Cédric Vleminckx
Well-known member
Leuk, zo een grote bak met daaronder de kleine bakjes!
Mascha&Ivo zei:Die kleine bakjes, dat is een bioloog 😀
C�dric Vleminckx zei:Mascha&Ivo zei:Die kleine bakjes, dat is een bioloog 😀
Wat stom van me :d
mss zei:Ben erg benieuwd hoe je de inrichting gaat doen in een doorkijkbak (of is hij zo niet bedoelt)?. En je bestand staat vast maantjes en geo's?.
Ga dit zeker volgen
C�dric Vleminckx zei:Leuk, zo een grote bak met daaronder de kleine bakjes!
Nickey zei:Super mooi!
Ik kan alleen dromen van dat formaat...
tuinkabouter zei:C�dric Vleminckx zei:Leuk, zo een grote bak met daaronder de kleine bakjes!
ja dat is me kweekstelling 😛
nee flauw het is inderdaad de bioloog.
tuinkabouter zei:mss zei:Ben erg benieuwd hoe je de inrichting gaat doen in een doorkijkbak (of is hij zo niet bedoelt)?. En je bestand staat vast maantjes en geo's?.
Ga dit zeker volgen
voor nu nog wel ja.
ik ben ook erg benieuwd hoe ik het ga doen, ik ga denk ik een weekend spelen met wat spiderwood en andere stukken hout die ik nog had liggen, misschien wat steen en dan zie ik wel wat het word.
bedoeling is inderdaad een doorkijk ervan te maken, met redelijk wat planten in het midden van de bak en vrije bodem in een U vorm eromheen zodat de bak van 3 kanten mooi word.
en 1 of 2 echt grote stukken spiderwood die vanaf de overloop schuin naar het midden van de bak gaan, en daarvandaan eventueel verder tot ongeveer 50cm voor het "einde" van het aquarium.
tuinkabouter zei:dankje voor het mee denken.
ik heb ook ge�xperimenteerd met hangend hout:
-geeft een leuk effect
-je houd je bodem wat vrij
-leuk om ook te bekleden met java varens, mos en anubia.
echter gaat het redelijk vlot in de weg hangen als je onderhoud gaan doen of een keer ergens bij moet ofzo
het doel is wel de wat grotere en hogere stukken te gaan gebruiken zodat de geo's er doorheen kunnen zwemmen en onder kunnen schuilen etc.
de gehele hardscape komt op grindtegels te staan en daar groeien planten behoorlijk in vast ben ik achter gekomen.. maar ja het zijn redelijke binnenhuis architechten..
C�dric Vleminckx zei:Nickey zei:Super mooi!
Misschien komt je droom binnenkort uit?
Je kan wensen doen, wie weet ... 😉
Nickey zei:C�dric Vleminckx zei:Nickey zei:Super mooi!
Misschien komt je droom binnenkort uit?
Je kan wensen doen, wie weet ... 😉
Ik heb nu m'n trofis1000! Al blij zat nee dat ik die mag 😀 (moet ik denk ik ook naar een fotoalbum voor starten)
In het kader van het meedenken: Ben je niet bang dat de wortels in die buis gaan rotten? Nu je deze gaat afsluiten lijkt dat er maar weinig water zal circuleren daarbinnen.mss zei:Ik ben nu met een experiment bezig. pvc buis van 40 mm dik, 15 cm lang,gat aan de bovenkant maken waar je de wortels door heen kan trekken, zand en kleibollen in de buis doen daarna andere kant dichtbranden. En je hebt een pvc bloempot zoals ik het noem.
In het kader van het meedenken: Ben je niet bang dat de wortels in die buis gaan rotten? Nu je deze gaat afsluiten lijkt dat er maar weinig water zal circuleren daarbinnen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.