zoveel ongedierte, hoe zit het met voeding? (Garnalen)


Dat opeten van garnaal, kan ook zijn jasje zijn, die er 1 uit gedaan heeft. is keratine, bouwstof voor hun.

Ja klopt inderdaad. Die laat ik ook gewoon maar liggen. En het dode lichaampje ook! Zitten ook de bouwstoffen in natuurlijk!
 
Je bodem lijkt op de foto behoorlijk dik.
Mocht je nog eens nieuwe planten toevoegen deze dan eerst een paar dagen in een emmer met water zetten om eventueel gif te verwijderen.
 
Je bodem lijkt op de foto behoorlijk dik.
Mocht je nog eens nieuwe planten toevoegen deze dan eerst een paar dagen in een emmer met water zetten om eventueel gif te verwijderen.

Ja klopt, maar is dat erg dat de bodem dik is dan? Bodem is een centimeter of 3 á 4. Dat ga ik in het vervolg zeker doen! Dankjewel ♥️
 
Ja klopt, maar is dat erg dat de bodem dik is dan? Bodem is een centimeter of 3 á 4. Dat ga ik in het vervolg zeker doen! Dankjewel ♥
Niet erg maar ook niet nodig. En als je een dikke bodem hebt betekend dit minder watervolume.
 
Ja klopt, maar is dat erg dat de bodem dik is dan? Bodem is een centimeter of 3 á 4. Dat ga ik in het vervolg zeker doen! Dankjewel ♥
De tip voor de plantjes is zeker waardevol, ik laat plantjes een week in een emmer ziten welke ik dagelijks verschoon om de mogelijke antislakkenmiddel er vanaf te krijgen, wel tot op de wortel schoongemaakt.
Garnalen hebben niet veel bodemmateriaal nodig, maar de bacterien wel, een cm of 2 is vaak wel voldoende, en dan spreken we over zand of klein gind.
 
Dan ga ik er zondag wat uit proberen te halen denk ik.
Nee, niet doen, eerst de witte waas weg laten trekken, dan pas wat doen, zelf heb ik ook een 20 liter met garnaaltjes met een bodem van een 3 cm. niets mis mee, kijk maar in mijn onderschrift van het bakje, Nano 20 liter.
 
De tip voor de plantjes is zeker waardevol, ik laat plantjes een week in een emmer ziten welke ik dagelijks verschoon om de mogelijke antislakkenmiddel er vanaf te krijgen, wel tot op de wortel schoongemaakt.
Garnalen hebben niet veel bodemmateriaal nodig, maar de bacterien wel, een cm of 2 is vaak wel voldoende, en dan spreken we over zand of klein gind.

Dat ga ik ook zeker doen. Dat is mij namelijk ook niet vertelt in de zaak maar las er naderhand wel wat over. Ik heb grind geloof ik. Maar ik heb ook geen voedingsbodem. Dit was eigenlijk allemaal omdat we guppy’s wilde maar eerst garnalen namen voor de schimmel op het hout. En toen werd ik verliefd op de garnalen en zijn een nooit guppy’s bij gekomen wat ik nu ook niet meer wil.
 
Nee, niet doen, eerst de witte waas weg laten trekken, dan pas wat doen, zelf heb ik ook een 20 liter met garnaaltjes met een bodem van een 3 cm. niets mis mee, kijk maar in mijn onderschrift van het bakje, Nano 20 liter.

Oh dat is waar sorry! Daar heb ik inderdaad al opgespiekt. Ook naar je youtube kanaal! Het liefst wil ik nu dat de bak goed gaat een tijdje en dan garnalen kweken. Maar verschillende ik heb nu vuurgarnalen. En 2 rood neus ook wel Pinokkio garnalen genoemd (die ik niet wil kweken want doen leggen rond de 700 eieren geloof ik! Ik had ook crystal red en rill garnalen maar hebben het helaas niet overleeft.
 
Daar heb je dus de guppen een plezier mee gedaan, want daar is de bak veels te klein voor :thumbs:

Oh dat meen je niet? Hun zeiden dat dat juist een goede bak was voor guppen! Ga er nooit meer heen dat weet ik nu wel.
 
Ik denk niet dat je pinokkio garnalen hebt, want dat zijn Caridina voor zoverre ik weet, vuurtjes en aanverwanten zijn Neocaridina's welke op gewoon kraanwater kunnen worden gehouden, voor Caridina is het gebruikelijk om een PH verlagende bodem te gebruiken met osmose water en een GH+.
 
Ik denk niet dat je pinokkio garnalen hebt, want dat zijn Caridina voor zoverre ik weet, vuurtjes en aanverwanten zijn Neocaridina's welke op gewoon kraanwater kunnen worden gehouden, voor Caridina is het gebruikelijk om een PH verlagende bodem te gebruiken met osmose water en een GH+.

Ik ga even kijken of ik een foto heb of kan maken. Ben wel benieuwd wat het dan is.
D0B827E1-BA2B-453C-83A2-E02649C249C0.jpeg
D522281F-3BF1-4223-AC17-0C6E04AEB0D9.jpeg
3BCE5054-F7CA-47AD-A924-4C3982A9688F.jpeg
 
Waarom zoveel verschillende soorten?
Heb je een betere foto van die rilli?

Alleen deze 2. Waren ook maar 2. Vond ze zo leuk. Zijn allebei dood gegaan en opgegeten denk. Ik heb zie ze nooit meer helaas.
Vond het leuk om wat variatie te hebben in de bak.
B5591489-C3BA-4C71-9256-66026F432B0F.jpeg
FA456AA5-0C97-4D33-B52E-1F929E7432D9.jpeg
 
De manier en de moeilijkheidsgraad van het houden door de verschillende behoeften aan waterwaarden.

Oh whoops, dat is me dus ook niet vertelt! Al moet ik wel zeggen dat ze het heel goed doen! Heb er 2 en zijn allebei heel actief!

Even iets anders, garnalen krijgen een soort vlek als ze klaar zijn om bevrucht (om Het even zo te noemen) te worden toch? Is dit zo’n vlek?
8E9F4D4B-6AD5-4A34-925D-B282D58F18B9.jpeg
 
Oh whoops, dat is me dus ook niet vertelt! Al moet ik wel zeggen dat ze het heel goed doen! Heb er 2 en zijn allebei heel actief!
Mogelijk een lagere gradatie die het soms wel willen doen op andere waarden.
De vlek is normaal en kan zeker met de voortplanting te maken hebben, de foto is niet duidelijk genoeg om er meer van te zeggen.
 
Weet het niet helemaal zeker maar lijkt erop dat de rilli Ellobiopsidea had. Hou de rest in de gaten.
 
Mogelijk een lagere gradatie die het soms wel willen doen op andere waarden.
De vlek is normaal en kan zeker met de voortplanting te maken hebben, de foto is niet duidelijk genoeg om er meer van te zeggen.

Ben benieuwd ik ga het in de gaten houden!
 
Weet het niet helemaal zeker maar lijkt erop dat de rilli Ellobiopsidea had. Hou de rest in de gaten.

Ik heb even op google gekeken en lijk er inderdaad heel erg op. Ik dacht eerst dat het eieren waren maar ze kwamen maar niet uit. Kijk zeg maar 20 keer op een dag in de bak. Ik denk dat ik ze beide nu al 1 á 2 weken kwijt! (Dood en gegeten denk ik)
 
Roodneus Pinokkio wordt ook op brakwater gehouden, omdat de eieren dan uitkomen.

Hoop niet dat ze eieren gaan maken want ze kunnen er meer dan genoeg maken en daar is mijn bak te klein voor haha.
 
Caridina Gracilirostris `Roodneus Garnaal`, 10 stuks | Garnalen ...
Wetenschappelijke naamCaridina gracilirostris Nederlandse naamRoodneus garnaal, Pinokkio BeschrijvingEen lang gerekte Caridina met een opvallend lange ...
Kweek is enkel mogelijk in‎: ‎brakwater !!!!
Zuurgraad (pH)‎: ‎Vanaf 7.0 !!!

Oh fjieuw, ik heb ze heel toevallig gekocht bij aquafizz haha! Dat is zon 40 minuten hier vandaan maar die hebben mij zo goed geholpen met alles! Echt een top zaak!
 

Terug
Bovenaan