Lijken inderdaad visjes te zijn.😊little nemo's ???😃😃
zijn geen mysissen of garnaaltjes oid , zwemt als een viske .
Bekijk bijlage 379715
Lijken inderdaad visjes te zijn.😊little nemo's ???😃😃
zijn geen mysissen of garnaaltjes oid , zwemt als een viske .
Bekijk bijlage 379715
Ben benieuwd naar je setup en resultaat😊Ik ben weer aan 't knutselen geslagen met spullen die ik overal en nergens had liggen/slingeren😊
Vroeger al een keer gebruikt op een zoetwateraquarium , dat wil ik nu eens gaan doen op zeewater .
Een diep zandfilter met een zeer lage doorstroming , maar nu gestuurd op het O2 niveau van het uitgangswater .
Is een buis van 160 geworden , welke ik ga vullen met minstens 1 meter fijn "koraal"zand (de verkeerd bestelde bodem)
Debiet schat ik in op 50-100 liter per dag (al zal dat later beter bepaald gaan worden)
Ik wil eens kijken of het nitraat gaat zakken op deze manier en dat er water ontsmet gaat worden .
Of er gunstige stoffen gaan aangemaakt worden , zulke zaken .
resultaat zal nog lang op zich laten wachten 😉Ben benieuwd naar je setup en resultaat😊
Goh , ze blijven leven , maar groeien doen ze niet echt . Ik mis er wel een paar maar dat komt meer doordat ik het schuim in het binnenfilter moest schoonmaken .Piepklein zijn ze . Ze zijn kleiner dan je denkt op de foto . Maar meer dan 6 of 7 tel ik niet .
Om die reden had ik 1 binnenfilter laten zitten (vroeger kweekte ik met regenbogen en kon ik ze daar telkens uitscheppen)
Gaat helemaal goedkomen .En henkie heeft een lelijke kreeuw in zijn lijf , opstootje met een dokter (2 dezelfde kleuren gaan niet echt samen)
Flinke snede , maar als je hem bezig ziet is er niet veel aan de hand .
Hopen dat het snel geneest .
Mwha , vond zelf eigenlijk nog best lang duren voor een vis uit de zee. Van de andere kant , twas wel diep die snee .Snel gegaan Erwin, top 👍.
ja, veel sneller heb ik ervaren .Herstellen deze vissen fan sneller dan zoetwatervissen?
Snel gegaan Erwin, top 👍.
de basis is water- zout - lucht en veel licht en nog wat toevoegingen .Hoe kweek je die plankton Erwin?
aquadennis ?Werkt goed dat plankton. Ik geberuik zelf 3 types. Deze haal ik overigens bij een zeewaterforumlid 😊 in de buurt. Hoef ik het niet te doen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.