tuinkabouter
Well-known member
Mooie bak hoor 😀 staat er super bij.
Dankje
Mooie bak hoor 😀 staat er super bij.
Ik dacht bij veldhuis dat het op hun site stond, of iets van reefcentral of reef suppliesHallo Tuinkabouter,
Ik zie dat jij 2 DCS pompen hebt, ik moet straks netto 1300 ltr/u rondpompen met een opvoerhoogte van 1,4 mtr.
Ik heb me rot gezocht naar grafieken voor het verlies van die pompen maar kon niks vinden.
Heb jij enig idee wat het verlies is?
Het idee van twee pompen vind ik wel interessant, ik zat zelf te denken aan twee pompen van 4000ltr/u.
Erik.
2 pompen van 4000 ltr/uur wauw hoe groot is jouw bak dan ?Hallo Tuinkabouter,
Ik zie dat jij 2 DCS pompen hebt, ik moet straks netto 1300 ltr/u rondpompen met een opvoerhoogte van 1,4 mtr.
Ik heb me rot gezocht naar grafieken voor het verlies van die pompen maar kon niks vinden.
Heb jij enig idee wat het verlies is?
Het idee van twee pompen vind ik wel interessant, ik zat zelf te denken aan twee pompen van 4000ltr/u.
Erik.
Die word schrijf je dus die moet je nog op maat laten maken dan.Die wordt 245 x 70 x 65.
Ik moet ongeveer 1300ltr per uur rondpompen. Met 1 pomp kan het net.
Maar met twee kan mij niks gebeuren als er een stuk gaat. Ik kan ze terug regelen tot 30%.
Naja ik heb 2x 7000 staan...2 pompen van 4000 ltr/uur wauw hoe groot is jouw bak dan ?
Dankje benIk ben wel tevreden over je bak....
Nee, dat is flauw, ik vind echt dat je een schitterende bak hebt. Men name de manen wekken mijn bewondering op, werkelijk prachtige vissen!
Als je er recht voor zit met alles open en bloot is het net of je naar een glas cola luistert.Hoor je het trouwens niet? dat die K1/Ballen tegen de ruiten van je bioloog aan botsen?
Vooral dat 2e.
Ik denk wel dat het iets toevoegt in de zin dan ik een grotere kans heb om full cycle te gaan met me filter (dus NO3 afbreken naar N en O2) maar in hoeverre dat daadwerkelijk gaat lukken zal de tijd moeten uitwijzen
Ja en nee denk ik..Is het zo simpel dat het feit dat er in de bewegend bed zo veel nitrificerende bacteriën zitten dat er in de rest van je filter hier geen 'behoefte' meer aan is en er dus ruimte komt voor denitrificerende bacteriën?
Verwacht niet dat het storm zal gaan lopen, en ik blijf macro elementen gewoon doserenGa je dan geen tekorten krijgen voor je planten?
Daarom, houd me van de straat heJe bent lekker aan het knutselen in elk geval😉
Niet dat ik weet..Mooi!!
Voeg je hormonen toe ofzo?😛
3 nestjes hè 😛Ziet er beiden super uit
Oops, de eerste even gemist... van de Honingraat goerami?3 nestjes hè 😛
Met een schuimnest op een drijvende steen? XDOops, de eerste even gemist... van de Honingraat goerami?
Vooral dat 2e.
Ik denk wel dat het iets toevoegt in de zin dan ik een grotere kans heb om full cycle te gaan met me filter (dus NO3 afbreken naar N en O2) maar in hoeverre dat daadwerkelijk gaat lukken zal de tijd moeten uitwijzen
Dat is een grindrooster, het voorkomt dat me geophagussen constant me planten uit graven en hiermee hebben ze dus een kans op wortelen met deze plantenbak als resultaat.
Je zou het eens van dichtbij moeten zien..O ja, vergeet ik bijna te zeggen.
Je hebt echt mooie vissen. Zien er goed gezond uit!
Ook je planten staan er toch fris bij.
Dat is slim bedacht voor deze fanatieke gravers in jouw plantenbakDat is een grindrooster, het voorkomt dat me geophagussen constant me planten uit graven en hiermee hebben ze dus een kans op wortelen met deze plantenbak als resultaat.
Helaas was alles weg, de maanvissen de volgende ochtend al en een dag later de geophagus ook.Leuk, we gaan het afwachten.
DankjeWat een geweldig mooie vissen heb je toch ook. De manen zijn al prachtig, maar dat Geophagus koppel is toch echt wel heel erg mooi! Nog altijd een van de mijn favoriete bakken op het forum.
Zonde.Helaas was alles weg, de maanvissen de volgende ochtend al en een dag later de geophagus ook.
Alle 3 foetsie helaas
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.