Wat is er nieuw

Zweefvuil met diepvries voer

Beste Bert

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik heb helaas geen plek voor een biotoop vandaar dat ik wel een extra groot filter hebt genomen met voorfilter. Echter is de uitlaat inderdaad een spraybar.
Ik begreep dat dit altijd beter was om alle co2 en voedingstoffen beter verdeeld te krijgen over de bak. De gekregen rimpeling geeft dan wat extra zuurstof aan het water

Ik kan de spraybar opdoeken en dan een normale rechte uitstroom in de bak ervoor terug zetten. Heb ook gelezen dat iemand bij attendeerde over neen vca flow generator.
Dit geeft dan op 1 punt een krachtigere stroming tov een spraybar

Ivm met een dunne achterwand in het aquarium heb ik ook niet echt de mogelijkheid om een skimmer en aanzuiging te plaatsen. Deze zal dan niet recht komen te hangen lijkt mij.
Ik kwam deze tegen, (zie afbeelding) en anders maar proberen of het wel lukt. Mijn huidige standalone oase skimmer trekt het oppervlakte in iedergeval niet schoon.

Het discus voer komt bij de kweker vandaar en is ook met een probiotica en moest ik zo bevroren erin gooien. Ik heb er vanavond 1 in een glas laten ontdooien (zie afbeelding)
Ook klein beetje rood maar zou dit kwaad kunnen ?

Tevens heb ik alleen de indruk dat als ik mij hand bij de inlaat plaats ik nog niet echt een afzuiging voel / stroming.

Ik ga de siporax wel vervangen voor alleen schuim en eens kijken of het beter gaat worden en het helder gaat worden

Heb je nog tips kwa afzuiger of gewoon zoals hiervoor door andere leden gepost

Doe nu 2 keer in de week bodem zuigen en water verversen van rond de 50 procent
 

Bijlagen

  • IMG_5924.jpg
    IMG_5924.jpg
    66.9 KB · Weergaven: 6
  • IMG_5928.jpg
    IMG_5928.jpg
    66.8 KB · Weergaven: 6
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan