Witte waas discusbak


Purigen verwijdert enkel nitraat uit organische bronnen (staat ook in de handleiding), niet die van meststoffen (= anorganisch) :)

Ik gebruik het persoonlijk op elke bak, vind het topspul. Regenereren is wel wat onhandig met dat bleekmiddel etc ...
 
Vanmorgen weer gemeten op no3, gisteren was het 20 nu is het iets gedaald naar 15, dat is het enige verschil wat ik meet, de rest is onveranderd gebleven.
Ik sta nog steeds te kijken van de helderheid.
Omdat ik jonge discussen heb wordt er wel om de 2 dagen 50% van het water ververst, dan daalt de no3 naar ongeveer 10, dus misschien een vertekend beeld.

Gr. Rob.
 
Ik zou niet teveel rekenen op die testers, zijn alles behalve betrouwbaar en kunnen je gemakkelijk een vertekend beeld geven inderdaad ...
 
http://www.water.nl/wat_er_in_kraanwater_zit.htm

Nitraat in kraanwater
Nitraat is afkomstig uit mest. De grenswaarde van nitraat in drinkwater is 50 milligram per liter drinkwater. Bij die waarde is nitraat niet schadelijk voor uw gezondheid. Een teveel wordt door de waterbedrijven eruit gehaald. In Oost-Gelderland, Oost-Brabant en in Zuid-Limburg zijn enkele grondwaterstations waarvan het nitraatgehalte hoger is dan 25 mg/l. In de rest van Nederland is de concentratie nitraat lager dan 25 mg/l.

Als baby�s gedurende langere tijd drinkwater binnenkrijgen met een te hoge nitraat concentratie hebben zij een verhoogde kans op het 'blue baby'-syndroom. Doordat de baby een zuurstoftekort krijgt, kleurt de huid blauw. Voor de algemene bevolking is een concentratie van 50 mg/l nitraat in drinkwater een veilige waarde. Voor baby's wordt een grenswaarde van 10 milligram per liter geadviseerd. In gebieden waar het gehalte aan nitraat hoog kan zijn, wordt aangeraden voor baby's en kleine kinderen flessenwater te gebruiken. Het waterbedrijf kan vertellen hoeveel nitraat er in het kraanwater zit.

RobB zei:
voor dat ik de purigen erin deed, was de no3 20, en dat is niet veranderd.
Maar dat hou ik wel in de gaten, en ik zal morgen nog een keer testen op no3

Bertus, ik haal die 2 altijd doorelkaar.

Gr. Rob.

betekent dat het wel zakt
voor jonge discus is dat goed
gezien nitraat groei remt

hoop voor je dat het dan geen alg probleem veroorzaakt
 
Als baby�s gedurende langere tijd drinkwater binnenkrijgen met een te hoge nitraat concentratie hebben zij een verhoogde kans op het 'blue baby'-syndroom. Doordat de baby een zuurstoftekort krijgt, kleurt de huid blauw. Voor de algemene bevolking is een concentratie van 50 mg/l nitraat in drinkwater een veilige waarde. Voor baby's wordt een grenswaarde van 10 milligram per liter geadviseerd. In gebieden waar het gehalte aan nitraat hoog kan zijn, wordt aangeraden voor baby's en kleine kinderen flessenwater te gebruiken. Het waterbedrijf kan vertellen hoeveel nitraat er in het kraanwater zit.

Langer aan de borst houden.
Moedermelk is toch het beste.

Daar stoppen ze te snel mee, is Lastig.

Maar,
Een blauwe baby (ook wel bekend als het blauwebabysyndroom) is in de volksmond een term gebruikt voor pasgeboren baby�s met cyanotische verschijnselen zoals hartkwalen, methemoglobinemie en het respiratory distress syndrome. De blauwe kleur van de huid wijst erop dat het kind niet genoeg zuurstof krijgt. De blauwe kleur is vooral te zien in het gezicht en de ledematen.
 
Bertus zei:
Als baby�s gedurende langere tijd drinkwater binnenkrijgen met een te hoge nitraat concentratie hebben zij een verhoogde kans op het 'blue baby'-syndroom. Doordat de baby een zuurstoftekort krijgt, kleurt de huid blauw. Voor de algemene bevolking is een concentratie van 50 mg/l nitraat in drinkwater een veilige waarde. Voor baby's wordt een grenswaarde van 10 milligram per liter geadviseerd. In gebieden waar het gehalte aan nitraat hoog kan zijn, wordt aangeraden voor baby's en kleine kinderen flessenwater te gebruiken. Het waterbedrijf kan vertellen hoeveel nitraat er in het kraanwater zit.

Langer aan de borst houden.
Moedermelk is toch het beste.

Daar stoppen ze te snel mee, is Lastig.

Maar,
Een blauwe baby (ook wel bekend als het blauwebabysyndroom) is in de volksmond een term gebruikt voor pasgeboren baby�s met cyanotische verschijnselen zoals hartkwalen, methemoglobinemie en het respiratory distress syndrome. De blauwe kleur van de huid wijst erop dat het kind niet genoeg zuurstof krijgt. De blauwe kleur is vooral te zien in het gezicht en de ledematen.

volgens mijn vrouw ben ik ook wel eens zo blauw als een konijn

ik loop trouwens ook wel eens een blauwtje
 
zit af en toe nog steeds aan de borst :D :smitten:

Over het algemeen blijft de no3 vrijwel hetzelfde, zoals ik al zei, er wordt hier 2 keer per week 50% ververst i.v.m. jonge discussen.

Gr. Rob.
 
RobB zei:
zit af en toe nog steeds aan de borst :D :smitten:

Over het algemeen blijft de no3 vrijwel hetzelfde, zoals ik al zei, er wordt hier 2 keer per week 50% ververst i.v.m. jonge discussen.

Gr. Rob.


zou voor de gein eens nitraatwaarde van je kraanwater eens meten

het moet namelijk wel naar beneden gaan omdat purigen de stoffen verwijdert die anders omgezet worden in nitraat

ps vandaag zelf de purigen in filter gezet gezien ik wel nieuwsgierig ben
 
De no3 waarde daalt wel iets, maar niet dramatisch, ben nog steeds zeer tevreden, mede het ongelofelijke heldere water.

de no3 waarde van het leidingwater is 4.

Gr. Rob.
 

Terug
Bovenaan