Gaat het nu wel goed met de bewoners Jan en heb je nog een nieuwe egel gekocht?
En anders gewoon stapelen denk? 😛dankje ja staat er leuk bij maar kan altijd nog wel paar koraaltjes bij
Ja doseer pomp is wel heel erg makkelijk. Alleen die ik heb kan normaal alleen maar hele mililiters doseeren. Met calibratie moet je 100ml laten doorlopen en dan neemt die er bepaalde tijd voor. Nu hem met 50 ml gecalibreerd xodat ik als mijn theorie klopt per 0,5 ml kan doseren.
Ja bevalt me goed om ze op deze manier te calibreren. Heb nog geen problemen ondervonden er mee
Hoevel moet je bij de DRS methode eigenlijk testen elke week?
Edit: wekelijks hoeft dus niet lees ik en je voegt 1 stof toe die alle essentiele voedingsstoffen bevat. Maar goed ik ben altijd bang dat een bak wat meer van het ene verbruikt dan het andere dus ja krijg je dan alsnog tekorten met de standaard DSR toevoeging?
Je voegt niet maar 1 stof toe. Je voegt 4 oplossingen toe die alle stoffen bevatten. Zodat als er een wat meer verbruikt wordt je deze oplossing dus kan verhogen en de anderen het zelfde blijven.
zo heb je een voor po4 en no3 is ez carbo
calcium is de ez calcium
voor de kh en ph is de buffer
en voor mg is de trace
nitraat is 0,5 fosfaat 0,03 dat is te laag weet ik.Maar alles wat ik toevoeg wordt meteen opgebruikt door de xenia.Xenia...raak je nooit meer kwijt, zeker de pompende soort.
ik zie op de bodem dat je nogal last hebt van flap, wat is N P verhouding ?
No3 tussen 2 en 5 is inderdaad beter maar dan loop je ook het risico dat de xenia het nog meer naar zijn zin gaat krijgen.
nou dat helpt niet, weet niet of het verstandig is om alle stenen er uit te halen waar het opzit en nieuwe stenen er in te doen en koraal over zetten.Dan haal je de heggeschaar maar uit de schuur 😀 😀
Maarja xenia blijft wel mooi.......
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.