Paar weken terug iets gemaakt/aangepast waar ik stiekem toch weer heel blij van wordt .
Ik gebruik geen kraanwater meer , maar gewoon grondwater .
Eerste plan was osmose er op aan te sluiten , maar dat was niet de manier , opbrengst heel laag , grondpomp kon er niet mee overweg , filters direct onder ijzer ....
Dan maar wat anders he .
Ik heb paar jaar terug een ionenwisselaar gebouwd (een 2de) van 2 x 10liter , maar eigenlijk weinig gebruikt omdat ik er nog een andere had (kleiner)
Ik heb nu de grote aangesloten op de grondwaterpomp op een aftakking van een kraantje .
Eerst dacht ik dat de kwaliteit wat tegenviel (13-15 microsiemens) ; totdat ik er aandacht dat dit wel eens heel zuur kon zijn , en dat blijkt dus ook .
Na het beluchten ervan om de grote hoeveelheid co2 eruit te blazen kom ik ineens uit op 0,9-a 1,5 microsiemens , en dat blijkt prima te zijn .
Geen grondlucht erin , maar gewoon fris water , het gaat al 3 weken in mijn bakken en ik merk niks geks .
Hoef niks extra's te doen voor het beluchten , klein luchtpompje van mijn planktonkweek heeft genoeg overschhot qua debiet .
Buiten dat is mijn moeder er ook heel blij mee , die is me toch aan het poetsen de laatste tijd 🙂
Dat water werk veel beter dan kraanwater .... dus ik maak maar wat extra aan .