ik heb helaas geen foto's maar er staan nu weer 4 stekken bleheri vanuit me andere bak bij
😉
er zwemmen momenteel ook 2 sleutelgat chicliden in de bak rond en deze blijven er ook zwemmen.
ik ben de laatste week vooral druk geweest met de techniek.
ff een plankje gemaakt met alle electra erop:
is inmiddels gemonteerd en de 12V voeding voor de controller is ook geplaatst.
de co2 lijnen zitten op de reactoren aan gesloten, de eerste draait alweer en de 2e staat nog te drogen.
vanavond even proberen co2 in te stellen op 0.1bps per reactor en dan kijken we waar het heen gaat, zal weinig indruk maken maar ik moet ergens beginnen.. denk dat ik uitkom ergens ver over de 1bps maargoed.
verlichting blijft de grootste kriem, 1 van de 2 driver bakken voor de vero's doet het niet goed..
er word geen PWM signaal opgepikt door alle 6 de driver in die bak.. andere unit doet het.. soort van..
1 van de 6 drivers verliest soms het PWM signaal tijdens het dimmen naar de volgende verlichting modus.
ik denk dat er ergens niet goed is door gevloeid of dat er slecht contact word gemaakt maar dat moeten we nog zien..
verders doet de controller het zonder enige moeite en lijkt alles nog goed te gaan, ik heb hem een weekje in "shadow-testing" gehad (los van al me aperatuur) om te kijken of hij zich gedroeg zoals ik wou, en dat deed hij gelukkig.
alle voedingen doen het zonder al te vaak de ventilator in te schakelen, en de koelkoppen voor de verlichting blijven netjes onder de 30 graden.
niks word dus maximaal belast momenteel en daar ben ik tevreden over.