Zeewater avonturen van Ed Tensen

Tis dat warm weer hé 😊

Ben benieuwd wat de slakjes kunnen verwerken .
Ik had vroeger pepermuntgarnalen , die waren zo goed .
Maar ik had er wel 8 of 10 ofzo gekocht . 2 weken geen spoor meer van aptasia , en ook niet meer teruggekomen als hinderlijk .
Honderden opgegeten toen of zeer korte termijn , altijd 's nachts .
 
Tis dat warm weer hé 😊

Ben benieuwd wat de slakjes kunnen verwerken .
Ik had vroeger pepermuntgarnalen , die waren zo goed .
Maar ik had er wel 8 of 10 ofzo gekocht . 2 weken geen spoor meer van aptasia , en ook niet meer teruggekomen als hinderlijk .
Honderden opgegeten toen of zeer korte termijn , altijd 's nachts .
Pepermuntjes zijn zeker ook een optie, wil nu ff kijken wat deze slakjes doen. Gister telde ik in ieder geval 11 Aptasia's.
 
Dat is niet veel want ik spuit dat aantal elke week wel weg en dan is het goed bij te houden.
Klopt maar voordat het er veel meer worden. Ik begon met 3 ongeveer 1,5 wk geleden.
 
Oortje vond de nieuwe situatie ook niet veel, kreeg denk ik toch te weinig voedingsstoffen binnen ondanks het gaatje in het cupje. Een paar uur heeft hij meer open gelegen, maar voornamelijk probeerde hij de situatie te ontvluchten en liet het aangeboden steentje dus ook links liggen om aan te hechten.

Hij is nu gepromoveerd (sinds gister) om tijdelijk te wonen in een whiskyglas met de open kant naar boven, zodat hij alles kan opnemen wat hij nodig heeft zonder dat de stroming met hem aan de haal gaat. Ook hetzelfde steentje weer aangeboden in een dun laagje zand. Nu is het wel een match en houdt hij hem stevig vast 😊.

20240719_131132.jpg
 
Terug
Bovenaan