes van me water kan veranderen

image.jpg
 
Niet te bang zijn ziet er goed uit dus kan gewoon in je bakje hoor!
 
Zoals John ook al aangeeft lekker gebruiken en hij ziet er goed uit zo te zien:thumbs:
 
Niet te bang zijn ziet er goed uit dus kan gewoon in je bakje hoor!
Zoals John ook al aangeeft lekker gebruiken en hij ziet er goed uit zo te zien:thumbs:

Misschien ben ik wat voorzichtig haha , me bakje draait net zo lekker en de garnalen maken werkelijk alles schoon heel leuk gezicht ! Ik ga hem er vanmiddag inzetten :) is warmer ook gelijk aan hitsig gedrag ...? Haha ik hoop morgen of overmorgen ook me nieuwe plantjes binnen te krijgen , drijfplantjes :) ook weekje in water zetten he?
 
Als het water warmer is stimuleert dit idd het paargedrag maar de garnalen leven dan wel korter.
Zou het op 22 graden instellen.
Met nieuwe plantjes kan je zeker niet te voorzichtig zijn en kan je die het beste een aantal dagen laten spoelen,wel tussendoor het water verversen.
 
Als het water warmer is stimuleert dit idd het paargedrag maar de garnalen leven dan wel korter.
Zou het op 22 graden instellen.
Met nieuwe plantjes kan je zeker niet te voorzichtig zijn en kan je die het beste een aantal dagen laten spoelen,wel tussendoor het water verversen.

Ik laat ze idd een 5tal dagen in een emmer staan die ik elke dag ververs met water. Maar idd heel erg voorzichtig mee zijn. 22 graden is idd netjes bedankt !
 
Als het water warmer is stimuleert dit idd het paargedrag maar de garnalen leven dan wel korter.
Zou het op 22 graden instellen.
Met nieuwe plantjes kan je zeker niet te voorzichtig zijn en kan je die het beste een aantal dagen laten spoelen,wel tussendoor het water verversen.

Ik heb nog even via de mail gevraagd hoe de plantjes worden gekweekt en of ze direct uit aquaria komen. Antwoord was dat ze gekweekt werden in een kwekerij, wat moet ik me daarbij voorstellen ? Heb ze besteld bij aqaurium 123.
 
In de meeste gevallen betekent dit dat ze boven water gekweekt (m.u.v. van een aantal echte waterplanten die niet boven water groeien) zijn en ze zich nog zullen moeten aanpassen zodra je ze in het aquarium zet. Dit betekent ook dat er kans is dat er pesticiden gebruikt zijn, waardoor je de planten dus het beste even een paar dagen in een emmer o.i.d. kan zetten en regelmatig waterverversen problemen met je garnalen te voorkomen. Overigens kan het ook zijn dat er geen pesticiden gebruikt zijn, maar als je ze er gelijk in zet en het blijkt toch het geval te zijn, zijn er vaak ook snel slachtoffers.
Uitzondering hierop zijn in-vitro plantjes, die zijn voor zover ik weet altijd veilig. Maar dan staat het er ook eigenlijk altijd wel bij op de website als dat zo is, en worden ze in een bekertje met gel geleverd, in plaats van een potje met bv steenwol zoals een standaard plantje.

Dit overigens ook het geval bij planten van andere webshops en winkels.
 
In de meeste gevallen betekent dit dat ze boven water gekweekt (m.u.v. van een aantal echte waterplanten die niet boven water groeien) zijn en ze zich nog zullen moeten aanpassen zodra je ze in het aquarium zet. Dit betekent ook dat er kans is dat er pesticiden gebruikt zijn, waardoor je de planten dus het beste even een paar dagen in een emmer o.i.d. kan zetten en regelmatig waterverversen problemen met je garnalen te voorkomen. Overigens kan het ook zijn dat er geen pesticiden gebruikt zijn, maar als je ze er gelijk in zet en het blijkt toch het geval te zijn, zijn er vaak ook snel slachtoffers.
Uitzondering hierop zijn in-vitro plantjes, die zijn voor zover ik weet altijd veilig. Maar dan staat het er ook eigenlijk altijd wel bij op de website als dat zo is, en worden ze in een bekertje met gel geleverd, in plaats van een potje met bv steenwol zoals een standaard plantje.

Dit overigens ook het geval bij planten van andere webshops en winkels.

Bedankt voor de uitleg! Duidelijk. Ik heb javamos besteld en drijfplantje dus die ga ik gewoon 5tal dagen in de emmer laten zwemmen :)
 
Zit erin afgesteld op 23 graadjes ! :)

image.jpg
 
Gezellige drukte

IMG_4550.JPG


IMG_4551.JPG
 
Super hoor Max!
Zit echt een heel kleintje tussen,leuk!
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Leuk groepje en ze doen het aardig goed zo te zien.
Alleen uitkijken met te veel voeren, zou ze morgen niets geven :thumbs:
 
Leuk groepje en ze doen het aardig goed zo te zien.
Alleen uitkijken met te veel voeren, zou ze morgen niets geven :thumbs:

Nee idd ik voer meestal naja nu pas 2x maar om de dag ongeveer is dat goed ? Het meeste voer gaat ook wel direct op, daar let ik goed op.

Ik merk wel dat ze allemaal druk bezig zijn met van alles verschuiven haha. Ze maken er best een rommel van. Hoe ruimen jullie die troepjes zoals op de foto's op? Of is een beetje "afval" juist goed ? De 2e foto is direct onder de pomp, merk dat ze daar wel vaak "scharrelen".

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Ik hevel 1x in de week tijdens de waterwissel de bodem af.
Daarnaast knijp ik de mosbollen eens in de zoveel tijd uit in een emmer aquarium water wat weg gegooid word.
 
Nee idd ik voer meestal naja nu pas 2x maar om de dag ongeveer is dat goed ? Het meeste voer gaat ook wel direct op, daar let ik goed op.

Ik geef meestal op maandag en vrijdag korrels/voer en op de woensdag een blad of wat snow pops.

De bacterien in je bodem ruimen het meeste wel op en ook de garnalen helpen mee. Ik zuig de bodem eigenlijk nooit en alleen hevel ik af vlak onder het oppervlak.
 
Ik geef meestal op maandag en vrijdag korrels/voer en op de woensdag een blad of wat snow pops.

De bacterien in je bodem ruimen het meeste wel op en ook de garnalen helpen mee. Ik zuig de bodem eigenlijk nooit en alleen hevel ik af vlak onder het oppervlak.
Ik hevel 1x in de week tijdens de waterwissel de bodem af.
Daarnaast knijp ik de mosbollen eens in de zoveel tijd uit in een emmer aquarium water wat weg gegooid word.

Bedankt hoor voor al jullie ervaring en hulp :) top! Ik heb ook de snowpops besteld dus die kan ik binnenkort ook eens geven :) en mulberry blad! Waarmee hevelen jullie? Een rubber slangetje ?
 
Ik heb gebruik een slang en een stofzuiger op lucht.
 

Terug
Bovenaan