200x70x70 van tuinkabouter


Heb al veel naar je album gekeken maar nog nooit een iets achtergelaten.
Prachtige bak! Je manen zijn mijn favoriet :D .
 
blijft mooi tuinkabouter mooi foto´s zeg scheelt behoorlijk zon lens
tja dat schoonmaken moet het ook zomers meer doen dan s´winters
denk toch dat het met de hogere water temp of meer zonlicht reflectie op meubels te maken heeft
Dankje, het schoonmaken gaat gewoon het hele jaar door ;)
Maar als ik het in de zomer niet schoon maak groeit er sneller algen weer op..
Erg mooie beelden, ziet er erg mooi uit ! Ja het fotograferen is een hobby apart die valt of staat met
een goeie camera en de benodigde kennis en niet te vergeten veel geduld . . . Je hebt mooie platen
geschoten. En vooral de meervaallen op de gevoelige plaat zetten is een geduldig verhaaltje.

Complimenten !
Dankje
Opzich is de kwaliteit van de camera niet zo van belang, de instelling en bediening is belangrijker.
Mijn camera staat altijd op statief, op zelfontspanner, iso op 200, lens volledig uitgezoomd (maximale diafragma) en dan spelen met de sluitertijd tot de belichting goed is.
Heb al veel naar je album gekeken maar nog nooit een iets achtergelaten.
Prachtige bak! Je manen zijn mijn favoriet :D .
Dankje
 
Ook hier zijn de ramen in de zomer wat sneller vies en ik denk ook dat zonlicht ermee te maken heeft. Het is en blijft een erg mooie bak.
 
Ook hier zijn de ramen in de zomer wat sneller vies en ik denk ook dat zonlicht ermee te maken heeft. Het is en blijft een erg mooie bak.
Dankje
De wittige aanslag is denk ik gwn biofilm of eiwitten uit het voer dat op het glas neerslaat.
Maar in de zomer nestelt er zich wel eerder alg in als in de winter
 
Hey Erik,

Ik heet geen cor ;)

Maar de bak zelf is 70cm hoog, de zwemhoogte is ongeveer 60cm.

Ik heb er 11 rio manacapuru in zwemmen die inderdaad 25cm kunnen worden, advies waterhoogte ligt op 50cm, ik heb dus nog 10cm "over"

Ik heb momenteel 8 geophagus erin zwemmen, 4 volwassen en 4 jongen.
Sinds de jongen heb ik geen nieuwe jongbroed meer gehad.
Ik heb gepoogd ze eruit te vangen maar dat is hopeloos gefaald..

Mijn filter staat gewoon stil tijdens het onderhoud, ik maak me persoonlijk niet zo druk om verlies van bacteriën of rotting in het filter.
Nee, ik dacht ook dat je toch tuinkabouter heette?

;)

...enne.. inderdaad prachtige foto's van mooie vissen in een fraaie bak! Complimenten!
 
Hoe gaat het met de Geo's en de maanvissen . . .
 
Uitermate goed eigenlijk, zolang je maar voldoende hoogte hebt blijven ze bij mekaar uit de buurt
Me geophagus leven eigenlijk alleen maar in de onderste 10-20cm
Maanvissen hebben de rest
 
Hey die aanslag ken ik ook, van voren bijna niet te zien, van de zijkant denk je van blergh
 
Hey die aanslag ken ik ook, van voren bijna niet te zien, van de zijkant denk je van blergh
Jeej ik ben niet de enige :)
Maar omdat ik een doorkijk bak heb zie je ook echt dat het melkglas word naarmate de week vordert...
 
Toevallig het artikel in het vorige blad 'Aquarium' gelezen over Pterophyllums . . . mooi artikel.
 
Is die kleine ovenschaal toch nog ergens goed voor...
IMG_5585.JPG

Nu kan ik tenminste me planten plukken zonder de rimpeling van het water telkens.
 
Goed idee wouter . . . gaan we meenemen.
 
Tijd voor wat icrap foto's van de bak :D

IMG_5597.JPG
IMG_5598.JPG
IMG_5599.JPG
 
blijft toch een topbak hoor .
 
Die Geophagus van jou zijn echt prachtige dieren!
 
Staat er nog steeds netjes bij.

En de spray bar is niet terug!
 
WoW! Schitterende bak en prachtige bewoners!
 
Beetje late "wekelijkse" update maar was ff druk met andere dingen
IMG_5604.JPG

Maar Opzich..
Vorige week ook "slechts" 50 liter ververst en het filter wat schoon gemaakt.
Algen en aanslag op de ramen waren minder deze zaterdag.
Ff wat gemeten maar nitraten leken ook niet opgelopen te zijn....
Afgelopen zaterdag dus weer "maar" 50 liter gewisseld en de Filterwatten weer vervangen gezien deze weer verzadigd waren door een foutje vorige week met schoonmaken.

Maar de bak blijft mooi en stabiel blijkbaar...
IMG_5607.JPG
IMG_5608.JPG
IMG_5609.JPG
 
Ha, scheurwagentje! Jaren geleden racete ik in de Nederlandse truggycup, nitro wagentjes. Veel lol mee gehad maar manman, wat kost dat een knaken!
 
Ha, scheurwagentje! Jaren geleden racete ik in de Nederlandse truggycup, nitro wagentjes. Veel lol mee gehad maar manman, wat kost dat een knaken!
Ja dit is nog niet alles :p
Heb nog een nitro monstertruck, 2 boten, vliegtuig, kleine heli en kleine drone
 
Klinkt gezellig daar! Ik heb alleen nog een ouwe nitro truggy liggen maar is incompleet.
Heb alles verkocht, het was me veel te duur geworden.
 
Nee een geslaagde kweek proberen te vangen.
8 geophagusen is echt teveel dus er gaan 4 jongen uit, de 4 ouders houd ik
 
Jij bent echt een technische man merk ik wel aan alles:thumbs:. Jammer dat je niet mn buurman bent;)
 

Terug
Bovenaan