Over het trutten in de bak gesproken...
De crypto albida brown is helaas helemaal verdwenen.
Ik heb aquasabi erover gemaild en hun denken ook dat het kortwieken van de plant, maar met name ook de lichtintensiteit, ervoor hebben gezorgd dat deze is weggekwijnd in mn bak. Ik wil zo graag dat soortje in mn bak en dattie goed aanslaat.
Nu heb ik een tijdje geleden de linkerkant 'verbouwd' en ik heb besloten dat de rechterkant nu aan de beurt is. Tis nu toch even 'onrustig' voor de planten dus ik vind dat het nu het moment is om op rechts een beetje te gaan schuiven en te verbouwen. Anders is over een aantal weken alles weer rustig en dan begint de show weer...
Aquasabi had sinds gisteren de albida brown weer op voorraad en ik heb gelijk mn slag geslagen
😉
Doorslag was helemaal het feit dat ze sinds enkele maanden weer EINDELIJK een bepaalde vage Cryptocoryne spiralis soort op voorraad hebben waar ik op zat te azen. Gelijk 2 andere soorten besteld die ik ook nog niet had met mooie bladvormen en kleuren.
Planten die zijn besteld:
2x Cryptocoryne Albida brown
1x Cryptocoryne Spiralis 'caudigera'
1x Cryptocoryne Cordata var. Siamensis
1x Cryptocoryne Wendtii 'tropica'
Vanochtend een fijn bericht vanuit Duitsland:
Die spiralis komt links van de bak, en de rest op rechts.
Ik heb inmiddels 2 stukjes spiderwood onderwater gezet waarvan ik er 1 in ieder geval rechts ga gebruiken onder water. Er gaat een flink stuk steen weg daar wat ik wil vervangen door dat hout en de Cryptocoryne Albida brown. Ik ga in die hoek ook meer holletjes en spleten maken voor de Dario Myanmar.
Ook ga ik proberen om een klein stukje mangrove rechts te maken met fijne worteltakjes die ik uit griekenland heb meegenomen voor dit doel.
We waren ooit eens aan het snorkelen op Koh Chang in Thailand in een mangrove gebied en dat was zo gaaf dat ik toen het idee kreeg om dat eens in het klein in de bak te maken.
Die wortels zitten al een half jaar boven water in mn bak waar ze altijd flink nat worden door de 'regen' en ik geloof het wel dat ik deze onderwater kan gebruiken zonder problemen.
Dit weekend weer onder de pannnen
👍