1 meter regenwoud Albert V. (Fozzy)


Fozzy

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 januari 2009
Berichten
18,516
Leeftijd
63
Locatie
Bergentheim
En daar zijn de eerste foto’s van de opbouw. De bak wordt gebouwd en ingericht door Dutch Rana.
2 foto’s van de basis en de hardscape opbouw. formaat wordt 100x50x60cm.
E9268C4B-51F4-4AA5-B3FE-55AE19183557.jpeg
168FD6E7-3E34-45B2-BA88-9EEB2097B337.jpeg
 
Leuk om te zien hoe zoiets nou in elkaar gezet wordt.
Met bloempotjes erin.

Die grijze bodem, is dat 1 stuk schuim? Of is dat massief en bekleed met schuim?

Vraag me af of je met zoiets ook bodemrot kunt krijgen? Of is dat iets wat je alleen bij aquaria kunt krijgen?
 
Nou ja 4 weken zijn zo voorbij. En u weer aan het werk Albert want het is nog geen 12 uur;)
 
Leuk om te zien hoe zoiets nou in elkaar gezet wordt.
Met bloempotjes erin.

Die grijze bodem, is dat 1 stuk schuim? Of is dat massief en bekleed met schuim?

Vraag me af of je met zoiets ook bodemrot kunt krijgen? Of is dat iets wat je alleen bij aquaria kunt krijgen?
Ik had gevraagd om een paar foto’s Marcel.

Er zit een dubbele aflopende bodem in. En daarop dat schuim van een 3cm denk ik. Overtollig sproeiwater loopt dus naar voren. Voor de kijker links zit het pompje en verwarming weggewerkt.

Dat schuim is dit.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat bedoelde ik ook en zag dat bij een bak op hun site staan Albert. Wel goed stevig in elk geval.
 
Zo je blijft bezig! Nu met een nieuwigheid die mij nog niet was op gevallen. Ziet er veel belovend uit! Ik ben benieuwd! Maar alvast: Veel succes!!!
 
Dat ziet er al goed uit zeg! Heel benieuwd hoe het er straks met planten enz. uit ziet. Ga je er nieuwe kikkers in doen of de oude overzetten?
 
Vrijdag het meubel halen. Kan ik daarmee aan t knutselen voor de electra. Moeten 4 aansluitingen in komen.
voor sproeisysteem, pompje/waterval, verlichting en ventilatoren. ach k heb 2 weken de tijd. 2 april gaan we het terrarium halen.
 
En daar staat de kast inmiddels. Morgen met de stroom bezig. Bedoeling is om de aansluitingen voor pomp verlichting eta links te maken en dan rechts het voorraadvat voor de sproeiers neer te zetten. Nat en droog gescheiden.
F202D8F6-12C4-40D6-AA8C-BBE07D9E4B9A.jpeg
ECF2C43C-5BBE-45EB-BD56-7E9DA3C5C769.jpeg
 
Haha, ja de achterkant ook en dat was me niet opgevallen eigenlijk maar ja dat zie je inderdaad niet dus wat maakt dat uit.
 
Mooi project, Albert! Ik heb een aantal showbakken van hen gezien, dat zal een kunstwerk in je huiskamer zijn!
 
Hoeveel liter per week denk je nodig te hebben Albert met zo n sproei installatie?
Geen idee John. Denk dat het meevalt. In de andere doe ik met 1,5 ltr ruim een week denk ik. Ook omdat er een laag water instaat welke ook verdampt.
 
De stroom is aangesloten en werkt…. Pfiew. Geen aardlek eruit. Gepruts om die contactdozen erin te monteren tot ik een Eureka moment kreeg en de kast even op zn zij zette.
D2C50FA6-1D91-478D-A811-223D990872A5.jpeg
0A01D37F-CF81-4282-8DEA-D6F44914020F.jpeg
80A7E6AD-E58F-43D6-A0C7-8A73874E5F6A.jpeg
 
Even vraagje?
Waarom twee aparte voedingen naar de stekker doos?
En niet gewoon door verbonden in de stekkerdoos?

Mvg ronald
 
Even vraagje?
Waarom twee aparte voedingen naar de stekker doos?
En niet gewoon door verbonden in de stekkerdoos?

Mvg ronald
Ff opletten, ik heb 2x2 stekkerdozen. 1 vd draden gaat naar die 2e doos, en 1 naar stopcontact. Zijn dus doorgelust.
 

Terug
Bovenaan