tuinkabouter
Well-known member
Dankje
Dat krijg je met al die naakte vissenvrouwtjes....Het is allemaal weer pittig vruchtbaar in de bak...
Bekijk bijlage 83130
Haha yup 😛Dat krijg je met al die naakte vissenvrouwtjes....
Mooie bak! De manen vind ik fantastisch! Kon ik maar zo'n bak kwijt hier in ons huis...
Jij kent mijn vrouw niet.....Haha yup 😛
Dankje, je kan natuurlijk ook een stukje van de bank afzagen ofzo hè 😛
Kwestie van hoog inzetten 😉Jij kent mijn vrouw niet.....
DankjeWat een mooie bak!
Tog lekker eigenwijs geweest en gepoogd een wervelbed filter gebouwd
Maar dit keer anders, ik bedacht me van de week dat ik nog een stuk grind rooster had liggen in de schuur, en dit kon ik dus gebruiken om de wervelingen te dempen 🙂
Met een stukje Filterwat om het eerste vuil tegen te houden en klaar.
En als het blijft werken ga ik er wat K1 in doen en de watten vervangen voor een spons.
En dat alles om de aanmaak van NO3 verder te stimuleren en ammonia pieken sneller te kunnen ondervangen.
Althans dat is het idee
Ik ook.Zeer benieuwd wat dat schitterend idee zal opleveren.
Zo is dat maar net , ik blijf het opvolgen.Ik ook.
Denk nu nog niet zoveel gezien het maar een paar bioballen zijn die al in me filter lagen.
Maar we gaan het zien hè 😉
Iets zegt mij dat ik een soort waterbloei heb..
Ondanks de UV-C unit is me water een beetje melkig geworden vandaag.
Bekijk bijlage 128861
Bekijk bijlage 128862
Bekijk bijlage 128863
Dan zou het dagelijks die mist moeten hebben.Heb ik ook gehad. Ondanks uvc. Ik geef de schuld aan het ijzer en de fosfaat.
Als ik teveel ijzer doseer met een fosfaat hoger dan 0,5 dan wordt het mistig.
Onze EI meneer heeft daar geen last van, omdat de chelaten niet afgebroken worden door uvc.
Met uvc moet je hier extra op letten. Daarom voeg ik dagelijks toe. En komt het ijzer (in theorie) niet boven de 0,1 ppm.
Ik ben ook nogsteeds benieuwd 😛http://www.discusvissen.com/algemeen_wervelbedfilter.htm
Ik heb er eerst maar iets over gelezen en ben benieuwd hoe het gaat werken😉
Geophagus winemeleri 😉Tuinkabouter wat was de naam nu ook alweer van die mooie vissen die je in je bak hebt zitten en dan bedoel ik niet de maanvissen maar de andere.
Hoe groot kunnen die worden want vind daar niet echt veel info over en het gekke is dat ik al een hele tijd Hobbykwekers niet meer op internet vind want daar vind je enorm veel info.Geophagus winemeleri 😉
In gevangenschap worden ze lachend 18cm lang.Hoe groot kunnen die worden want vind daar niet echt veel info over en het gekke is dat ik al een hele tijd Hobbykwekers niet meer op internet vind want daar vind je enorm veel info.
10" volgens dat forum is is dan 22,5 cm.In gevangenschap worden ze lachend 18cm lang.
Het lichaam dan, de staart ontwikkeld nog een sliert die met de jaren groeit.
Maar zolang je ze flink voert en goed ververst gaan ze voorbij de 18cm..
http://www.plantedtank.net/forums/showthread.php?t=486449
Ff doorscrollen naar post 352 😉
Dan zijn ze helaas te groot voor mijn bak die ik me ga aanschaffen,heb je een alternatief zoals deze maar dan wat kleiner ?Geen ongeloofwaardige claim gezien de mijne zelfs al bijna 20cm zijn..
Passen amper in me netje die 20cm breed is.
De mannetjes dan, vrouwtjes zijn nu net iets over 15cm lang
Zijn bak is 3x zo groot en met 20 opgroeiende discussen hebben ze zat ruimte en voer, en hij deed wekelijks wisselen met demiwater.
Dankje, ik ook...Mooie plaatjes @tuinkabouter , toch benieuwd waar de mist vandaan komt ?
Nee alles behalve, zou ze je niet eens aanraden als je bak 2x zo groot was.Dan zijn ze helaas te groot voor mijn bak die ik me ga aanschaffen,heb je een alternatief zoals deze maar dan wat kleiner ?
Dwerg cichliden zijn vele soorten nogal agressief en teritoriumvormend dus die keuze word dan wel moeilijker.Nee alles behalve, zou ze je niet eens aanraden als je bak 2x zo groot was.
Ze zeggen vanaf 1.50.. maar das te klein voor een groepje van 5...
Maar geen idee.. dwerg cichliden?
DankjeZiet er weer mooi uit!!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.