Hip kleurtje geeft het af Ed dat licht. Ik moet zeggen dat ik vrij makkelijke koralen heb maar dan ook niet die toevoegingen gebruik die jij erbij doet. Ik ververs wekelijks 10% en gebruik af en toe wat Colombo all in one.
Uiteindelijk wordt dit een mixed reef. Wou al gaan werken met amino zuren, omdat ik daar veel goede resultaten over heb gelezen. De AF powerfood gebruik ik nu om te kijken of het wat is. Kost gelukkig de hele wereld niet 😉.Hip kleurtje geeft het af Ed dat licht. Ik moet zeggen dat ik vrij makkelijke koralen heb maar dan ook niet die toevoegingen gebruik die jij erbij doet. Ik ververs wekelijks 10% en gebruik af en toe wat Colombo all in one.
Ik heb die ook maar ben ermee gestopt. In het begin draaide dat prima maar na een maand of zo werd de chaeto volledig naar boven geduwd, draaide niet meer rond en werd uiteindelijk een rottend broeinest van fosfaten. Ook problemen met de pomp van hun - heb die ter herstelling opgestuurd maar is teruggekomen zonder enige verbetering van de werking. Eigenlijk NIET tevreden van hun "garantie" - nooit nog producten van tunze gekocht.Staat in het midden van dit Topic 😉, maar gebruik onderstaand:
Tunze algenreactor 3182 (incl 2 led 18 Watts per stuk en een circulatie pomp comline 2500 aangestuurt door een controller waarbij je het debiet in kan stellen van 1000-2400 ltr p/h). Staat op de 2.40 te draaien (laagste stand qua pompkracht, meer is nog niet nodig), de Trofis krijgt de 3181. Nog geen verlichting aan, want er zit nog geen alg in. Ik ga hiervoor Chaeto gebruiken. Ik moet eerst no3 en po4 gaan meten voordat ik dit ga toevoegen in de reactor. De Chaeto gaat er los in en wordt door de stroming rustig in circulatie gebracht.
Tot dusver ben ik tevreden, maar goed de ene ervaring is de andere niet natuurlijk 🤷♂️.Ik heb die ook maar ben ermee gestopt. In het begin draaide dat prima maar na een maand of zo werd de chaeto volledig naar boven geduwd, draaide niet meer rond en werd uiteindelijk een rottend broeinest van fosfaten. Ook problemen met de pomp van hun - heb die ter herstelling opgestuurd maar is teruggekomen zonder enige verbetering van de werking. Eigenlijk NIET tevreden van hun "garantie" - nooit nog producten van tunze gekocht.
Ja idd .Pas goed op met al die foods en amino’s zeker tijdens opstart, je kan hier ook slechte dingen mee voeden, en buttons en die leder hebben dit echt nog niet nodig
Dat is vrij logisch , zoals ik het zie vanaf hier is de bak ook nog zwak belicht (ik zou daar wel rekening mee houden met je koralen, die willen echt wel meer)Na 4 wkn draaien geen alg of andere opstart problemen. Rustig aan doorgaan zo.
Ik doe qua verlichting een rustigere start. Het is voor nu zeker nog niet nodig om "vol gas" te gaan. Met de tijd zal ik wel omhoog gaan naarmate er ook koralen in komen die meer licht nodig hebben.Dat is vrij logisch , zoals ik het zie vanaf hier is de bak ook nog zwak belicht (ik zou daar wel rekening mee houden met je koralen, die willen echt wel meer)
Ik ga full gas straks met verlichting met opstart (=snel verbruik ongewenste overschotten)
Altijd gedaan , en dan heb je ook snel mooie propere stenen .
Ja, over 2 wkn ongeveer staat hij vast en dan verwijder ik het elastiekje weer. Hetzelfde geldt voor de gorgoon.Mooi spul Ed en die Sterpoliep hecht vanzelf vast met dat elastiekje?
Daar is nog geen vaccinatie voor dus😉Hahah zo werkt dat nou eenmaal. Het virus dat aquaria heet 😆🤣
Ja, daar hoorde ik je al over idd. Zal daar eens ff naar kijken 👍.Je kan als je veel blauw voert het beste zo setje filters voor je telefoon kopen, setje van orphek s niet zo heel duur, en zit ook een gele in, die maakt het niet meteen heel nep zegmaar, dan behouden je koralen kleur op de foto
En anders kan je altijd nog eens de pepermunt garnaal proberenWat last van Aptasia's. Dat voorkom je niet. Hopelijk gaan deze rakkers daar wat aan doen:
Berghia's:
Bekijk bijlage 377664
Dat mag ook wel voor 22,50,- de stuk 😳.
Wat kosten die ongeveer per kilo dan Ed😉Dat mag ook wel voor 22,50,- de stuk
Ik schat E22.500,-. Kan altijd ff een 2de hypotheek nemen...........Wat kosten die ongeveer per kilo dan Ed😉
Ik kan je dan nu alvast vertellen dat me dat net iets te duur is en ik hou het wel bij een bakje kibbeling in plaats van deze escargots😉Ik schat E22.500,-. Kan altijd ff een 2de hypotheek nemen...........
Als ze je aptasia opeten meer dan waard..Wat last van Aptasia's. Dat voorkom je niet. Hopelijk gaan deze rakkers daar wat aan doen:
Berghia's:
Bekijk bijlage 377664
Dat mag ook wel voor 22,50,- de stuk 😳.
Die ed is goed met gleuven, niet normaal👀😂Netjes gedaan die gleuven Ed.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.