1000l zout?


6024d218e4b89-20210211_074130.jpg
 
Poeh dat zijn geen leuke grapjes! Goede investering geweest dus en de extra beveiliging die je nog wil aanbrengen klinkt als een goed plan.
 
Nieuwe 500watt staaf erin..
Meteen zo ingesteld dat van 10 tot 27 graden er spanning op staat, en daarna wordt hij uitgeschakeld,

60257454b8039-Screenshot_20210211-191323_APEX_Fusion.jpg


Alarm op telefoon zodra hij 26.8 of hoger komt zodar ik wel nog een notificatie op mijn telefoon krijgt mocht het fout gaan
602574d466803-Screenshot_20210211-191648_APEX_Fusion.jpg


Dubbel beschermd, zodra de thermostaat deze keer faalt, dan kan hij NOOIT meer boven 27° uitkomen.. 27 graden voor korte tijd is geen schadelijke temperatuur
 
Nieuwe verwarming blijkt enorm accuraat..
Temperatuur uiterste pieken verschillen 0.4 graden (25.10 tot 25.50 gr)..
6026a51269e67-Screenshot_20210212-165413_APEX_Fusion.jpg


Ik had niet verwacht dat dit goedkope superfish ding zo accuraat zou zijn..

Hier een grafiek met in en uitschakel gedrag:
6026a5517f361-Screenshot_20210212-165432_APEX_Fusion.jpg


Al met ak
 
Al met al erg tevrede.. ik zit alleen dat het piekverbruik net geen 1.5a is, en dat ongeveer 300watt is, en dus geen 500w
 
Het is eerder 1.6 @ 1.7 A, en als je dat x240 V doet, dan heb je ca 400 W.

Nee want er staan meer dingen op dat stekkerblok.. ik kom aan nog geen 1.5a piek (0.3a zonder verwarming aan).. bij 240 is 360watt in de meest gunstige setting..

Dat js bij lange na geen 500watt.. maargoed, ding is verder echt prima
 
Naso elegans :smitten:
Techniek is altijd een beetje avontuur, zeker de heater en de pompen.
In Superfish heb ik niet veel vertrouwen meer, beter als rommel kan ik het niet omschrijven. Zou er op lange termijn dan ook niet te veel vertrouwen in stellen
 
Naso elegans :smitten:
Techniek is altijd een beetje avontuur, zeker de heater en de pompen.
In Superfish heb ik niet veel vertrouwen meer, beter als rommel kan ik het niet omschrijven. Zou er op lange termijn dan ook niet te veel vertrouwen in stellen
Dat is precies hetzelfde waarde oordeel als ik aan dit merk geef doorgaans..
Ik heb echter met mijn vorige heater van superfish echt geen problemen gehad, en djt was de enige 500watter die ze hadden (en die blijkt dus iets meer als 300 te zijn, zeker geen 500iig)

Ik kan alleen zeggen dat dit ding mijn temperatuur stabieler houdt dan elk ander thermostaat die ik gehad heb (eheim/eheim jager/juwel/jbl protemp s/ titanium+aquamedic twin)
 
Dat is precies hetzelfde waarde oordeel als ik aan dit merk geef doorgaans..
Ik heb echter met mijn vorige heater van superfish echt geen problemen gehad, en djt was de enige 500watter die ze hadden (en die blijkt dus iets meer als 300 te zijn, zeker geen 500iig)

Ik kan alleen zeggen dat dit ding mijn temperatuur stabieler houdt dan elk ander thermostaat die ik gehad heb (eheim/eheim jager/juwel/jbl protemp s/ titanium+aquamedic twin)
Aquamedic heeft sowieso een hysteresis van 1 graad, dus heel stabiel gaat dat niet zijn nee
 
Update je..
Groene alg is op zijn retour..
Verder eigenlijk draait het als...normaal...
Geen vissen verloren, geen stip,. Om het laatste alg weg te krijgen doseer ik nu een anderhalve week "vibrant" en dat gaaf eigenlijk zoals een bacteriepreparaat betaamd, op een redelijk tempo, maar niet van de ene oo de andere dag .

Even snel een kiekje:
604f9bc4e30f5-20210315_183652.jpg


Onderkant van de hystrix is iets gebleekt doordat daar alg groeide, maar lijkt niet verder te bleken
 
Netjes Aron en hier werd de Hystrix destijds wittig door te weinig licht en met wat meer licht trok die helemaal bij. Heb je een link van die Vibrant wat je gebruikt?
 
 
Zo wat een prijs zeg voor 500ml. Ik mag hopen dat je er maar weinig per week van hoeft te gebruiken want daar lees ik niks over.
 
2x per week 1ml per gallon..
Komt op mijn volume neer op 2x 25ml per week..
Week of 9 a 10 is flesje op.
 
En een kleine danwel grote update.. meer technische..

Ik heb de vertex 75 di ingeruild voor een industriele van cantoni..
Met controller..
Grote 250watt pomp erop die 4.5 bar houdt over 4 x 150gpd membramen.. 2 sediment en 1 koolfilter..

Er moeten nog 3 di potten achter,

Netto opbrengst ligt rond de 2000 liter per dag, 1:1 vuil/schoon
60658a86b1a54-20210401_105244.jpg


Geeft een idee van flow/kracht.. dit s de schoon water kant
60658a9e87cd5-20210401_105225.jpg
 
Zo wat een installatie Aron. Maar ja met zoveel water kun je ook niet dagen gaan wachten op voldoende water. Hoe gaat het met de bak verder?
 
Flinke installatie zeg! Maar met 1.000 liter wel zo prettig dat je binnen een redelijke tijd een flinke hoeveelheid kan maken natuurlijk.
 
Dit is een unit van enkele duizenden euros.
4 pentair 150gpd membranen, grote pomp e.d.

Ik ben er toevallig aangelopen , een loodgieter deinstalleerde deze bij een museum, dit is als particulier echt totaal onnodig, maargoed hij was "over" en heb deze dus geadopteerd..

Moeten nog een aantal DI patronen achter. Ik denk 3 10" met ieder bijna een liter DI hars, dan ZOU er 0tds uit moeten komen.

De bak? Ja eigenlijk uit de kunst, ik zal vandeweek eens goede fotos maken, ik kamp met iets verhoogd fosfaat (ik ben niet happy met de ati C carbon, deze ga ik vervangen voor weer dsr ez carbon)
Maar ik mag echt niet klagen
 
hahah heb zelf net zoon ding gehaald dat ook 2 liter per minut kan maken maar dit ziet er stukken beter uit wel groot
 
hahah heb zelf net zoon ding gehaald dat ook 2 liter per minut kan maken maar dit ziet er stukken beter uit wel groot

2 liter per minuut zou meer opbrengst zijn als deze, welke unit heb je gekocht?

Ding is best groot ja, maar voor een industriële unit valt dit nog mee.. die jongens komen ze ook vaak tegen met 20" cartridge (dubbel zo lang)
Mijj unit gaan nog gewoon 10" patronen in die voor een goede prijs te krijgen zijn (voorfilters en kool blokken 9€ per stuk geloof ik)

De DI oplossing wordt even puzzelen.. ik denk dat ik mijn vertex leeg maak en die volledig gebruik als grote DI stage
 
2 liter per minuut zou meer opbrengst zijn als deze, welke unit heb je gekocht?

Ding is best groot ja, maar voor een industriële unit valt dit nog mee.. die jongens komen ze ook vaak tegen met 20" cartridge (dubbel zo lang)
Mijj unit gaan nog gewoon 10" patronen in die voor een goede prijs te krijgen zijn (voorfilters en kool blokken 9€ per stuk geloof ik)

De DI oplossing wordt even puzzelen.. ik denk dat ik mijn vertex leeg maak en die volledig gebruik als grote DI stage
https://www.ebay.nl/itm/7-Stufen-Um...182023?hash=item264b208e47:g:v98AAOSwEOhflW1E deze unit jij hebt dus veel degelijker pomp etc.
ik gaat het volgen wil meschien ook nog gaan spelen met DI maar denk dat het nie nodig heb
 
2 liter per minuut zou meer opbrengst zijn als deze, welke unit heb je gekocht?
Ik heb een vrij goedkope osmose set met een boosterpomp en met de pomp heb ik zo n 10 liter per 50 min. Dus zeg maar per 5 min 1 liter en zonder pomp duurt dat 10-12 min.
 
Pomp zorgt voor 4 ipv 2 bar op je membraan, dit is zorgt voor een enorme boost in efficientie.

Ik wist niet dat er enkele 600gpd membramen bestonden, weer wat geleerd 👍

Ik heb 4x 150gpd, opbrengst zou dus ongeveer gelijk moeten zijn👍
 
Pomp zorgt voor 4 ipv 2 bar op je membraan, dit is zorgt voor een enorme boost in efficientie.

Ik wist niet dat er enkele 600gpd membramen bestonden, weer wat geleerd 👍

Ik heb 4x 150gpd, opbrengst zou dus ongeveer gelijk moeten zijn👍
oh ik betaal dan ook 25 euro minimaal voor 600gp en jij 9 euro? dus ik ben dan ook duurder uit in de long run?
 
oh ik betaal dan ook 25 euro minimaal voor 600gp en jij 9 euro? dus ik ben dan ook duurder uit in de long run?

Waarvoor? Jou machine heeft toch dezelfde 10 inch voor filters en koolblokken?

Membraan vervangen is duur, die zijn in mijn geval 68€ per stuk (*4) ik heb 2 voorfilters (9€ per stuk.. totaal 18€) en 1 koolblok (9€)

Filterset zonder membraan en di
27€
Filterset zonder membraan en met triple di
27+ 24€

Filterset compleet met membraan
272 + 27+ 24€
 

Terug
Bovenaan